CD Projekt Red avtäcker The Witcher 4

Medlem

GOTY så taggad på detta! Vi får säkert ett mer karaktärskapande Witcher i framtiden, men ska bli intressant att få följa ciris story i detta. Hoppas på mycket utforskande och helst av allt vill ja inte att hon ska ha samma överlägsen combat som i 3:an. Där hon blinkade runt 3 fiender och attackerade dem utan att de hade en chans. Men tror som sagt på succé!

Medlem

Grymt! Ciri är ju ett självklart val som "häxkarl" Följer böcker o spelen rätt bra då ju.

Medlem

Hade gärna sett en ny karaktär, tycker Ciri är riktigt tråkig..

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

De verkar inte ha inkluderat honom i den "officiella" trailern. Han hörs i slutet av Game Awards-versionen:

https://youtu.be/ycEXP7G9wBY?si=uuYFiy0mnzLKfFsu&t=376

Är det ens Geralt, lät väldigt olikt dom tre tidigare spelen. Dom kanske bytt ut Doug också?

Sjukt tråkigt att dom bytt ut Ciris röstskådespelare iaf, tyckte förra hade väldigt mycket personlighet och passade bra.

Medlem

Jag är glad att dom behåller Witcher konceptet med en fördefinerad karaktär. För mig har alltid storyn varit en grundläggande del av Witcher och den blir tyvärr alltid lidande med ett sandbox koncept.

Elder Scrolls ser jag mer som ett sandbox RPG, där man skapar sin egen karaktär, medan för Witcher gillar jag mer att det är en karaktär som redan är en del av världen.

Grymt hype!

Skribent
Skrivet av Deli:

Är det ens Geralt, lät väldigt olikt dom tre tidigare spelen. Dom kanske bytt ut Doug också?

Sjukt tråkigt att dom bytt ut Ciris röstskådespelare iaf, tyckte förra hade väldigt mycket personlighet och passade bra.

Jag skulle tippa på att det är han. Känns som en konstig grej att byta ut och tror att de skulle förlora en del på att utesluta Doug, med tanke på hur etablerad han är som Geralts röst.

Men ja, Ciris skådespelerska hade gärna fått göra comeback, även om den nya också låter bra.

Medlem

Kul med Ciri i huvudrollen, men storyn i trailern var ganska trött & animationerna kändes lite off. Står sig inte i jämförelse med A Night to Remember:

Med det sagt, sjukt taggad inför spelet & hoppas CD Projekt har lärt sig efter katastrof-launchen av Cyberpunk. They know how to make good games

Medlem

Tror det är rätt beslut att fortsätta med Ciri, jag gissar att majoriteten hade varit lite mindre intresserade om det var en helt okänd karaktär man ska spela som även om vissa såklart hade föredragit det.

Bra med ny röst också. Röstskådespeleriet på Ciri i Witcher 3 var rent av uruselt, väldigt stelt, som att vilken Svensson som helst gjorde sitt första röst-gig. Hon passade liksom aldrig in i tonen av en konversation.

Medlem

Tycker det är helt riktigt att de kör vidare med en "färdig" karaktär. Varför skulle man frångå det konceptet, det hade varit konstigt. Då hade det varit en deal breaker för mig istället. 😁

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Gåshud, jävlar vad bra.

signatur

Trust is for fools...

Testpilot
Medlem
Medlem
Medlem

Jag är väldigt besviken att det kör en reveal trailer redan, efter att de sa att de ångrade att de gick ut så tidigt med Cyberpunk 2077, så går de ut med denna nu när de precis påbörjat produktionen av spelet, det är ju 3-5 år bort. Helt värdelöst.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hade gärna sett en ny karaktär, tycker Ciri är riktigt tråkig..

Håller med, en otroligt tråkig karaktär som jag hade noll intresse för. Tyckte hon var den sämsta delen med Witcher 3. Ny karaktär med nya äventyr hade varit kul, kände att storyn som var blev färdig. Trist att de nu verkar göra ett av sluten till kanon.

