Rykte: Tencent funderar på att köpa ut Ubisoft

Medlem

Om det handlar om att köpa ut de andra ägarna och återfå kontrollen i familjen så låter ju det toppen. Tencent är ju inte ett företag som direkt tar någon operativ kontroll utan skulle dom köpa så är det en investering som får sköta sig själv, utan att andra aktieägare kan bli inblandade och dra ner någon kvalitet.

Dock så tycker jag personligen att Ubisoft de senaste åren har producerat bättre spel än dom gjort tidigare.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Det är aldrig så dåligt att det inte kan bli sämre.

Oavsett hur dåligt det är finns det alltid någon som kan göra det ännu sämre. Det sägs att helvetet är bottenlöst.

Det nästan som DEI-aktivismen i väst sponsras av en gruppering som vill få västvärlden på knäna. Ifrån ingenstans tycker ledningen att det är så oerhört viktigt att införa DEI på alla nivåer. Sen när spelen släpps med DEI-krydda är det uppenbarligen väldigt få eller inga som vill ha produkterna och företagen gör miljardförluster. Slutligen kommer en handfull glada köpare ifrån någon auktoritär och kommunistisk diktaturstat?

Hmm?

Sen när man tittar på de mest lönsamma spelen ifrån Kina hittar man inte DEI någonstans, såvida det inte är den censurerade västerländska utgåvan.

Näe, det är dags att DEI-aktivismen och dess böcker tas upp i TV-programmet Plus. Fast Iofs blir få eller inga slutkonsumenter snuvade av DEI eftersom de uppenbarligen redan ratar produkterna. Det är väl mer universitet och företag som bör se upp för DEI-aktivism. Det finns ju tusentals videor på YouTube helt gratis som pratar om de stora problemen med DEI-filosofin och vad det kostar.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av KoP:

Rädda ifrån vad? Senaste kvartalet har dom väl gjort en ganska skaplig vinst. Eller har jag missat något? 🤔

Mycket. De går visserligen med lite vinst, men tillväxten uteblir, vilket är katastrof för ett börsnoterat företag och för knappt ett par veckor sedan låg Ubisoft aktien på det lägsta som det varit de sista tio åren.

Sett till nysläppen så har de antigen underpresterat eller floppat fullständigt, under hela 2024.

Medlem
Skrivet av lonian:

Eller varför inte göra nya bra spel.

Ubisoft har misslyckats med detta länge, därav listan jag skrev som en potentiell lösning

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Om Tencent skulle köpa hela Ubisoft är det väl inte helt otroligt att det skulle gå ungefär så.

Kan alltid hoppas!

signatur

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Nej önskar inte att folk ska få sparken och förlora sitt jobb. Däremot bör de definitivt satsa men att låta sina varumärken andas. De bör titta på en av deras få älskade spelfranchiser; Anno och fundera på varför denna har ett så gott rykte. Delvis för att det är en franchise som får andas mellan spelen, ungefär 6 år mellan senaste (1800) och nästa (117). DLCs som fördjupar gameplay och även om citybuilders inte har den största publiken så lyckas man (vad jag förstår) tjäna pengar och samtidigt få goodwill.

Det behövs inte årliga releaser. Precis som vi märkt av i film- och TV-världen så vattnas innehållet ut väldigt mycket snabbare om man släpper för ofta och med minimala förändringar. De behöver inte sparka 90% av folket, de behöver eventuellt strukturera om och tänka om. Avskeda ett antal av beslutsfattarna, ge spelutvecklarna mer realistiska utvecklingsfönster och lyssna på folket på golvet.

Bra insikt! Det är tråkigt när folk förlorar sina jobb men det är verkligheten. Det är en kompetitiv värld som baseras på prestation och resultat. Behåll de seriösa och kompetenta och kasta ut resten, om du frågar mig.

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det ser onekligen mörkt ut. Ubisoft har länge känts som en stenstod som inget rubbar. Men så här ser värdeutvecklingen ut för bolaget de senaste åren.

https://i.imgur.com/ZTDggKC.jpeg

Den höga toppen var dock väldigt stimulerad av Vivendis försök att köpa upp allt, så det är lite missvisande.

Medlem
Skrivet av Morricone:

Ubisoft har misslyckats med detta länge, därav listan jag skrev som en potentiell lösning

Ja precis.

Jag tycker de inte behöver mjölka sönder något som blir bra.
Assassins creed hade sin höjdpunkt vid AC2 och Brotherhood enligt mig, alltså 3 spel in i serien av totalt 13? spel.
De borde gå vidare med något nytt och fräscht.
Prince of Persia: The Lost Crown var en bra frisk fläkt men vill inte att de kastar ut tio till likadana spel.

Varför inte göra något som kan utmana Mario och Astro Bot.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Take-Two eller nån annan kanske sveper in å köper Ubisoft. 😛

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja precis.

Jag tycker de inte behöver mjölka sönder något som blir bra.
Assassins creed hade sin höjdpunkt vid AC2 och Brotherhood enligt mig, alltså 3 spel in i serien av totalt 13? spel.
De borde gå vidare med något nytt och fräscht.
Prince of Persia: The Lost Crown var en bra frisk fläkt men vill inte att de kastar ut tio till likadana spel.

Varför inte göra något som kan utmana Mario och Astro Bot.

Håller med dig! 👍

signatur

Medlem

Jag är bara orolig för hur det ska gå för lille Rayman. Kan inte Nintendo adoptera honom!

De andra skiter jag i.

12
Skriv svar