Starship Troopers: Extermination är släppt i skarp version
Helgen är räddad! Hade riktigt roligt när det släpptes i early access så blir till at köra igen. Rekommenderas starkt!
Hur är det om man jämför med…du vet…det där Andra Liret?
1338 - One Step Above
Spelet kostar 48,99€, är inte detta lite vågat när Helldivers 2 som verkar vara ett liknande spel kostar 39,99€?
Du måste komma ihåg att här ingår det ett medborgarskap. Vill du veta mer?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Får hoppas det går bra, vore mer välförtjänt framgång än Helldivers med detas ”no fun allowed”-inställning till PvE-balans.
Menar du när Helldivers nyligen ändrades till att bli lättare, eller innan när det var mer utmaning? Alltid otydligt vad kul är då det finns olika typer av spelare
Vågar jag säga att jag inte har testat Helldiver 2 ännu?
Det kändes som helt olika typ av spel,
Helldivers är en rätt polerad modern 3:e-persons 4-spelar co-op "open world/map"-upplevelse, medans Starship Troopers: Extermination är mer som en 16-player Quake2 mod där man bygger bas och försvarar.
Jag hade inte spelet på radarn men köpte det efter att jag läste här att det hade släppts.
Glad att jag gjorde det för spelet är toppen. Det är en otroligt häftig känsla när 16 spelare tillsammans bygger upp ett försvar och sedan brakar plötsligt allt loss när bugs väller in från alla möjliga håll, och de kan ta sig över försvarsmurar genom att klättra på liken av bugs vilket kräver att man rensar bort högar av bugs då och då.
Jag begriper inte behovet av att jämföra med HD2. Det ena är inte ens ett FPS. Det ena är 4 pers coop, det andra är 16 pers. Det ena har inte basbyggande alls.
Det är mer rimligt att jämföra Mario Kart mot Forza. Båda innehåller bilar.
Hursomhelst, grymt bra spel (ST:E alltså). Jag har typ 100 timmar sedan Early access.