GSC medger att Stalker 2 har problem, men jobbar på saken

Robot
GSC medger att Stalker 2 har problem, men jobbar på saken

Lanseringsproblemen ska fixas "snabbt".

#Gsc-game-world, #Stalker-2

Medlem

Fiender som vrålar "I AM HIDING HERE!" när de gömmer sig för dig är verkligen en ganska otippad taktik... men där handlar det väl mer om en "bug" i hjärnan på den som tyckte det var en bra grej att ha i spelet, kanske är svåråtgärdat

Lite jobbigt att steam kör med nå diskskriv problem vid 99% av installationen. Kollar efter lite lösningar.

Redaktör
Ponny

81 procent positiva på Steam är ändå bra.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mannagryn:

Fiender som vrålar "I AM HIDING HERE!" när de gömmer sig för dig är verkligen en ganska otippad taktik... men där handlar det väl mer om en "bug" i hjärnan på den som tyckte det var en bra grej att ha i spelet, kanske är svåråtgärdat

Kan relatera till buggar i hjärnan!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Körde tre timmar igår kväll, förutom en NPC som stod med ryggen mot mig i en konversation så har jag inte stött på någon bugg än!

Performance kan såklart vara bättre, men flyter på ganska bra med allt på medium och dlss på performance på mitt 3070 i 3440x1440

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är det verkligen, trodde det skulle recesnionsbombas av ryska troll om jag ska vara ärlig.

Jag har bara hunnit 1h men spelet är bra enligt mitt tycke, denna typ av spel är få och är det dessutom bra är det stort för mig.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det är det verkligen, trodde det skulle recesnionsbombas av ryska troll om jag ska vara ärlig.

Jag har bara hunnit 1h men spelet är bra enligt mitt tycke, denna typ av spel är få och är det dessutom bra är det stort för mig.

Tror inte spelet säljs i ryssland

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tror inte spelet säljs i ryssland

När jag läste om det för några dagar sedan så skulle ryska myndigheter utreda om det skulle förbjudas om det uppmuntrade till terrorism och liknande. Min tolkning var att det inte var förbjudet direkt.

Jag kan ha fel dock. Men som med så mycket annat är det nog inga konstigheter att lösa med VPN och liknande.

Efter 1h kan jag i varje fall konstatera att jag inte känner mig vidare "terroristig" av mig. Det kanske kommer längre in i spelet?

Medlem

Efter några timmar speltid nu så tycker jag personligen att det är guld värt. den eftersågta eller vad det heter Immersion är skyhög och vädret är på topp, gunplay efter lite tweak känns väldigt väldigt trevligt, det jag ger minus för atm är den horribla UI'n och kontroll systemet.

Tänk om man kunde få så som Escape from Tarkov har där man kan binda flera saker på press och release m.m det är en sak som jag tycker borde vara standard 2024 men men. Som sagt UI keybinding lägger jag skulden på till viss del i alla fall att spelet har gjorts för funka på konsoll då det måste fungera på en dosa, vilket i sin tur gör att det är väldigt mysko hur man får styra UI med Tbord och mus, och att sen den läre vara gjord för att kunna ses ifrån lite längre ifrån på en TV mot för en skärm så den ska vara stor som ett höghus.

Men med tiden kommer PC att ordna upp allt det där med moddar så vi har tur på den fronten i alla fall.
Nu blir det sova och jag hoppas alla Stalkers får en trevlig dag.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nuförtiden då storspel har typ 50% så är det ju skitbra.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

När jag läste om det för några dagar sedan så skulle ryska myndigheter utreda om det skulle förbjudas om det uppmuntrade till terrorism och liknande. Min tolkning var att det inte var förbjudet direkt.

Jag kan ha fel dock. Men som med så mycket annat är det nog inga konstigheter att lösa med VPN och liknande.

Efter 1h kan jag i varje fall konstatera att jag inte känner mig vidare "terroristig" av mig. Det kanske kommer längre in i spelet?

Det utreds inte riktigt pga av terrorism dock, utan att GSC skickar pengar till Ukraina osv de kör på den kopplingen.

signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Spelets största brist är att huvudkaraktären inte speglar demografin i Los Angeles.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vad jag har läst så är "terrorismen" att det finns anknytningar till ukrainska armen, alltså att man stöttar dom ekonomiskt genom köp. Dock så är ju spelet inte till salu i ryssland och det är inte myndigheternas beslut.

Betvivlar att många ryssar skaffar det genom vpn när det hänger något sådant över det, var ju någon brud som åkte in på 12 år för att ha donerat 50 dollar till ukraina. Värt att stå och hacka sten på gulag över ett spel.

Medlem

Hur är AIn i spelet? Känns det som NPCerna lever i världen? A-life 2.0

Medlem
Skrivet av noyart:

Hur är AIn i spelet? Känns det som NPCerna lever i världen? A-life 2.0

Nja... Det känns b enellanåt. En quest giver kan stå där som en stolpe o vänta på att pratas med, men annars äre lite mys o se nån sitta med en gitarr o plinga osv.

