Nästan alla Avoweds uppdrag kan startas på olika sätt

Robot
Nästan alla Avoweds uppdrag kan startas på olika sätt

Ingen risk att man gör saker i "fel ordning".

#Avowed, #Obsidian

Releasehästryttare

Det kommer ha svårt att hävda sig i Feb när Kingdom come deliverance 2, Asscreed shadows och Civ 7 släpps samma månad...

Undrar om de kommer inse det och försena spelet ytterligare eller om det vågar släppa spelet ändå.

Medlem

När man har läst om vad vissa utvecklare bakom spelet har skrivit på Bluesky och X och i deras privata chattar som har läckt har man ju inte längre någon lust att köpa spelet. Har tyvärr tappat allt sug. Det är tydligen fel på oss gamers. Obsidian verkar bestå av ett gäng knäppisar. Jag supportar hellre en studio som fokuserar på spelglädje än hat när dom gör sitt spel.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det kommer ha svårt att hävda sig i Feb när Kingdom come deliverance 2, Asscreed shadows och Civ 7 släpps samma månad...

Undrar om de kommer inse det och försena spelet ytterligare eller om det vågar släppa spelet ändå.

...och Monster Hunter Wilds

Medlem
Skrivet av Rhymst:

När man har läst om vad vissa utvecklare bakom spelet har skrivit på Bluesky och X och i deras privata chattar som har läckt har man ju inte längre någon lust att köpa spelet. Har tyvärr tappat allt sug. Det är tydligen fel på oss gamers. Obsidian verkar bestå av ett gäng knäppisar. Jag supportar hellre en studio som fokuserar på spelglädje än hat när dom gör sitt spel.

Är också trött på "Det är inte vårat undermåliga spel det är fel på - det är ni gamers det är fel på!!"-retoriken.

Make
Every
Game
Awesome

#MEGA movement goooo! (uppläses med gamla SEGA logo rösten)

Releasehästryttare
Skrivet av Ruskendrul:

Är också trött på "Det är inte vårat undermåliga spel det är fel på - det är ni gamers det är fel på!!"-retoriken.

Make
Every
Game
Awesome

#MEGA movement goooo! (uppläses med gamla SEGA logo rösten)

Tänk om ALLA 50+ spel som släpps på Steam dagligen hade varit 10/10 spel, vilken ångest vi alla hade haft!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Ja de har verkligen visat hur fullkomligt galna de är. Aldrig att jag frivilligt kommer ge Obsidian spel en endaste krona i framtiden

Releasehästryttare
Skrivet av Cane:

Ja de har verkligen visat hur fullkomligt galna de är. Aldrig att jag frivilligt kommer ge Obsidian spel en endaste krona i framtiden

Om det hade varit chefen som uttalar sig dåligt så håller jag med, men att hata ett företag för vad en eller ett fåtal anställda på ett företag med 100 tals personer kommer jag aldrig förstå..

Medlem
Skrivet av Devan:

Om det hade varit chefen som uttalar sig dåligt så håller jag med, men att hata ett företag för vad en eller ett fåtal anställda på ett företag med 100 tals personer kommer jag aldrig förstå..

Tänkte precis samma sak Det finns väldigt många personer som jobbat hårt med detta spel, att undvika spelet bra pga att man inte gillar vad ett fåtal av dem personerna sagt i privata chattar känns fel.

Ska man dissa alla företag som har en anställd som någon gång sagt något dumt om en kund i privata chattar eller bakom deras rygg så finns det nog inget företag kvar alls man kan lita på.

Medlem
Skrivet av Devan:

När fler en 1 skriver är det ju värre dock, då börjar det mer likna företagskultur. Bara för att ett fåtal skriver offentligt betyder inte det att många andra håller med.

Men som vanligt så röstar man med sin plånbok om vad som är accepterat och ej

Medlem

Dåligt insatt i vem somsagt vad men har inte deras lead designer, sagt massa rapparkalja också?

Medlem
Skrivet av Devan:

Skrivet av blackidus:

Tänkte precis samma sak Det finns väldigt många personer som jobbat hårt med detta spel, att undvika spelet bra pga att man inte gillar vad ett fåtal av dem personerna sagt i privata chattar känns fel.

Ska man dissa alla företag som har en anställd som någon gång sagt något dumt om en kund i privata chattar eller bakom deras rygg så finns det nog inget företag kvar alls man kan lita på.

Hans Hansen eller vad han nu hette ÄR en chef. Han säger det värsta själv och i deras interna slack uppmuntrar han hat. Har svårt att tro att MS inte vet om detta med tanke på hurpass delat allt blivit. Insiders har sagt han har stöd uppifrån.

