Subnautica 2 får co-op, släpps i early access nästa år
Coop är kul, men mycket av Subnautica byggde oå isoleringen å ensamheten. Så tror det är svårt att göra det bra med coop å bibehålla samma feeling.
För dom som gillar att bygga vattenbaser så är det säkert kul i coop men själva äventyret känns mer passande ensam.
Bara spelat första spelet
Jag är superpeppad på det här spelet men är SÅ trött på att allt hela tiden ska släppas i buggfyllda early access stadier..
Jag är superpeppad på det här spelet men är SÅ trött på att allt hela tiden ska släppas i buggfyllda early access stadier..
Tyckte det klarade av att släppa i EA ganska buggfritt tidigare. Däremot har de ju segat med innehåll tidigare!
Frågan är om de hittar tillbaka till djupet. För Below Zero förtjänade liknande namn som betyg tyvärr och kändes lika själlöst som snabbmat.
Fy fasen så trevligt (och läskigt). Below Zero var ju inte lika bra som ettan men fortfarande spännande, hoppas att 2an gör det större, vill se ännu djupare avgrunder och stora öppna hav att bli skrämd av.
Eller hur! Jag gillade inte heller Below Zero.
Det var nåt som skavde med det spelet och jag kan inte sätta fingrarna på vad. Kändes som nåt fattades i det.
Jag slutade spela helt enkelt medan i första spelet brände jag massor med timmar och gjorde flera stora baser och hade superkul.
Kommer ju köpa och spela. Ja Below Zero var en röra. Men det hade ju sina anledningar. Byte av regissör, röstskådisar, skrivare etc. Men det hade ju samma creep som ettan. Ja iallafall tills storyn dök upp med sitt fula tryne. Fast ettan hade sina problem också. Typ de sista 8 timmarna (de som klarat spelet vet vad jag talar om).
Hoppas de får ihop det denna gången. Och vill se en ny jätteubåt. Så man kan va flera som jobbar tillsammans för att överleva leviathan attacker. Håller tummarna.
Kommer ju köpa och spela. Ja Below Zero var en röra. Men det hade ju sina anledningar. Byte av regissör, röstskådisar, skrivare etc. Men det hade ju samma creep som ettan. Ja iallafall tills storyn dök upp med sitt fula tryne. Fast ettan hade sina problem också. Typ de sista 8 timmarna (de som klarat spelet vet vad jag talar om).
Hoppas de får ihop det denna gången. Och vill se en ny jätteubåt. Så man kan va flera som jobbar tillsammans för att överleva leviathan attacker. Håller tummarna.
Instämmer. Tror att hela grejen med "mer story" snarare saboterade än något annat. Annars var det bra tycker jag, de där jävla krabbinspirerade monsterfiskarna var väldigt äckliga också. Som du säger så har ettan också stora problem, sista "fasen" blir otroligt seg när man i princip redan har "klarat" spelet och bara ska samla en jävla massa material.
Båda tidigare spelen släpptes i early access och blev lyckade releaser är en av många exempel på att early access är en bra metod.
Klart utvecklarna vill jtannonsera sin early access release, felet är väll mer MS som lägger upp det i en "showcase".
Kanske ska vänta till det närmar sig full release ist, men man ser det väll som ett sätt att fylla ut sin trötta gamepass modell.
Frågan är om de hittar tillbaka till djupet. För Below Zero förtjänade liknande namn som betyg tyvärr och kändes lika själlöst som snabbmat.
below zero var väl tänk som ett dlc men blev ett spel ,mycket kortare och ljusare spel trots namnet .första var mycket läskigare :)och större
Coop är kul, men mycket av Subnautica byggde oå isoleringen å ensamheten. Så tror det är svårt att göra det bra med coop å bibehålla samma feeling.
Bristen på Coop är anledningen till att jag inte spelade igenom ettan. Denna typen av spel kör jag gärna ihop med vänner.
Troligtvis blir det ju inga problem att köra ensam för de som vill det.
Min tanke där är lite att de redan har gjort det mer eller mindre perfekt i första spelet och inte riktigt skulle gå att återskapa, och att det kanske därför finns en poäng i att prova det motsatta lite, kanske. Håller dock helt med om att den känslan av att vara isolerad och kanske den enda människan vid liv på hela planeten (eller hela solsystemet?) gjorde väldigt mycket för stämningen i första spelet.
Framförallt ser jag dock fram emot att kunna utforska havsdjupen tillsammans med min sambo då det blev väldigt mycket så att hon var med och tittade på när jag spelade ettan, båda två blev helt fängslade av det. Otroligt spel.
Eller hur! Jag gillade inte heller Below Zero.
Det var nåt som skavde med det spelet och jag kan inte sätta fingrarna på vad. Kändes som nåt fattades i det.
Jag slutade spela helt enkelt medan i första spelet brände jag massor med timmar och gjorde flera stora baser och hade superkul.
För mig var det mycket det att BZ var, eller kändes i varje fall, så oerhört mycket mindre. Färre ställen att bygga baser på, färre ställen att utforska (under vatten), mer linjärt - och alldeles för mycket tid spenderat på land med väldigt mycket begränsade rörelser. Snowfoxen var väldigt 'clunky' och Sea Truck var väl en god tanke, men så mycket värre än Cyclops tyvärr.
Bristen på Coop är anledningen till att jag inte spelade igenom ettan. Denna typen av spel kör jag gärna ihop med vänner.
Troligtvis blir det ju inga problem att köra ensam för de som vill det.
Där finns en halv-knakig coop mod till 1:an, största anledningen jag inte kört den själv är för den inte fungerar väl med andra moddar. Jag tycker om mina QoL funktioner. :]
Vet inte om den är uppdaterad ännu, eller om den blev kasserad. Men slå ett öga på nexus. Kanske finns en chans för dig att avnjuta 1:an ändå. :]
Vet inte hur många gånger jag har spelat om Subnautica.. älskar spelet.
Below Zero var riktigt bra också, man får tänka på att det var en DLC.
Men som med dom tidigare spelen, kommer köpa spelet i EA för att supporta studion, men kommer inte röra det fören den är ute ur EA. Vill ha en riktig upplevelse.
Där finns en halv-knakig coop mod till 1:an, största anledningen jag inte kört den själv är för den inte fungerar väl med andra moddar. Jag tycker om mina QoL funktioner. :]
Vet inte om den är uppdaterad ännu, eller om den blev kasserad. Men slå ett öga på nexus. Kanske finns en chans för dig att avnjuta 1:an ändå. :]
Kanske blir något när vi känner oss klara med snowrunner men där har vi många timmar kvar.