Diskutera – Hyllade spel du inte förstår storheten hos

Medlem

Alla GTA efter GTA 2.

Medlem

Gta, Fortnite, Minecraft, Dark Soul, Fallout, Elder scrolls

Medlem

Jag får nog säga Uncharted. Tror att jag var lite väl sen på tåget med trilogin som kom till PS3 men jag ser bara inte storheten.
Hade visserligen kul med dem och framför allt även med fyran men förstår inte de som hellre tar ett femte spel framför något helt nytt från Naughty Dog.

Sedan klarar jag tyvärr inte av Cyberpunk. Köpte det till PS4, vilket som alla vet var ett misstag. Fick pengarna tillbaka men uppgraderade senare till PS5-versionen men tröttnade efter ett par timmar.
Jag vet inte riktigt vad det är men jag blir bara stressad av det.

Medlem

RDR2. Har försök komma igång några gånger, men det är så långsamt i story och i motorns animationer att jag tröttnar på två sekunder. Allt känns så.. konstigt? Det är som om att ens karaktär konstant springer i jell-o

Medlem

San Andreas. Gillar GTA spelen men hatar San Andreas. Så jävla töntigt..

Medlem

Jag är nog väldigt förlåtande men ett spel jag hade velat tycka om är starfield men det är ju bara så jäkla frustrerande dåligt för att ha varit under utveckling så länge…

Medlem

Oj. Många. Men, sett till hur stort det är, GTA V. Ja, de tidigare också egentligen, men GTA 1 var väl iaf lite intressant även om jag inte orkade spela det.

Och FIFA. Herregud. Men det känns lite fel att racka ner på spel inom genrer jag inte tycker om.

Minecraft. Barnen älskar det. Likaså Animal Crossing. Jag ser hellre en målad vägg torka, typ. Stensäker sömntablett för mig, att spela Animal Crossing med dottern. Ser hellre på när hon spelar, så fort jag själv håller i kontrollern gäspar jag nästan käken ur led.
Alltså, jättekul när barnen spelar. Ser gärna på. Men, spela själv, aj.

Vampire Survivors fattar jag inte alls. Banne mig roligare att se färg torka.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Enshrouded - Trodde det skulle vara väldigt bra. Väldigt många som är supernöjda med spelet. Jag tyckte mest det var en spring dit, spring hit, spring här o spring där upplevelse. Samt ett väldigt enformigt quest system. Kul för de som gillar det men jag kommer aldrig spela det igen.

Medlem

Half-Life. Ettan alltså. Försökte back in the days och försökt flera gånger genom åren. Har tillochmed lirat igenom nästan hela vid något tillfälle. Revolutionerande och skitcoolt för sin tid absolut, men inte speciellt roligt.

Medlem
Skrivet av Rymdhund:

RDR2. Har försök komma igång några gånger, men det är så långsamt i story och i motorns animationer att jag tröttnar på två sekunder. Allt känns så.. konstigt? Det är som om att ens karaktär konstant springer i jell-o

Eller hur? Hela spelet är segt som sirap från animationer till gameplayen. Överanimerat om det nu finns något sånt begrepp. Jag har spelat det säkert 15-20 timmar redan men det känns som jag tvingar mig till att spela det för att det är så tokhyllat men jag ser det fortfarande inte vad som är så fantastiskt med det. Detta kommer från någon som spelade ettan på 360 back in the day och det spelet älskade jag. Dessutom hade det bättre pacing, speciellt mot slutet. I don't get it med RDR2 men jag ska tvinga mig igenom det, på nåt sätt.

GTA V spelade jag färdigt ganska nyligen faktiskt och måste säga att jag inte kände nåt för någon av karaktärerna, möjligtvis Franklin. Storyn var helt snurrig och slutet var riktigt fattigt. Gameplay är superbasic. Återigen, minns när jag köpte GTA III på releasedagen 2001, det spelet både levde upp till OCH mosade förväntningarna men det var ju förstås för att det var så banbrytande, friheten, spelvärlden m.m var ju helt bonkers jämfört med vad som kommit tidigare.

