Hur väljer ni media?

Releasehästryttare
Hur väljer ni media?

Hypotetiskt om säg 5 filmer/tv-serier/spel släpps samtidigt, hur väljer ni vilken ni skall börja med om ni planerar att ta er igenom alla 5 så småningom?

Medlem

Du tar fem st. skärmar och sedan kollar du på alla fem filmer samtidigt.
Om det gäller spel så får du då ha fem kontroller och kanske fem datorer eller konsoler.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alldeles för hypotetiskt, tror inte jag har stött på (de senaste 5? åren?) att det släppts mer än EN intressant sak samtidigt, eller ens samma vecka/månad.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

JätteOT men varför är den sammanlagda antal röster summan+1, tittade på din andra och det är samma sak där 🤔

Jag går efter det jag är mest sugen på


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Backloggens befriare
Skrivet av dTexN:

JätteOT men varför är den sammanlagda antal röster summan+1, tittade på din andra och det är samma sak där 🤔

Jag går efter det jag är mest sugen på

Antagligen någon som val att avstå?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Antagligen någon som val att avstå?

Jaha kunde man välja det, ser inte det alternativet längre
Aaah det finns en knapp att avstå, då makear det sense


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Kör den jag är på humör för just då. Kanske inte är den som jag är mest sugen på.

Som just nu så är jag rätt sugen på Sweet Home S02, men är inte på humör för den så jag tänker börja se Dr. Romantic istället.

Medlem

Prioriterar det som har mest hype för stunden. I alla fall om det är film eller serier. Då kan jag se ett avsnitt av serien, sen en av filmerna och det fungerar med spel också då kan jag spela lite efter att ha sett de två andra för att runda av kvällen.

Medlem

Tra det som är kortast först

Releasehästryttare
Skrivet av keffkebab:

Antagligen någon som val att avstå?

Bytt avatar?

Speaking of, @Gretzy när skall du välja avatar, det har ju gått mer än 3 år nu sen du gick med här, kom in i värmen nu!

Skrivet av dTexN:

Jaha kunde man välja det, ser inte det alternativet längre
Aaah det finns en knapp att avstå, då makear det sense

Jao, eftersom jag skapade tråden så kände jag det va bäst att avstå min röst.

Releasehästryttare
Skrivet av Zymac:

Alldeles för hypotetiskt, tror inte jag har stött på (de senaste 5? åren?) att det släppts mer än EN intressant sak samtidigt, eller ens samma vecka/månad.

Nu efteråt så önskar jag att jag formulerat frågan annorlunda och istället frågan är hur ni väljer media om ni har backlogg.

Häromdagen så skulle jag starta en ny serie i backloggen och då körde jag 1d19 då jag hade 19 serier som jag ligger efter med.
Det va lite skönt då man slipper ångesten av att välja!

Skrivet av Hipshot:

Du tar fem st. skärmar och sedan kollar du på alla fem filmer samtidigt.
Om det gäller spel så får du då ha fem kontroller och kanske fem datorer eller konsoler.

Önskar jag hade två skärmar, fast med en i dagsläget :/

Medlem

Väljer ingenting, får kortslutning av alla val och bara ligger på soffan och zappar på TVn.

Medlem

Vill bara inflika att det är viktigt att vara nazist mot sig själv när det kommer till all media. Iallafall för min del.
EN sak i taget, annars blir inget gjort.
Det gäller verkligen att tvinga sig till ett spel, en film , en tv-serie, en bok etc. etc. åt gången.
Jag är alldeles för lockad till att prova andra titlar i min natur.

Releasehästryttare
Skrivet av Starscream:

Vill bara inflika att det är viktigt att vara nazist mot sig själv när det kommer till all media. Iallafall för min del.
EN sak i taget, annars blir inget gjort.
Det gäller verkligen att tvinga sig till ett spel, en film , en tv-serie, en bok etc. etc. åt gången.
Jag är alldeles för lockad till att prova andra titlar i min natur.

Filmer som inte är 3+ timmar brukar jag klara i en sittning så det är inget problem där.

Men när det kommer till Tv serier så har jag behövt begränsa mig till att jag max har 5 pågående samtidigt som man byter emellan.

Bara idag släpptes 30 nya avsnitt av tv serier som jag kollar på.

Skrivet av Hipshot:

Du tar fem st. skärmar och sedan kollar du på alla fem filmer samtidigt.
Om det gäller spel så får du då ha fem kontroller och kanske fem datorer eller konsoler.


signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Devan:

Bytt avatar?

Speaking of, @Gretzy när skall du välja avatar, det har ju gått mer än 3 år nu sen du gick med här, kom in i värmen nu!

Jao, eftersom jag skapade tråden så kände jag det va bäst att avstå min röst.

Den dagen du lär dig tagga mig rätt

Releasehästryttare
Skrivet av Gertzy:

Den dagen du lär dig tagga mig rätt

Ojdå, sorry!

Medlem

Är nog rätt random ifall det finns fler att välja på, men jag är kräsen och ser ofta kanske bara ett eller två avsnitt och slutar titta vidare om det inte klickar direkt, då går jag vidare till nästa serie.

Samma med spel och lade tex ner Dead Space efter ca 2 timmar sedan Uninstall/Delete typ.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Om man har ett val, varför skulle man INTE välja den/det man är mest sugen på?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Musik alltid först, sen beror det på vad jag är mest sugen på, i just det tillfället.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ojdå, sorry!

Haha, lugnt, bara lite kul att jag sett dig tagga fel tidigare också

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Om man har ett val, varför skulle man INTE välja den/det man är mest sugen på?

När jag växte upp så lärde jag mig att gör man de tråkiga sakerna som läxa och städa till exempel så hade man det roliga kvar sen.

Det har spillt över tills nu när man är vuxen, har jag x antal serier man ändå vill se så varför inte ta de som inte ser så intressanta ut först så spar man det bästa till sist.

Men kollar man på rösterna i pollen så är man ju ganska ensam med att tänka så

Backloggens befriare
Skrivet av Devan:

Bytt avatar?

Korrekt


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar