Lilla tråden om Heroes: Olden Era

Medlem
Lilla tråden om Heroes: Olden Era

Tänkte att vi kunde ha en tråd för oss som är lite smått taggade över det nya
Heroes of Might & Magic: Olden Era. Måste erkänna att jag var lite skeptisk till grafiken i början men den börjar växa på mig. Med tanke på att det är utvecklare från både LOL och WoW så förstår jag varför det känns lite extra färgglatt.

Det jag har läst om gameplay låter lovande. Utvecklarna är själva diehard Heroes 3 fans och har strävat efter att ha kvar det bästa från Heroes 3 men samtidigt piffa till det med lite nytt, vilket låter som en bra kombination. Man kan få svar på vanliga frågor och läsa mer på deras dev blogg via:
https://store.steampowered.com/news/app/3105440

Vad tycker ni om grafiken?

Medlem

Lite fler bilder:

Spellbook

Klassiska Dungeon town

Backloggens befriare

Är försiktigt optimistisk.

Grafiken känns okej, men det är ingen dealbreaker för mig, så länge gameplay är bra. Men det är klart att det alltid är trevligt med en tilltalande grafik.
Grafiken i världen känns bättre än den på slagfälten, än så länge.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Bra, jag skulle starta en tråd, men jag tar denna, min var om civ och detta, vi tar heroes här då.

Så, jag är så klart lite skeptisk här, det är flera saker och mycket spekulation, inte i någon speciell ordning så:

Ubisoft: Troligen betalar de minimalt för detta men tar en stor % och har nog en massa ideer om vad som är bra och inte. Dessutom känns det lite som att spelet finns pga Songs of Conquest, men återigen så väljer man att ta en utvecklare i ett uland för att det är billigare. Ubisoft är så dåliga, jag kan ge mig fan på att det är för lite pengar, spelet kommer inte vara helt klart och sedan säljer det inte jättebra, jag hoppas fan jag har fel...

Utvecklaren: Som jag förstår det är det ett ryskt företag som sitter på cypern som dessutom har riskkapital i sig, typ mycket med. Det är inte helt lätt att hitta bra info om företaget, det kan vara så att det tagits bort mycket sedan sk. specialoperationen började. Men det är mycket ryska kommentarer kring deras produkter så. Jag tror inte detta är en utvecklare som kan stå emot Ubisoft, eftersom de säkert är underbetalda.

Loren: För mig är det sjukt viktigt, många säger att de inte bryr sig och att man inte behöver det, men det ordet inbegriper allt från vilka enheter som finns, personer och karaktärer och deras drag, historia och händelser. Nu vet jag inte exakt hur detta kopplar till Ubisofts egen lore av MM eller till den gamla från NWC, men vi får väl se. Det jag är lite rädd för att att man förbättrar genom att göra raser grafiskt för homogena eller sorterar bort units som är "udda" eller för ovanliga i nutida "normal" fantasy.

Grafik: Inte så såld, bara när man tittar på bilderna här så, låt säga att de där fula suddiga är något skit Ubisoft lagt dit i efterhand så får det väl passera, men svarta outlines på annars ganska platt grafik? Det är onödigt, det är sådant som välmenande game directors tycker man måste ha så att man är absolut säker på att ingen kan missa en stor röd flagga mitt på skärmen, mot en vit bakgrund. Jag hatar den sortens lösningar, det plattar ut allt, man får inget perspektiv längre. Detta är ett hat som jag hoppas kunna föra vidare till framtida generationer.

Hastighet: Är det så att man snabbat upp spelet från start till avslut, för att det skall vara bättre i multiplayer? Detta är för mig personligen en dålig sak, eftersom det också påverkar singleplayer, troligen till ett mera stream linat sätt att spela...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Är försiktigt optimistisk.

Grafiken känns okej, men det är ingen dealbreaker för mig, så länge gameplay är bra. Men det är klart att det alltid är trevligt med en tilltalande grafik.
Grafiken i världen känns bättre än den på slagfälten, än så länge.

Försiktigt optimistisk är mitt motto också.

Skrivet av Hipshot:

Bra, jag skulle starta en tråd, men jag tar denna, min var om civ och detta, vi tar heroes här då.

Så, jag är så klart lite skeptisk här, det är flera saker och mycket spekulation, inte i någon speciell ordning så:

Hastighet: Är det så att man snabbat upp spelet från start till avslut, för att det skall vara bättre i multiplayer? Detta är för mig personligen en dålig sak, eftersom det också påverkar singleplayer, troligen till ett mera stream linat sätt att spela...

Jag tror de nämnde att dom försöker optimera spelet för multiplayer och kollar på Hota och HOMM turneringarna som pågår än idag, men ändå gjort en ordentlig campaign och inte tagit bort fokus från single player. Är också skeptisk och tror du har en poäng i mycket, men hade varit så nice att bli missbevisad

Medlem

Ny gameplay video. Ser inte allt för illa ut

Medlem

Eh, det där är ingen officiell trailer eller?

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Eh, det där är ingen officiell trailer eller?

ingen trailer men ny gameplay video dom släppt på Twitter m.m.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

ingen trailer men ny gameplay video dom släppt på Twitter m.m.

Vilken twitter, tycker du det där ser nice ut? Det ser ut som något som är filmat i estland haha. 720p med heroes5 musiken? En kompis sa att Ubi har släppt massa b-rolls som sedan andra lagt musik på...

edit: Förlåt om jag låter negativ haha, jag är bara väldigt osäker på allt detta, får dåliga vibbar liksom.

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilken twitter, tycker du det där ser nice ut? Det ser ut som något som är filmat i estland haha. 720p med heroes5 musiken? En kompis sa att Ubi har släppt massa b-rolls som sedan andra lagt musik på...

edit: Förlåt om jag låter negativ haha, jag är bara väldigt osäker på allt detta, får dåliga vibbar liksom.

Näe jag förstår dig. Jag håller tummarna för att bli positivt överraskad men min hype blir allt mindre. Intalar mig själv att det kanske blir bra ändå

Redaktör
Ponny

I want to believe. Ibland blir man positivt överraskad. Men visst: man har blivit bränd av den här serien sedan Ubisoft tog över.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

I want to believe. Ibland blir man positivt överraskad. Men visst: man har blivit bränd av den här serien sedan Ubisoft tog över.

För mig dog den och jag räknar inte en deras uppföljare.

Medlem

En ny film, visar necros.

signatur

1
Skriv svar