Unreal och Unreal Tournament finns gratis (och lagligt) på Archive.org

Robot
Unreal och Unreal Tournament finns gratis (och lagligt) på Archive.org
Medlem

Är allt innehåll på Archive lagligt? Har undrat över det ett par gånger.
Går det köra på Win11?

signatur

PEACE✌️

Medlem

Epic borde fortfarande skämmas för att de övergivit två kanonspel som satte dom på kartan. Jag hann köpa båda unreal-spelen innan de försvann från gog.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Redaktör
Skrivet av Geijmer:

Är allt innehåll på Archive lagligt? Har undrat över det ett par gånger.
Går det köra på Win11?

Japp, funkar på Win 11.

signatur
Medlem

UT eller Q3?

Redeemer, nuffsaid.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Releasehästryttare
Skrivet av PeTTs0n:

UT eller Q3?

Redeemer, nuffsaid.

Medlem

Ska du få mig att känna mig sådär gammal igen? 😣

signatur

Medlem

gillade båda back in the day, Och detta var en trevlig överraskning så lär testa efter helgen =D

Medlem

Åh! Musiken från huvudmenyn spelades upp i mitt huvud, mys

Medlem

Gillade UT mer men Quake var ju betydligt större och populärare totalt sett.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

phi
Medlem

Det är bara folk med för liten shaft som tycker att UT är bättre än Q3.

Medlem

Q3 alla dar i veckan.

Flakmonkey

Fantastiska spel båda två, men måste jag välja så blir det UT, När de kom så hade jag ingen större möjlighet att spela online och då var UT rätt överlägset med roligare botar, roligare game modes, etc.

Medlem

Lirade mest q3:a. Minns fortfarande hur jag kämpade med sista boten på sista banan där med min railgun. Efter det vart jag oslagbar på lanen :). UT minns jag mest en rymdbana med 2 torn, ctf tror jag det vart, sen massa tweaks med spelinställningarna som tex gigantiska huvuden :), jättekul!

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

UT eller Q3?

Redeemer, nuffsaid.

Kontrar med ”Q3 - historiens bästa kontroller”

signatur
Redaktör
Skrivet av Aggur:

Lirade mest q3:a. Minns fortfarande hur jag kämpade med sista boten på sista banan där med min railgun. Efter det vart jag oslagbar på lanen :). UT minns jag mest en rymdbana med 2 torn, ctf tror jag det vart, sen massa tweaks med spelinställningarna som tex gigantiska huvuden :), jättekul!

Facing Worlds. Har kört den lite med min son (som till skillnad från mig har både aim och reaktioner). Rena sniperfesten.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kontrar med ”Q3 - historiens bästa kontroller”

Ja, det var bra mycket bättre flyt i Q3... men ljudet (RRRRRAMPAGE!), vapnen och känslan - där vinner UT lätt för mig!

Vill till och med minnas att UT stod sig bra i duellen jag också vill minnas att PC Gamer hade i papperstidningen någon gång när det begav sig. Vem som vann... det förtäljer inte mitt minne. 😅 FPS var inte min favoritgenre back when.

signatur

Medlem

Gott, alltid kul med något nytt(gammalt) för min extrema WinXP burk att sätta tänderna i.

Redaktör
Skrivet av PeTTs0n:

Ja, det var bra mycket bättre flyt i Q3... men ljudet (RRRRRAMPAGE!), vapnen och känslan - där vinner UT lätt för mig!

Vill till och med minnas att UT stod sig bra i duellen jag också vill minnas att PC Gamer hade i papperstidningen någon gång när det begav sig. Vem som vann... det förtäljer inte mitt minne. 😅 FPS var inte min favoritgenre back when.

Båda är svinbra fps, och båda har sina styrkor. Minns duellen i PCG men inte vinnaren. Men känslan säger UT.

Själv stod jag med båda i händerna mellandagarna 99 och tvingades välja pga studentekonomi. Blev UT pga mer att göra och bättre bottar. Flyttade in i ny lägenhet med 10 mbit-lina dagarna efter. Good times.

signatur
Medlem

Att så många röstar på UT, det var lite oväntat får jag säga.
Quake 3, Starcraft och Counter-Strike, det är åren runt 2000.

Medlem

Förväntar ju mig att Epic ska släppa en remake av UT.
Som Id Software gjort med både Doom och Quake-serien.

Medlem

Dra en capture the flag på facing world FZare emellan?

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

UT kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat även om Q3 också är kul. Var ett tag sen jag spelade Q3 nu, så får nog installera det igen snart!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Unreal har inte åldrats så bra. Nu mera känns det rätt mediokert. Men det har självklart en platss om historisk pelare i pc spelens värld. Däremot UT är fortfarande top 5 fps för min del. Och utan dessa spelen så hade inte ett av mina favvospel gjorts. Deus Ex

Medlem

Quake kändes mer "esport" med "lego grafik" och alla configs.
Vill inte minnas att UT blev så utdraget till fingerspetsarna att vara ett esport spel. Var mer spela för skojj, var kul om man låg först eller sist.
Sen var ju tom SP kul

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Håkan:

Förväntar ju mig att Epic ska släppa en remake av UT.
Som Id Software gjort med både Doom och Quake-serien.

Dom jobbade ju på ett nytt UT för ett antal år sedan, men så blev Fortnite megapoppis så alla resurser gick till det istället och utvecklingen för nya UT lades ner.

Medlem

tror gog versionerna för både 03-04 och 3an finns där med, anses väl vara abandonware och borde vara lagligt att plocka?

Dax
Medlem

Abandonware är inte lagligt även en grå zon beroende på status av copyright ägare. Kan fortfarande vara ägd av ett företag/person även om det är gammalt eller övergivet. Bara för att det är övergivet så är det inte up for grabs.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Båda är svinbra fps, och båda har sina styrkor. Minns duellen i PCG men inte vinnaren. Men känslan säger UT.

Själv stod jag med båda i händerna mellandagarna 99 och tvingades välja pga studentekonomi. Blev UT pga mer att göra och bättre bottar. Flyttade in i ny lägenhet med 10 mbit-lina dagarna efter. Good times.

Hade föräldrarna inte bott 10 mil bort hade jag tagit en sväng förbi och rotat igenom gamla flyttkartonger där en drös PCG-tidningar fortfarande borde befinna sig. 😅 Just vapen-"deltävlingen" vet jag att UT vann, bättre variation och med alternate fire på samtliga vapen var ett stort plus.

Jag tror aldrig jag sneglade nämnvärt åt Q3 - en stor nackdel med att bo ute på vischan var att man fick dras med 56k väääldans länge, och då var det inte så aktuellt med multiplayer. Då hade jag ändå tur som hade päron som jobbade med bl.a. IT, så vi skaffade ISDN som åtminstone gav lite mer flås. Sen blev det 500kbit/s bredband via radiolänk, det var faktiskt lite coolt. ADSL var givetvis vår basstation sist ut med att få stöd för i hela tätorten - barndomspolaren som bodde bokstavligen 100m bort kunde få det nästan ett par år tidigare.

signatur

Medlem

Tycker det är jävligt konstigt att Epic inte längre vill veta av Unreal-serien. Att man bara begraver den helt utan att nämna ett ord (som när de försvann från e-butiker) känns så respektlöst på nåt vis.

Hursom, UT99 är fortfarnade fantastiskt. Glider fenomenalt med några community-patchar och moddar finns det ju tonvis av om man är intresserad av det.

12
Skriv svar