Medlem

Ett spel släpps som fixas i efterhand. Det var nytt.

Medlem

Om ni upplever att ni har svårt att gå rakt så beror det inte på er handkontroll.

GSC är medvetna om problemet och jobbar på en fix.

https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1gvt9pe/i_have_litt...

Spelet är helt ospelbart för mig tills dom fixar detta, spelar på Series X med en Elite Controller 2.

Kan inte låta bli att undra hur det ens är möjligt att släppa spelet med detta problemet, har ingen provat att spela färdiga koden med olika handkontroller?

Medlem
Skrivet av Spit:

Om ni upplever att ni har svårt att gå rakt så beror det inte på er handkontroll.

Spelet är helt ospelbart för mig tills dom fixar detta, spelar på Series X med en Elite Controller 2.

Kan inte låta bli att undra hur det ens är möjligt att släppa spelet med detta problemet, har ingen provat att spela färdiga koden med olika handkontroller?

Förstår ärligt talat inte dramatiken. Det är klart de kan släppa spelet med dessa problem för ni köper ju uppenbarligen det.

Medlem
Skrivet av Curik:

Förstår ärligt talat inte dramatiken. Det är klart de kan släppa spelet med dessa problem för ni köper ju uppenbarligen det.

Att där finns buggar vid release är en sak, och i viss mån något jag kan acceptera, men att inte kunna styra din karaktär korrekt är något helt annat.

Hur många spel har haft just detta problemet vid release?
Jag kommer inte på något, så exakt hur skulle jag kunna veta att detta problemet existerar vid release menar du?

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Nja... Det känns b enellanåt. En quest giver kan stå där som en stolpe o vänta på att pratas med, men annars äre lite mys o se nån sitta med en gitarr o plinga osv.

Läste att dom tog bort informationen om a-life några dagar innan release

Medlem

Nedladdat och är bra sugen på att köra till helgen har ju väntat i flera år vill dock inte förstöra upplevelsen. Ni som har provat är det värt att vänta någon månad till för ultimata upplevelsen eller vågar man starta det redan nu? Buggarna verkar ju inte vara så illa ändå. Stalker har en speciell plats i hjärtat så vill verkligen ha en bra upplevelse men samtidigt spela nu nu nu 😆

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Det är propaganda för att lura ryssen hur dom för så framgångsrik krigsföring

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Nedladdat och är bra sugen på att köra till helgen har ju väntat i flera år vill dock inte förstöra upplevelsen. Ni som har provat är det värt att vänta någon månad till för ultimata upplevelsen eller vågar man starta det redan nu? Buggarna verkar ju inte vara så illa ändå. Stalker har en speciell plats i hjärtat så vill verkligen ha en bra upplevelse men samtidigt spela nu nu nu 😆

Jag lirade typ 90 minuter igår och stötte inte på något som kändes konstigt och tänkte sätta mig och nöta idag. Vill minnas att originalet (för egen del) var fan så mycket värre. Men som sagt, inga konstigheter i varken cutscenes eller gameplay än så länge.

Medlem
Skrivet av Spit:

Oj! Jag har spelat på Series X, inte märkt av några problem med kontrollen över huvud taget. Undrar varför jag sluppit detta, tacksamt är det i alla fall. Hoppas det inte plötsligt dyker upp här med, och att de löser det snarast då.

Medlem

Prestandamässigt så har jag inte haft några problem, men då sitter jag på ett 4090 så det är väl inte en rättvis bild. Däremot har jag stött på en enda kritisk bugg som fryst hela mitt system.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Värsta problemet spelet har är fiender som respawnar ungefär direkt när du lämnar ett område på 50 kvadratmeter. Det är omöjligt att ”clear’a” en bas för när du vänder och går tillbaka har basen fått nya fiender. Frustrerande och bryter inlevelsen.

Medlem
Skrivet av Spit:

Att där finns buggar vid release är en sak, och i viss mån något jag kan acceptera, men att inte kunna styra din karaktär korrekt är något helt annat.

Jag kommer inte på något, så exakt hur skulle jag kunna veta att detta problemet existerar vid release menar du?

HZD minns jag hade typ skev kamera som gjorde att man sprang snett hela tiden när det släpptes till PC. Sjukt frustrerande.

Medlem

HAde det här varit ett Sony spel hade det sågats jäms med fotknölarna. Buggigt och dåligt optimerat är bara förnamnet. Sex månader till i Ugnen hade det behövts.

Medlem
Skrivet av Spit:

* De tidigare spelen i serien var väldigt trasiga vid release.
* Du kan invänta reviews för att se om spelet är värt din tid innan du köper det.

Det är faktiskt inte så svårt.

12
Skriv svar