Snabbkollen – Blir The Witcher 4 lika bra som trean?
Ja, jag tror det, snyggare grafik, bättre animationer, bättre combat, och så har dom Witcher 3 som en mall att gå efter och göra bättre. Kanske inte kommer ge samma intryck som Witcher 3 då man spelar som en tjej, men folk som kan bortse från det kommer nog bli väldigt nöjda. Det kan bara bli bättre säger jag.
Hoppas på att det blir bättre, då trean var ganska tråkig.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Combaten är nog TW3s svagaste sida, så håller allt annat samma kvalité och det jobbar lite extra med just gameplay/combat så, ja, jag tror det blir bättre
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Bättre kan det nog bli, men jag tror inte det kommer ha samma impact som Witcher 3 hade som ju verkligen inte kom från ingenstans eftersom det var tredje spelet i serien, men det blev ju en sån enorm succe och öppnade upp mångas ögon för den världen. Just den grejjen går inte att återskapa så även om det blir bättre så lär det inte bli lika minnesvärt eller "större"
Trean var ju ingen dunderhit när det kom till gameplay tyckte jag, så hoppas verkligen att det här blir bättre. Men väntar nog med att köpa tills det har blivit patchat ett år eller så efter release, speciellt med tanke på unreal engine. Ska bli riktigt intressant att se hur mycket fokus path tracing får på PC-versionen!
Det kommer vara fantastiskt men inte precis vid nysläppet.
Jag har tyvärr aldrig kunnat ge 3:an en ärlig chans då jag upplever kontroller som stela och känns "fel" (gammaldags på något sätt). Jag har verkligen försökt, har jag köpt 3:an på Steam, PS och Xbox, ingen har lyckats få mig att stanna :D, så tråkigt.
Jag har stora förhoppningar på 4:an, skön trailer! Håller tummarna.
Kommer säkert bli bra. Förmodligen bättre än trean med tanke på hur råbra Phantom Liberty blev.
Tror de även kommer vara jävligt säkra på att 2077:s release inte upprepas, och spelet kommer vara välpolerat vid release. Räknar med att de även kommer vara försiktiga med löften och det de säger innan release så folk inte får felaktiga förväntingar.
Och nej, det här är inte /s 😊
Tror det blir svårt att överträffa Witcher 3. Tyckte partierna när man spelade som Ciri i 3:an var ganska träiga, så ett spel där hela spelet kretsar kring henne känns skeptiskt på förhand men jag blir gärna motbevisad. Har inget att göra med att Ciri är en kvinna utan att Geralt är så jäkla cool.
Om man bara går på det dom sagt, så nej, inte en chans.
Dvs de går för en "bredare publik" = sämre som rollspel, inte lika komplext osv. De vill ha "de som INTE spelat våra spel", dvs de är inte längre så intresserade av fansen, eller vad dom tycker. Av någon konstig anledning är ju detta det "nya" och det finns väl inget spel hittills som inte floppat när man gjort så. Så lite samma som med Witcher TV-serien, hur bra gick det...
Jag tyckte TW3 var bra, men det hade definitivt kunnat vara lite djupare som rollspel. CDPR verkar istället tycka det varit lite för mycket rollspel, lite för komplext och att det inte har den appeal som de vill ha när det gäller en mycket bredare publik.
Det ser ut som att det är många som inte följer CDPR som företag, eller vad som säger i intervjuer, ni kommer få en överraskning. Eller så kanske jag är ensam om att faktiskt gilla TW3 och kanske lite djupare än det helst när det gäller RPG's..
Tror det blir svårt att överträffa Witcher 3. Tyckte partierna när man spelade som Ciri i 3:an var ganska träiga, så ett spel där hela spelet kretsar kring henne känns skeptiskt på förhand men jag blir gärna bli motbevisad. Har inget att göra med att Ciri är en kvinna utan att Geralt är så jäkla cool.
Jo men så får man inte säga, då hatar man kvinnor per automatik
TW3 var rätt bra, men som sagt, Ciridelarna var ju hur tråkiga som helst, på-räls + karaktären är ju inte så rolig enligt mig, det var verkligen sånt som fick mig att ibland ta veckors långa avbrott från spelet.
Serien är ju som gjord för att ha en karaktärseditor, men de går i en helt annan riktning. Jag tror det kommer sluta med ett God Of War-liknande upplägg, om man går på vad de säger i intervjuer.