Håller med om Mario och Zelda, som jag växte upp med sedan NES och GameBoy tiden. På den tiden, ja, de spelen var the shit och måttbandet man använde på alla andra spel. Nuförtiden, när jag, sällan, köper ett nytt Mario/Zeldaspel och har spelat en stund så sitter jag ändå där och undrar, where´s the hype? Är väl mig det är fel på, det inre barnet har kanske varit dött och begravet sen länge.

Medlem

Vet inte om det är hyllat men Super Mario Odyssey. Sicket tråkigt Mario-spel det var!

Som många andra; RDR2. Fantastiskt rent tekniskt men lika fantastiskt tråkigt.

Elden Ring..blää^^.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Vet inte om det är hyllat men Super Mario Odyssey. Sicket tråkigt Mario-spel det var!

Som många andra; RDR2. Fantastiskt rent tekniskt men lika fantastiskt tråkigt.

Elden Ring..blää^^.

Super Mario Odyssey är ett av de högst rankade spelen någonsin, tror det ligger på 96 eller 97 på metacritic, det är ett alltså ett korrekt val från dig med tanke på frågeställningen. Själv älskar jag det.

Medlem
Skrivet av addman:

Eller hur? Hela spelet är segt som sirap från animationer till gameplayen. Överanimerat om det nu finns något sånt begrepp. Jag har spelat det säkert 15-20 timmar redan men det känns som jag tvingar mig till att spela det för att det är så tokhyllat men jag ser det fortfarande inte vad som är så fantastiskt med det. Detta kommer från någon som spelade ettan på 360 back in the day och det spelet älskade jag. Dessutom hade det bättre pacing, speciellt mot slutet. I don't get it med RDR2 men jag ska tvinga mig igenom det, på nåt sätt.

GTA V spelade jag färdigt ganska nyligen faktiskt och måste säga att jag inte kände nåt för någon av karaktärerna, möjligtvis Franklin. Storyn var helt snurrig och slutet var riktigt fattigt. Gameplay är superbasic. Återigen, minns när jag köpte GTA III på releasedagen 2001, det spelet både levde upp till OCH mosade förväntningarna men det var ju förstås för att det var så banbrytande, friheten, spelvärlden m.m var ju helt bonkers jämfört med vad som kommit tidigare.

Håller med om Mario och Zelda, som jag växte upp med sedan NES och GameBoy tiden. På den tiden, ja, de spelen var the shit och måttbandet man använde på alla andra spel. Nuförtiden, när jag, sällan, köper ett nytt Mario/Zeldaspel och har spelat en stund så sitter jag ändå där och undrar, where´s the hype? Är väl mig det är fel på, det inre barnet har kanske varit dött och begravet sen länge.

Det är skitsnyggt gjort och jag önskar att jag verkligen kunde fastna för spelet, för storyn och allt verkar verkligen schysst. Men animationerna är FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR långsamma.

Medlem

Tyckte Slay the Spire var skittråkigt.

Medlem

Som många andra RDR2 men nästan tvärtemot alla andras anledningar. Jag förväntade mig att det skulle vara mer verklighetstroget och långsamt spel.
Bland det första jag gjorde var att jag fick tanken att jag ska jaga massa djur, sälja skinnen och köpa lite häftiga grejer för pengarna. Fick några enstaka dollar för skinnen och det kändes inte värt det. Långt bort att köpa något vapen eller liknande.
Gjorde sen ett story uppdrag som gav mig några hundra dollar, så det vart man lite besviken på.

