UFO och Aliens, finns dom? :O

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Pettson verkar onekligen väldigt kunnig om det här med rymden, atmosfären och gravitationen. Kanske lite för kunnig för att bara vara en enkel lekman...?

Vad har vi för källor som kan motbevisa att Pettson, faktiskt, inte är en av dem?
(utomjordingarna, alltså)

Skrivet av Gertzy:

Han är lite för ivrig att lyfta extraterrestrial överlägsenhet så han ger iväg sig lite och snarare bekräftar själv att han är en av dem. Inga ytterligare källor behövs. Case closed. Ring Nasa och pentagon.

Skrivet av Sebastian Lind:

Hans tystnad säger allt! 🙈

Jag låg och sov lite, gör inte alla jordb... andra det på eftermiddagen? 😁

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Desamma gäller eventuella livsformer i andra solsystem, även om det alltid finns mer att upptäcka borde folk inse hur konkret vår kunskap om den fysiska verkligheten idag är. Upptäkterna som görs idag är inte lika verklighetsförändrande som de för 100 år sedan och de blir färre och mindre ju mer vi upptäcker.
Ibland verkar folk tro att det finns någon fantastisk insikt som när den kommer kan förändra allt och öppna upp en helt ny verklighet där rymden blir vardag och galaxen öppnas upp. Det kommer inte att ske.

https://www.youtube.com/watch?v=NqabT21d8VM
Denna video säger tvärtom vad du påstår!
Ny kunskap som t.ex att vissa metaller blir flytande i ett viss tryck så blir vatten, fast, ICE18 heter den formulan t.ex.

Om du ser på videon så ser du hur gigantiska dessa maskiner är idag.
Likt datorer på 50-talet som var lika stora som ett hus så får en dator plats i din handflata idag!
Dessa maskiner kommer krympa och bli bättre och bättre. Fusion energi som man kunde leka med i SimCity är inte ren science fiction. Snart verklighet.
Våra kunskaper för fysik, kemi is still in it's craddle! Så länge vi envisas att använda oss av fossila bränslen så kommer aldrig lämna solsystemet.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

https://www.youtube.com/watch?v=NqabT21d8VM
Denna video säger tvärtom vad du påstår!
Ny kunskap som t.ex att vissa metaller blir flytande i ett viss tryck så blir vatten, fast, ICE18 heter den formulan t.ex.

Om du ser på videon så ser du hur gigantiska dessa maskiner är idag.
Likt datorer på 50-talet som var lika stora som ett hus så får en dator plats i din handflata idag!
Dessa maskiner kommer krympa och bli bättre och bättre. Fusion energi som man kunde leka med i SimCity är inte ren science fiction. Snart verklighet.
Våra kunskaper för fysik, kemi is still in it's craddle! Så länge vi envisas att använda oss av fossila bränslen så kommer aldrig lämna solsystemet.

Ska kika när jag kan. Men ser inte hur dessa upptäckter skulle omkullkasta vårt nuvarande kunnande om verkligheten? Som någon tidigare skrev så är vår kunskap alltid under förändring, nya upptäckter leder till ändringar, men det betyder inte att all kunskap vi hade tidigare inte längre är applicerbar.
Fusion är förhoppningsvis något vi kan använda i framtiden om vi inte hittar en enklare och bättre energikälla innan dess, men fusion har inte bara varit sci-fi, och det har alltid varit "snart verklighet".

Jag har problem med när folk påstår att vi "vet så lite" idag när sanningen är att vi vet så oerhört mycket.
Att det förmodligen alltid kommer finnas mer att upptäcka ogör inte den framgång vi trots allt haft. Det är ett nedvärderande sätt att föringa hur mycket vi faktiskt upptäckt.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ska kika när jag kan. Men ser inte hur dessa upptäckter skulle omkullkasta vårt nuvarande kunnande om verkligheten? Som någon tidigare skrev så är vår kunskap alltid under förändring, nya upptäckter leder till ändringar, men det betyder inte att all kunskap vi hade tidigare inte längre är applicerbar.
Fusion är förhoppningsvis något vi kan använda i framtiden om vi inte hittar en enklare och bättre energikälla innan dess, men fusion har inte bara varit sci-fi, och det har alltid varit "snart verklighet".

