"Tekniska hinder" kan ha krossat Halo 5-drömmarna på pc
Surt. Även fast mest mid Halo spel så är det trist att skippa i ens usual Halo campaign maraton. At least some nice Arbie moments.
Just nu svårt att gå tillbaka till ens dusty old Xbone, och investera i en Series S/X enbart för Halo 5 känns sisådär. Har själv lite soft spot för Halo 5's multiplayer här trots dens kritik, men investera i en hel konsol + Xbox Live subscription känns inte så lokande haha. Så skulle fortfarande gärna här se det portat till PC at some point.
Surt. Även fast mest mid Halo spel så är det trist att skippa i ens usual Halo campaign maraton. At least some nice Arbie moments.
Just nu svårt att gå tillbaka till ens dusty old Xbone, och investera i en Series S/X enbart för Halo 5 känns sisådär. Har själv lite soft spot för Halo 5's multiplayer här trots dens kritik, men investera i en hel konsol + Xbox Live subscription känns inte så lokande haha. Så skulle fortfarande gärna här se det portat till PC at some point.
Du kan streama det via Xcloud. Det gjorde jag med ungefär halva spelet. Tycker det är ett bra spel ändå lite annorlunda än de tidigare och inte så bra som Infinite men helt ok.
Du kan streama det via Xcloud. Det gjorde jag med ungefär halva spelet. Tycker det är ett bra spel ändå lite annorlunda än de tidigare och inte så bra som Infinite men helt ok.
Skulle nog funka för mig i single player campaign. Streamar hemifrån till min dator från Steam Deck via "Moonshine" och kan härda ut delayen då som kommer med streaming, lite mer "ouch" i multiplayer dock som jag också haft lust att spela om igen. Föredrar då natively alla dagar i veckan haha.
Överlag gillar jag singleplayern mer i Infinite gemfört med 5, men multiplayern as a whole tror jag har mer fun times i gemfört med Infinite. Overall haft rätt så "meh" experience med Halo Infinite's MP. Not too bad, but not that good either. Halo 5 gjorde massvisa stora ändringar som jag har full förståelse för inte passa alla, men var ändå rätt kul mer fast paced Halo times.
Inte gjort bättre dock med Infinite att oavsett inställningar så kan jag inte rulla på constant 100+fps. Mer weird 70-140fps experience med massvisa stutters som inte kunnat lösa. Mid tier 3060TI spec här så förväntar mig inte massive mega frames, men flertal spel som ser myyycket bättre grafiskt ut än Infinite som rullar på waaay better. Så inte överdrivet ledsen att se "Slipspace engine" go. Även fast orosmoment hur ska optimera UE5 framöver istället haha.
Det är inte omöjligt att det kommer via emulering.
Det kom uppgifter om att MS startat ett nytt team som jobbar med bakåtkompatibilitet häromåret.
Det kan vara för att Xbox-konsolerna kommer byta arkitektur nästa generation och man vill ha bakåtkompatibilitet.
Jag tror dock att det är troligare att man rör sig mot Xbox-märkta PCs men vill att folk ska kunna fortsätta spela sina Xbox-spel och fokuserar på emulering.
Tror knappast personen talar sanning, finns inga tekniska omöjligheter i detta på någon front, är knappast en något större problem att porta spelet alls. Det är Windows kernel med direct som ligger på Xbox det är i princip att kompilerar om spelet och kanske lägga till tangentbords stöd.