Så nej, Obsidian är svartlistade hos mig.

Skrivet av Komured:

Dåligt insatt i vem somsagt vad men har inte deras lead designer, sagt massa rapparkalja också?

Rasistiska kommentarer och generellt hatfylld retorik.

signatur

I drank what?

Medlem

Ok jag vill verkligen inte börja en debatt, vill bara veta om de här chattarna folk hänvisar till är dom när de hånar Musk och anser att folk som ogillar att man kan välja prounounce är idioter?

Medlem

Eller så kan man sluta bry sig om att någon eller några utvecklare osv har sagt något man inte håller med om och spela ett bra spel (om det nu är bra). Folk är så jävla lätt kränkta idag så man är villig att hoppa över ett spel man potentiellt tycker är skitbra för att man inte håller med om någon annans åsikt, gamers är och fortsätter vara jättebebisar haha.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Eller så kan man sluta bry sig om att någon eller några utvecklare osv har sagt något man inte håller med om och spela ett bra spel (om det nu är bra). Folk är så jävla lätt kränkta idag så man är villig att hoppa över ett spel man potentiellt tycker är skitbra för att man inte håller med om någon annans åsikt, gamers är och fortsätter vara jättebebisar haha.

Lysande kommentar håller så med dig.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Ok jag vill verkligen inte börja en debatt, vill bara veta om de här chattarna folk hänvisar till är dom när de hånar Musk och anser att folk som ogillar att man kan välja prounounce är idioter?

Ja, folk är sekundärkränkta för den snöflingan. Pinsamt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är det samma spelare som spelar alla de här spelen? Jag är personligen intresserad av Avowed men har aldrig gillat Asscreed eller Civilization. KCD2 kanske, men jag har tid för två spel samma månad.

Medlem
Skrivet av Devan:

Skrivet av Arcadia:

Är det samma spelare som spelar alla de här spelen? Jag är personligen intresserad av Avowed men har aldrig gillat Asscreed eller Civilization. KCD2 kanske, men jag har tid för två spel samma månad.

Håller med. Det är bara Avowed och KCD2 som är intressanta för mig och de får lätt plats. Ser fram mot feb!

Medlem

KCD2 och MH: Wilds

Avowed hamnar nog på backtrack listan, även om det ser rätt imponerande ut. SkillUp tyckte verkligen om sina 6h. Force Gaming likaså. Oavsett lär man ju vara dunderupptagen med Wilds.

Medlem
Skrivet av Devan:

Om så var fallet vore det ju enkelt för resten av teamet att gå ut och ta avstånd från hans uttalanden och påpeka att hans åsikter in representerar Obsidian som företag. Men antingen håller dom med honom eller så tycker dom att det är en småsak, iaf tills uppsägningarna kommer pga dålig försäljning.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem

Jag spelar spel för att ha kul (tror vissa har glömt bort det med tiden), inte för att bry mig och döma ut en hel studio, beroende på någons åsikt (åsikter som inte speglar hela företaget) eller vilket land den studion kommer ifrån. Känns som om vissa fokuserar sig allt för mycket på det negativa och ska bojkotta till höger och vänster, istället för glädjen spel normalt ger en. Tur att jag inte är så lättkränkt, för i så fall skulle jag inte ha mycket kvar att spela. Detta är även anledning till att jag har tröttnat mer och mer på sociala medier, som lägger så ofantligt mycket fokus på sånt här skit att det dränerar en i negativ energi...

Medlem

Enkelt att hoppa över detta efter utvecklarens mentala sammanbrott på sociala medier. Verkar vara ett riktigt sunkigt företag med lika sunkiga individer som jobbar där på alla nivåer.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Skrivet av Kalliban:

Håller med. Det är bara Avowed och KCD2 som är intressanta för mig och de får lätt plats. Ser fram mot feb!

Det är nog lite överlappande. Det är nog flera som spelar civ än något av de andra spelen, det är troligen en större serie och ett större släpp och ett spel som kommer vara längre i alla fall om man ser till de tidigare spelen. Civ är lite som Switch.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör

Nu skippar vi hudfärgssnacket och pratar om spelet.

signatur
Medlem
Jag längtar till Avwoved!

Gamers är knappast bättre själva, Klagar alltid om Woke,pronouns osv osv alltid ska gamers klaga på nått, Sjukt trött på det helt seriöst. Om spelet är kul så tycker jag spelet är kul.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Två spel jag vill ha samma månad. Nice. Assassins och Avowed.

Testpilot

Är försiktigt optimistisk inför detta spel!

Kommer invänta recensioner och sedan ta det därifrån

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

1
Skriv svar