Jag har problem med när folk påstår att vi "vet så lite" idag när sanningen är att vi vet så oerhört mycket.
Att det förmodligen alltid kommer finnas mer att upptäcka ogör inte den framgång vi trots allt haft. Det är ett nedvärderande sätt att föringa hur mycket vi faktiskt upptäckt.

Jag som kanske formulerar mig klumpigt!
Självklart har du rätt i att i har gjort stora framsteg och har väl förståelse över saker och ting!
Jag tror bara att vi har bara skrapat ytan de senaste 100 åren, efter vi uppfann flygplanen.
Tesla och många andra fysiker var och är besatta av vibrationer, ljud, frekvenser! Har det något med anti-gravitation att göra. Vissa experiment pekar på detta

https://www.youtube.com/watch?v=rieJef500nU

Medlem
Skrivet av Soulless:

Förlåt för filosofiskt flum:

Om vi upplever att vi har upptäckt mycket baserat på att vi inget visste, vet vi verkligen mycket då?

Tänker att vi idag vet hur oehört lite vi vet, gör inte det oss mer ovetande än tidigare?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tänker att vi idag vet hur oehört lite vi vet, gör inte det oss mer ovetande än tidigare?

Ett gammal talesätt från antika Grekland:
"The more you know, the more you know you don't know."
— Aristoteles

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av JokerM6:

— Aristoteles

Det vill jag skriva under på. Jag är en tänkare, med dåligt resultat, men det är ändå min slutsats. Ju mer jag läser, lär mig, förstår. Ju mindre blir jag och min vetskap.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Förlåt för filosofiskt flum:

Om vi upplever att vi har upptäckt mycket baserat på att vi inget visste, vet vi verkligen mycket då?

filosofiskt flum indeed

signatur

Medlem
Skrivet av JokerM6:

— Aristoteles

Så med andra ord, ju mer du vet att du inte vet desto mer vet du.
Det betyder ju att vi vet rätt mycket

signatur

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det vill jag påstå är en felaktig tolkning.

Att veta om att man vet lite gör inte att man vet mer. Det enda man vet är att man vet lite. Det ökar inte ens vetande.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Fast ne. Poängen med detta citat kan typ förklaras såhär:
När vi trodde att jorden var platt och vi var i centrum, inte solen, så var det it! Det var den kunskapen vi besatt på då, men
sen kom någon på: Nej jorden är faktiskt rund: Ny kunskap (the more I know) som visar sig öppna upp för nya upptäckter och sanningar som inte förr fanns eller ens kunde föreställas ( the more I realize, I know nothing)

Som jag skrev i mitt första inlägg. Var ödmjuk! Vi människor har just börjat (tidsmässigt väldigt unga, 200.000 år gamla i ett universum 13+ miljarder år äldre än oss!
Vi lärdes oss flyga för hundra år sedan!

En tankeställare: Du besöker 1700-talet och säger: I framtiden kommer vi kunna trycka på en knapp, och rummet du är i lyses upp!
Den första frågan du skulle få: Vad är en knapp?

Den tekniken vi besitter på idag är rena "häxkonster" och man skulle brännas på bål under medeltiden!
Och detta är bara något vi har åstadkommit de senaste 100+ åren.

Medlem

Apropå att ju mer vi vet desto mindre vet vi...

Jag har suttit i en halvtimme och försökt hitta en källa för detta utan att lyckas, (jag kanske inte är så bra på att googla) men en fysiker vid namn John Archibald Wheeler ska vid något tillfälle ha sagt ”Om du inte är helt förvirrad av kvantmekaniken så förstår du den inte!”

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Apropå att jum mer vi vet desto mindre vet vi...

Jag har suttit i en halvtimme och försökt hitta en källa för detta utan att lyckas, (jag kanske inte är så bra på att googla) men en fysiker vid namn John Archibald Wheeler ska vid något tillfälle ha sagt ”Om du inte är helt förvirrad av kvantmekaniken så förstår du den inte!”

Det är ett gammalt ordspråk som ofta härleds till Sokrates och/eller Aristoteles. Även Einstein ska ha kläckt ur sig det. Vid det här laget är det svårt att veta exakt hur det sades, exakt hur gammalt det är, vem som sade det först och så vidare. Sen finns det en rad variationer på det eller liknande koncept, som det du nämner. ^^

signatur

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det är ett gammalt ordspråk som ofta härleds till Sokrates och/eller Aristoteles. Även Einstein ska ha kläckt ur sig det. Vid det här laget är det svårt att veta exakt hur gammalt det är, vem som sade det först och så vidare.

