Mass effect Vs Star wars

Releasehästryttare
Mass effect Vs Star wars

Vilket universum tycker ni är häftigast av de två?

Medlem

Båda har sina up's and down's. Om vi pratade spel skulle jag nog säga att Mass Effect vinner, men om vi betygsätter universum så lägger jag min röst på Star Wars. Det är något speciellt med Jedi, sith, lightsabers och all deras historia som ändå lockar mig.

Medlem

Svaret är givetvis Dune.

Skrivet av bluebird:

Svaret är givetvis Dune.

Ja!

Releasehästryttare
Skrivet av bluebird:

Svaret är givetvis Dune.

Skrivet av Sebastian Lind:

Kollar ni på Dune tv serien?

Medlem
Skrivet av Devan:

Nä, men jag är nyfiken på den. Har du sett och är den i så fall nåt att ha?

Redaktör
Ponny

Star Wars. De gamla filmerna präglade starkt min barndom. Minns känslan när jag insåg att första filmen (alltså, del fyra) hade två uppföljare. Svindlande!

Har sett första Dune-filmen. Gillade den inte? Men eftersom "alla" gör det är jag beredd att ge den en chans till.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av bluebird:

Svaret är givetvis Dune.

Tror du menade The Expanse, va?

Releasehästryttare
Skrivet av bluebird:

Nä, men jag är nyfiken på den. Har du sett och är den i så fall nåt att ha?

Har inte sett den, gillade dune 2 filmen men inte sugen mer dune just nu, sen såg jag några som gett den betyg och de sa att den va mid.

Medlem

Ni har fel allihop. Svaret är Babylon 5.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tror du menade The Expanse, va?

Speciellt böckerna efter den senaste säsongens TV-serie. Jävlar vad det spårar ur! Rekommenderad läsning!

Men för tråden föredrar jag Mass Effect, mycket mer intressant med flertalet aliens och dylikt. Även trots att Star Wars har Sith! Ser fram emot Exodus som är av gammalt Bioware-folk som jobbade på Mass Effect. Inga aliens men mycket annat som är nära nog!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Rätt svar är Firefly, eftersom vi bara fick 14 avsnitt och en film hann det universumet aldrig bli förstört av någon
Avstod från att rösta då båda alternativens universum blivit ganska dåliga på senare tid.

Releasehästryttare
Skrivet av Atilaa:

Rätt svar är Firefly, eftersom vi bara fick 14 avsnitt och en film hann det universumet aldrig bli förstört av någon
Avstod från att rösta då båda alternativens universum blivit ganska dåliga på senare tid.

♫"You can't take the sky from me"♫

Skrivet av Devan:

Va, vilken tv-serie? Jag pratar om böckerna. 😅

Medlem

Mass Effect, utan tvekan. Tycker att Reapers och alla olika raser är mycket mer spännande än jedi/siths.

(SW är najs, men jag ser det bara som underhållning. Tycker inte att lore håller längre.)

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skrivet av Nomman:

Mass Effect, utan tvekan. Tycker att Reapers och alla olika raser är mycket mer spännande än jedi/siths.

(SW är najs, men jag ser det bara som underhållning. Tycker inte att lore håller längre.)

SW är underhållning men Mass Effect är... en dokumentär, eller? 🙈 (f'låt fattar vad du menar)

Medlem

SW är underhållning men Mass Effect är... en dokumentär, eller? 🙈 (f'låt fattar vad du menar)

Haha, ok, mitt inlägg blev inte superlogiskt 😅

Skrev först att SW är snabbmatsunderhållning, men strök snabbmatsdelen eftersom jag inte ville stöta mig med några SW-fans.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Releasehästryttare

Va, vilken tv-serie? Jag pratar om böckerna. 😅

This:

Går på Max nu,

Skrivet av Devan:

Jahaja, där ser man! Kul.

1
Skriv svar