En teaser för Control 2 kan ha hittats i Alan Wake 2:s DLC

Robot
En teaser för Control 2 kan ha hittats i Alan Wake 2:s DLC
Medlem

Härligt! Remedy har blivit en av mina favorit utvecklare efter Alan Wake 1 & 2. Verkligen älskar känslan i deras spel, det är lite skräck-psykologisk thriller med otrolig design på miljöerna. Varje timme i Alan Wake spelen var ju underhållande och bra, inte en tråkig stund!

Medlem

Blev klar med The Lake House tidigare, gav det en stabil 3/5 i betyg. Mysrysligt i höstrusket. Skulle nog inte säga att detta är speciellt gömt, snarare svårt att missa.

Med det sagt skulle jag inte tacka nej till en teaser-trailer på Control 2 under The Game Awards. Tror tyvärr spelet i sig är långt bort då dom ska släppa Max Payne remake'sen och FBC: Firebreak först. 2027 kanske?

Denna ploppa upp i flödet, släpptes för 2 dagar sedan, spelades in september 2023. Alltid intressant att lyssna på Sam Lake.

"Sam Lake on how David Lynch inspired Alan Wake 2 and Remedy's approach to creating games"

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det är häftigt hur de som utvecklare ger hints och easter eggs om sina titlar i varandra, har inte sett videon ovan men går ju hand i hand med titeln "Crafting worlds" där spelen visserligen är fristående men ändå går in i varandra på olika sätt. Har inte spelat igenom hela Control tyvärr så för mig gör det inget att uppföljaren antagligen är en bit bort så jag hinner ta mig an både Alan Wake II och det innan. För det är världar och berättelser värda att ta sig an, låta sig uppslukas av!

Medlem

Riktigt coolt sätt att hinta om det! Även om man räknade med en 2a. Dom förtjänar verkligen alla hyllningar dom fått de sista åren.

Control var ju lysande o skumt på ett underbart sätt! Remedy är skickliga Legender!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

1
Skriv svar