Tja, John Archibald Wheeler dök upp när jag googlade citatet jag skrev. Även om jag inte hittade någonting om att han skulle ha sagt citatet i fråga.
Men för all del, det han sa kan ha varit en modernisering av "originalet".

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Tja, John Archibald Wheeler dök upp när jag googlade citatet jag skrev. Men för all del, det han sa kan ha varit en modernisering av "originalet".

Ja, Sokrates och Aristoteles var ju "lite" före. 😁 Så precis som i fallet med Einstein kan det ju mycket väl ha varit att han tog ett gammalt ordspråk/citat och tyckte det passade bra fortfarande eller bara modifierade det lite för att vara tillämpbart. Men det är lite svårt att hitta primära källor som spårar ordspråken till dess rötter ibland.

signatur

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det vill jag påstå är en felaktig tolkning.

Att veta om att man vet lite gör inte att man vet mer. Det enda man vet är att man vet lite. Det ökar inte ens vetande.

Det gör det ju, att veta att man inte vet är att veta något.
Halvfullt eller halvtomt.

Enligt ert sätt att se på det är det omöjligt att någonsin veta mycket och det är inte ett synsätt jag delar.

signatur

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av JokerM6:

Fast ne. Poängen med detta citat kan typ förklaras såhär:
När vi trodde att jorden var platt och vi var i centrum, inte solen, så var det it! Det var den kunskapen vi besatt på då, men
sen kom någon på: Nej jorden är faktiskt rund: Ny kunskap (the more I know) som visar sig öppna upp för nya upptäckter och sanningar som inte förr fanns eller ens kunde föreställas ( the more I realize, I know nothing)

Som jag skrev i mitt första inlägg. Var ödmjuk! Vi människor har just börjat (tidsmässigt väldigt unga, 200.000 år gamla i ett universum 13+ miljarder år äldre än oss!
Vi lärdes oss flyga för hundra år sedan!

En tankeställare: Du besöker 1700-talet och säger: I framtiden kommer vi kunna trycka på en knapp, och rummet du är i lyses upp!
Den första frågan du skulle få: Vad är en knapp?

Den tekniken vi besitter på idag är rena "häxkonster" och man skulle brännas på bål under medeltiden!
Och detta är bara något vi har åstadkommit de senaste 100+ åren.

Även om vi inte kunde använda elektricitet eller visste vad det var så har vi i alla tider observerat effekter av elektricitet. Det är nyligt vi förstått det till den grad vi kan använda det, och satt namn på det, men vi har alltid observerat det, vetandes eller ovetandes. Så långt tillbaks som...antiken?..Har det forskats och experimenterats med elektricitet. Under olika namn och säkerligen i tro om att det var något helt annat än vi idag vet, men trots det samma naturliga effekt.

Så elektricitet som vetenskap har cirkulerat i flera tusen år för att dess närvaro går att observera.
Till skillnad från FTL som vi aldrig observerat, varesig naturligt eller i experiment.

signatur

Medlem
Skrivet av Soulless:

Till skillnad från FTL som vi aldrig observerat, varesig naturligt eller i experiment.

https://energydigital.com/smart-energy/cern-says-neutrinos-fa...

Skrivet av Akronym:

Apropå att ju mer vi vet desto mindre vet vi...

Nja, även en Toker kan ibland överglänsa den lärde och den lärde kan även den ibland, misslyckas med att överglänsa den tokige. Detta är ett sånt scenario.

En dag valde en Toker att vila vid ett träd. Ett äpple föll ner framför han, tokige han fick för sig att ett fall av dess natur speglade hans egen version av livets tokiga gravitation. Dem lärda samlades runt tokiga filuren som kom att betraktas som en lärare åt dem lärda med allt tokeri som senare översatts i vår värld som något mer än tokiga filuren vars tankar uppfunnit fysikens lagar pågrund av en frukt likt den tokern eva åt eller som vi alla eller flesta även finns på baksidan på alla era kunskaps telefoner.