Medlem

Oj, kvinnlig huvudkaraktär. Många anti-woke-huvuden kommer att explodera i vredesmod/kränkthet.

Medlem

Ciri i all ära! Men jag hade faktiskt hoppats på att få skapa en egen Häxkarl, hur som, det kommer bli episkt!

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Witcher 1 (W1) var bra, men stundtals segt (remake release when?!?!) och W2 hade jag får dålig dator för att köra.
Men W3 och CP2077 är båda (efter sina patcher) spel som ibland når helt magiska höjder.
Så min hype är skyhög! Bränd av CP2077 så kommer jag knappast spela dag ett. Men jag och frun kommer garanterat köra det här.

För övrigt. Fascinerande att en studio med så få spel har så hög status! From Soft är väl närmaste motsvarighet i status, men FS har funnits VÄLDIGT längre och har släppt fler spel.

Medlem

Jäklar vad härligt att återse Witcher ändå. Jag har sänkt rätt många timmar i The Witcher 3 och haft det trevligt, men jag känner inte den där kompromisslösa kärleken gentemot titeln som många verkar ha. Har tänkt på det mycket som en nio år gammal fling som gör sig bäst i minnet, men det är ändå ett rejält och oväntat välbehag som kommer över mig efter tretton sekunder in i trailern.

The Witcher 3 är en av de där orubbliga hörnstenstitlarna från de senaste 10-15 åren av actionrollspel. Alla andra spel som överhuvudtaget nosar på samma genre ska ofta mätas och vägas mot TW3 innan det får inrymmas under samma tak. Med den här trailern känns det som att hela bygget flämtar till lite grann. Det knakar i en av de bärande balkarna och alla lyssnar med andakt. Det är häftigt.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Oj, kvinnlig huvudkaraktär. Många anti-woke-huvuden kommer att explodera i vredesmod/kränkthet.

Knappast ett problem även för anti-woke ligan. Finns många spel med kvinnliga huvudpersoner. Så jag hoppas den diskussionen inte fortsätter efter de här inläggen.

Medlem
Skrivet av feistin:

Det är väl officiellt att de jobbar med Unreal för ett enklare arbete men varför oron? Är motorn sämre än den de jobbat med tidigare kanske?

När TW4 släpps så lär vi ha betydligt kraftfullare grafikkort på marknaden så min oro är säkert obefogad.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Hoppas CDPR nailar det här, vill så gärna återvända till Witchervärlden med en kvalitativ upplevelse. Antar att de har kanoniserat Witcher-slutet från TW3?

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hoppas de fixar det styltiga gameplayet, orkade inte mer än 3 timmar i witcher 3 😂

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Att fortsätta med Ciri var ett självklart val att göra! Kommer bli dunder det här!

Medlem

Ryktena stämde. Riktigt pepp! Hoppas CDPR håller marknadsavdelningen i styr denna gång bara och inte lovar för mycket.
Gött att se Ciri igen, men glöm inte att vi kanske får spela som fler karaktärer. Precis som i W3!

RmK
Medlem

Ciri är min favoritkaraktär så detta ökade min hype!

Medlem

Yawn. Ciris historia är berättad och avklarad. Hade hellre haft möjligheten att skapa en egen Witcher. Avvaktar detta spelet då jag inte har höga förhoppningar med tanke på hur cdpr ser ut nu.

Medlem

Jag tyckte Ciri's framträdande i Witcher 3 var lite träigt, så jag är glad om det är en ny skådespelare för hennes karaktär (Triss också). Hoppas också att detta spel är mindre beroende av mini-kartan som spelmekanik. Jag försökte spela Cyberpunk 2077 utan mini-karta, men det går inte, man har ingen aning om vart man ska ta vägen. Jag kan göra det med Witcher 3, då jag har spelat det flera gånger, men det lider av samma problem.

Medlem

Så jävla grym trailer!

Medlem

Sååå härligt! Jag var inte helt hundra på att det verkligen var Ciri när jag såg den dock, men jag antar att det ska ha gått några år mellan trean och fyran. Ska bli grymt att spela hennes version av världen runt henne!

Skriv svar