Svenska MTG köper Raid: Shadow Legends-utvecklaren för 6,8 miljarder
Detta lär floppa rejält. Helt sjukt hur tondöva vissa i branschen har blivit, helt utan känsla för trender 🤬
...och pengar/värde. 'Störtlöjliga priser på vissa spelstudios.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Har extremt dålig koll på mobilspel i allmänhet eftersom jag inte har något intresse för det, men ni som säger att det är en dålig affär, är det för att det är mobilspel generellt eller för att just Raid: Shadow Legends börjat gå dåligt?
Plarium ägdes ju av Aristocrat Leisure och deras huvudsysselsättning är att göra olika gambling maskiner och program. Är därför Raid alltid varit aggressivt i sitt sätt att få folk att spendera pengar då det triggar samma del av hjärnan som vid gambling och sådana slot machines. Skaparna vet exakt hur de ska dra ut så mycket pengar som möjligt och fortsätta locka till sig nya kunder.
Tror definitivt att Raid kommer fortsätta dra in mängder med pengar, det finns redan tillräckligt många valar som är fast i spelet. Ur ett rent ”tjäna pengar” perspektiv tror jag att köpet kommer vara lönsamt.
HAHAHA vilket jävla idiotköp! helvete! köper ett mobilspel som är ett utav dom populäraste har haft sin topp.
visst utvecklar dom det och håller i ipt länge så kanske dom får igen pengarna men det kommer ta MÅNGA ÅR.
däremot hade dom kunnat göra spel till pc eller spinoffs till mobil med ipt.
Och göra det ej pay to win men jag tror flesta ser rött när dom hör spelet.
Något jag kan ge raid SL är att deras artistiska stil är väldigt snygg!
HAHAHA vilket jävla idiotköp! helvete! köper ett mobilspel som är ett utav dom populäraste har haft sin topp.
visst utvecklar dom det och håller i ipt länge så kanske dom får igen pengarna men det kommer ta MÅNGA ÅR.
däremot hade dom kunnat göra spel till pc eller spinoffs till mobil med ipt.
Och göra det ej pay to win men jag tror flesta ser rött när dom hör spelet.
Något jag kan ge raid SL är att deras artistiska stil är väldigt snygg!
M&A-experten FuzioN har talat.