Tokern ”mej” ”mig?” Som inte ens vet hur jag ska stava mig, jag och mej själv vill försöka påstå att aliens inte är en ny påkommen entitet utan tokerierna inom mig vill likt Newton beskriva dessa myter om avlägsna världar utanför vårat kollektiva världsliga hem kallat planet, egentligen är en oupptäckt ting fylld av hav med en förglömmande upptäcktsresa var lärda fullständigt ignorerat, likt den kontinenten fyllt av is med pingviner som sin hemvist.

När tokigheter så som, Trump påstående av utomjordingar bosatta i närliggande omloppsbana med röda stränder vars vatten en gång vilandes. Jadå, måste tonen från tokern mej ventilera mig och förklara läget mellan alla er.

Abrahamisk religion, med antalet tokerier mer än lärda män, har en logik i att havet vårat kanske, består djupt där nere av vad ni kallar liv utanför ert egna hem. 5 procent ni känner till men varför börjar nu alla tjata om antalet vittnen som sett ufon komma upp från havets oupptäckta värld?

Lärda ska förstå enligt min tokiga syn på det hela, om att chansen om att andra lärda upptäck mer av rymden än vad som finns på deras egna planet. Dem ska leka med tanken om att spirituella ting med grodliknande ansikten likt valfri vattenhuvuden med anorexia och svarta stora ögon påminner likt det som populär kultur gestaltat när vi pratar om ödlor som har setts förändra skepnad i flera omgångar. På det har vi då Alaska som totalt ointressant bland lärda fast det är en kontinent som i vår värld ej är tillåten att besöka för lärdas beundran.

Tokerier inom mig vill inte tro att demoner existerar runt omkring oss. Men senaste åren är sannolikt nära att övertyga mig att den lever djupt där nere. Att dessa även har intressen som inte alltid gynnar vårat eget bästa. Dem kanske vill att havet ska förbli oupptäckt. Ha oss resandes där lång ute band uteslutet syre vars stängda dörr alltid egentligen varit obrytbar och att kanske bilder vi ser är inget annat än inspelat i en källare i burbank, att mars ser förvånande likt ut som den många av era sanddyner ser ut minus rött filter eller kanske plutos första tagna foto runt 70 med ett övertygande dit ritat ansikte som en viss gul hund som Janne levt med i snart 100 år.

Medlem

Såvitt jag minns så är det, och andra experiment som hävdat sig visa ftl, inte bekräftade eller dementerade.

Att länka random videor och artiklar utan mer kommentar är rätt oseriöst, som stt du googlar en fråga och länkar svaret utan att läst dess innehåll?

signatur

Skrivet av Freakon:

Trist ifall du känner att vi gaddar ihop oss mot dig, det är inte min mening (inte pettsons heller vill jag påstå).

Min tanke var bara att tipsa om att en aggressiv inledning av ett inlägg gör att få tar till sig det faktiska budskapet i inlägget. Då du verkar engagerad i diskussionen så tänkte jag att det skulle gynna dig att tänka på det.

No hard feelings och nu tycker jag att vi släpper det och låter tråden handla om det den är tänkt att handla om.

Det var dessvärre det jag upplevde men jag är enig, nu kan vi vara vänner Ha en härlig torsdag vidare. Jag ber också om ursäkt till dig @Freakon, om jag har varit fräck mot dig (orkar inte läsa alla meddelanden igen, det var tillräckligt när jag prövade att svara ).
Är också enig i din poäng med att man kommer längre med att vara 100% saklig i sina svar, men ibland så tar känslor över och då, då kan det gå galt!

En annan sak som är lite off-topic men ändå på topic.. Om man är bekant med Graham Hancock så fick jag tillsänt en video igår som jag tyckte kan vara intressant när det kommer till pyramider/strukturer som blivit nämnt tidigare av bland annat @Petts0n..

Jag har länge undrat efter jag såg dokumentären om varför man inte utforskat 'Göbekli Tepe' och 'Gunung Padang' där man bevisligen har hittat hålrum som liknar på det man ser fex. i Giza i Gunung Padang (stämmer detta så är denna struktur över 27000 gammal och den största pyramiden om jag inte minns fel) och mer strukturer under Göbekli Tepe.. Det har blivit förklarat med att dom inte vill förstöra platsen, något jag har köpt..

Men i en video så kan man tydligt se att de har lagt betong och planterat träd runt Göbekli och liknande vid Gunung.. Träd är ju allmänt känt en av de största faktorer till att gamla byggnader förstörs och detta görs för turismen (?).. Så då kan man ju fråga sig varför inte nån får lov att röra skiten.