Men det som störde mig mest var att spelet verkade vilja vara långsamt, lite mer verklighetstroget eller liknande.
Som ett uppdrag när man söker reda på en karavan med en familj som blivit rånade eller hur det nu var, var längesen jag spelade.
Hittar banditerna som har 3 små tält uppställda och tänker "haha! nu ska de få de jävlarna!".
Så helt plötsligt när man börjar skjuta dyker det upp massor med extra banditer till höger och vänster så man till slut skjutit ihjäl ett tjugotal.
Och så var det efter många av uppdragen, att det slutade med extremt stora shootouts, vilket var det som gjorde att jag mest tröttnade på spelet.

Medlem

Witcher 3, Red Dead redemption, World of warcraft, Fortnite, Diablo, Destiny, Halo, Final fantasy, Sonys nya Spiderman spel, Horizon spelen, Uncharted, strategispel, turbaserade spel, de flesta sportspel.. Finns nog massor mer.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ghosts of Tsushima kanske, har inte spelat det än men lär kanske göra det nångång inom en snar framtid

RDR2 är också ett bra exempel. Storyn var bra, grafiken också, och vissa andra inslag men ogilla att allt man gör tar sån tid. Det var mer "realistiskt" jämfört med 1an och hade inte prio på "fun" factor som 1an hade enligt mig. Gilla 1an som fan. 2an sänktes pga saker skulle ta tid.

Medlem

Last of us spelen.

Souls spelen.

Baldurs gate 3

Fifa spelen.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

The last of us 2 , red dead 2 och the witcher 3

Medlem

GTA V. Det svagaste i serien.

Medlem

Botw. Nintentos spel över lag.
Undertale

Medlem

BOTW och Elden Ring

Medlem
Skrivet av lasselason:

Super Mario Odyssey är ett av de högst rankade spelen någonsin, tror det ligger på 96 eller 97 på metacritic, det är ett alltså ett korrekt val från dig med tanke på frågeställningen. Själv älskar jag det.

Så pass alltså😄. Ja man måste ju va lite edgy och välja från toppen!
Skämt åsido men jag blev besviken när jag spelade det och tyckte det fanns alldeles för många tråkiga banor. Jag säger bara New Donk City🤢.

Medlem

Alla Souls-spel. Jag fattar, men ändå inte.

Medlem

Witcher 3. Har börjat spela det flera gånger men stänger av efter någon timme varje gång. Stör mig på kontrollen alldeles för mycket.

signatur

"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Så pass alltså😄. Ja man måste ju va lite edgy och välja från toppen!
Skämt åsido men jag blev besviken när jag spelade det och tyckte det fanns alldeles för många tråkiga banor. Jag säger bara New Donk City🤢.

Den var helt otrolig tycker jag, vertikaliteten plus den otroliga hyllningen till DK och Rosalina men som sagt, smaken är som baken och vi måste respektera våra olika uppfattningar.😊

Medlem

Oblivion för min del. Det började bra och intressant, men så fort världen öppnades upp så tappade jag intresse. Försökte trycka på i flera timmar till men tyckte världen var snygg men tråkig. NPC såg förjävliga ut och deras ansikte skulle alltid zoomas in när man talade med dem haha, samtidigt som dem talade så långsamt. Vet inte hur många gånger jag slumrade till...Minns att huvudquesten var samma sak varje gång, upprepning efter upprepning.

Nu var det väldigt längesen jag spelade Oblivion. Det kan vara så att jag var för ung och inte var van vid sådana spel just då som gav mig den friheten, och hade kanske haft en annan uppfattning idag. Några år senare spelade jag Skyrim samt Fallout-spelen och älskade dem. Det ryktas att en Oblivion remaster är på gång av de läckta MS dokumenten. Om det stämmer så är jag villig att ge det en andra chans.

Medlem

Vet inte om det finns något spel jag inte kan se storheten hos direkt. Gillar definitivt inte alla spel som anses stora dock 🙂

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Alla Souls-spel. Jag fattar, men ändå inte.

Samma! Jag har testat både Dark Souls 3 och Elden Ring och förstår att det är fantastiska spel, men jag tyckte inte att de var särskilt roliga för mig. Inte min kopp te, helt enkelt.

Skriv svar