Medlem
Skrivet av ornerforslofgrenM:

Jag har länge undrat efter jag såg dokumentären om varför man inte utforskat 'Göbekli Tepe' och 'Gunung Padang' där man bevisligen har hittat hålrum som liknar på det man ser fex. i Giza i Gunung Padang (stämmer detta så är denna struktur över 27000 gammal och den största pyramiden om jag inte minns fel) och mer strukturer under Göbekli Tepe.. Det har blivit förklarat med att dom inte vill förstöra platsen, något jag har köpt..

Men i en video så kan man tydligt se att de har lagt betong och planterat träd runt Göbekli och liknande vid Gunung.. Träd är ju allmänt känt en av de största faktorer till att gamla byggnader förstörs och detta görs för turismen (?).. Så då kan man ju fråga sig varför inte nån får lov att röra skiten.

Detta tar även Jimmi Corsetti, från Bright Insight, upp också!
Det är HELT sjukt vad dom INTE gör (ordvits) på Göbekli Tepe. Endast 5% är uppgrävt och så skall det förbli vilket är så jävla idiotiskt!
Något gömmer dessa mainstream arkeologer: Nämnde man Göbekel Tepe till Zahi Hawass för 15+ år sedan så sa han att det var fake, omöjligt att det är äldre än pyramiderna bla bla bla bla!
G-Tepe är, idag vet vi, enligt eran (mainstream arkeologin) tidräkning, mer än 6000 år äldre än Pyramiderna.
Sfinxen är äldre än vad dom (Zahi) påstår. Finns spår av erosion.
Som du också nämnde, hålrum, även det finns i Cheops, men Zahi vägrar utforska.
Hålrum under Pyramiderna där vatten har runnit, så är det med alla pyramider tydligen, stort vattendrag under hela "maskinen" så vissa tror Pyramiderna mer än simpla byggnader: Då tidens Kraftverk

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Detta tar även Jimmi Corsetti, från Bright Insight, upp också!
Det är HELT sjukt vad dom INTE gör (ordvits) på Göbekli Tepe. Endast 5% är uppgrävt och så skall det förbli vilket är så jävla idiotiskt!
Något gömmer dessa mainstream arkeologer: Nämnde man Göbekel Tepe till Zahi Hawass för 15+ år sedan så sa han att det var fake, omöjligt att det är äldre än pyramiderna bla bla bla bla!
G-Tepe är, idag vet vi, enligt eran (mainstream arkeologin) tidräkning, mer än 6000 år äldre än Pyramiderna.
Sfinxen är äldre än vad dom (Zahi) påstår. Finns spår av erosion.
Som du också nämnde, hålrum, även det finns i Cheops, men Zahi vägrar utforska.
Hålrum under Pyramiderna där vatten har runnit, så är det med alla pyramider tydligen, stort vattendrag under hela "maskinen" så vissa tror Pyramiderna mer än simpla byggnader: Då tidens Kraftverk

Jimmy Corsetti må ha vissa rimliga antaganden i vad han tror om vissa saker, men tyvärr är han också en konspirationsföljare av allt möjligt. Det tråkiga är att det typ alltid är så här.

Med det sagt så kan jag också tycka att de borde få lov att gräva och undersöka på dessa ställen, samma sak som att man borde få undersöka mer av pyramiderna och sådant.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jimmy Corsetti må ha vissa rimliga antaganden i vad han tror om vissa saker, men tyvärr är han också en konspirationsföljare av allt möjligt. Det tråkiga är att det typ alltid är så här.

Med det sagt så kan jag också tycka att de borde få lov att gräva och undersöka på dessa ställen, samma sak som att man borde få undersöka mer av pyramiderna och sådant.

Ja han har tappat det lite när det kommer till politik. Talar mot sig själv gång på gång haha!

Men när det kommer till arkeologi, jordens historia så är han mycket bra. Richat Structure är ett exempel och så är han ingen plattjordare som många andra.

Graham Hancock säger jag bara. Underbart att det finns sådana människor där ute som omkullkastar hela våran historia

Medlem

Fotobevis... vad säger ni?

Medlem

En orb... eller en ljusreflektion. Meningarna går isär. Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/xrSkirKBA-Y

En orb... eller en ljusreflektion. Meningarna går isär. Vad tror ni?

Vad är en orb?

Skriv svar