Inet korar månadens medlemsrecension i direktsändning

Robot
Inet korar månadens medlemsrecension i direktsändning

Det har blivit dags att utse månadens medlemsrecension. Ratta in Inets livesändning Dubbelklick klockan 17:00 och se vem det blir!

#dubbelklick, #inet

Medlem

Oj, vad fräsigt med live-sändning!
Kommer det fler chanser sen?
.

Själv föredrar jag recensioner som är:

• Korta och koncisa (max 700-800 ord - för jag läser mest rubriker, tjockstilt och bildrubriker),

• Jag vill kunna få ett snabbt hum om vad du vill säga!

• Proppfullt med subjektivt tyckande - det är din åsikt!

• Gärna några bilder (och bildrubriker)

• Avslutas med en Sammanfattning (med poäng, styrkor och svagheter).

.

Jag stänger recensioner som har:

• Wall of text

• Tegelstenar till paragrafer (min smärtgräns går vid 8-9 rader / paragraf)

• Eller rentav totalt avsaknad av paragrafer och rubriker!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Kom igen nu gubbar, vad är en "objektiv" recension? Vill man läsa knastertorra faktan finns ju produktinformationen om varje spel tillgänglig redan, liksom. 😅

Kul initiativ i övrigt! Många bra medlemsrecensioner att välja mellan.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

• Wall of text

Haha, känner mig personlig påhoppad! Ganska lätt att skriva mycket, har blivit bättre på att ta bort onödiga delar men något jag ska jobba på om jag får feeling att skriva några fler.

Kul intiativ av Inet, försöker läsa de flesta medlemsrecensionerna, de är ett bra komplement!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Kul initiativ, men tycker min Metal Gear-recension kan plockas bort från listan då det trots allt rör sig om en olicenserad fan-portning av ett kommersiellt spel. Inte för att jag har någon aning om det har någon praktisk betydelse, egentligen, men att tävla med den texten känns fel oavsett.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Se min kommentar ovan.

😅

Skribent
Skrivet av Legerdemain:

Kul initiativ, men tycker min Metal Gear-recension kan plockas bort från listan då det trots allt rör sig om en olicenserad fan-portning av ett kommersiellt spel. Inte för att jag har någon aning om det har någon praktisk betydelse, egentligen, men att tävla med den texten känns fel oavsett.

Recensionen bortplockad på skribentens begäran

Medlem
Skrivet av Petter Mattsson:

Recensionen bortplockad på skribentens begäran

Tackar och bockar! ❤️

Representant
Skrivet av Hanzo:

Oj, vad fräsigt med live-sändning!
Kommer det fler chanser sen?
.

Själv föredrar jag recensioner som är:

• Korta och koncisa (max 700-800 ord - för jag läser mest rubriker, tjockstilt och bildrubriker),

• Jag vill kunna få ett snabbt hum om vad du vill säga!

• Proppfullt med subjektivt tyckande - det är din åsikt!

• Gärna några bilder (och bildrubriker)

• Avslutas med en Sammanfattning (med poäng, styrkor och svagheter).

.

• Wall of text

Kommer vara varje månad tills vidare!

Inaktiv

Jag valde paradoxen: "Så objektiv som möjligt" & "Ju mer tyckande och känslor desto bättre"

Tyckande utan att bli förblindad av att man är fanboy eller några andra orsaker. Samtidigt kanske det att man blir en fanboy för de djupa insikterna i en serie. Paradox som sagt. Kanske att skribeten är medveten om sin läggning och balanserar det. Om man lyckas blir det oslagbart annars faller det pladask.

Medlem
Skrivet av anon_342888:

Jag valde paradoxen: "Så objektiv som möjligt" & "Ju mer tyckande och känslor desto bättre"

Tyckande utan att bli förblindad av att man är fanboy eller några andra orsaker. Samtidigt kanske det att man blir en fanboy för de djupa insikterna i en serie. Paradox som sagt. Kanske att skribeten är medveten om sin läggning och balanserar det. Om man lyckas blir det oslagbart annars faller det pladask.

Resonerar ungefär likadant.

Jag kan se en drös tekniska missar, rent objektivt, men tycka att designen rent allmänt banar väg för en spelupplevelse som underhåller trots detta… och subjektivt ändå älska spelet.

Har så länge jag kan minnas sett ett problem med att någon som älskar en serie recenserar samtliga delar i den. Så har det ofta upplevts vara i storspelssammanhang i större medier, där de som inte redan är frälsta och går emot strömmen i sitt tycka de lemlästas av fans för att de tycker ”fel”. I det läget har ju recensioner inget annat syfte än att understryka läsarnas redan istenhuggna åsikter och det skapar ett homogent och ospännande recensionsklimat. Det är dock inte de enskilda recensenternas åsikter jag ser som ett problem, utan när åsikterna strömlinjeformas på grund av en utbredd recensionskultur i etablerade medier. Mycket mer intressant när det spretar åt alla möjliga håll och kanter så att man kan få ta del av mängder med olika infallsvinklar.

Balansakt, hela vägen.

Medlem

Nu halvlyssnade jag lite men men verkade missa någon dragning?

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Blev det någon som vann? Hade trott det skulle stå någonstans för oss som inte kunde kolla stream.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Blev det någon som vann? Hade trott det skulle stå någonstans för oss som inte kunde kolla stream.

Tror det glömdes bort under streamen 😳

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag är också rädd för att det kan ha glömts bort. Jag satt i 5-10 minuter och försökte hitta. De bollar en gäst, produkter och tittarfrågor i 2 timmar.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av dTexN:

Skrivet av Hanzo:

Jag är också rädd för att det kan ha glömts bort. Jag satt i 5-10 minuter och försökte hitta. De bollar en gäst, produkter och tittarfrågor i 2 timmar.

Stabilt. Skummade snabbt igenom det nu på morgonen, påminde lite om TV Shop 😬

FZ, vad hände?

Representant
Skrivet av LancelotSwe:

Nu halvlyssnade jag lite men men verkade missa någon dragning?

Skrivet av Atilaa:

Skrivet av dTexN:

Skrivet av Hanzo:

Skrivet av Atilaa:

Stabilt. Skummade snabbt igenom det nu på morgonen, påminde lite om TV Shop 😬

Ouch!

Skrivet av Sebastian Lind:

FZ, vad hände?

God morgon!
Det var min miss, FZ gjorde inget galet
Vinnare är korad, kör en extra livestream ikväll där vi presenterar vinnaren. Drar igång ikväll på Twitch runt 18.00 tiden.
Ber om ursäkt för missen, ny rutin i vår livestream och lite snurrig i skallen. Ni får skrika på mig i chatten nästa gång

MVH
Snurrig/skamsen Molin

Skrivet av Inet:

Ouch!

God morgon!
Vinnare är korad, kör en extra livestream ikväll där vi presenterar vinnaren. Drar igång ikväll på Twitch runt 18.00 tiden.
Ber om ursäkt för missen, ny rutin i vår livestream och lite snurrig i skallen. Ni får skrika på mig i chatten nästa gång

MVH
Snurrig/skamsen Molin

Äh, no worries, sånt som händer.

Medlem
Skrivet av Inet:

Ouch!

God morgon!

MVH
Snurrig/skamsen Molin

Nästa gång kommer pöbeln påminna er

Medlem

Trist att veta att man står lite chanslös framöver då min grej är långa recensioner och långa recensioner sägs gå bort.

Meeen, grattis oavsett till vinnarna! Kul koncept med tävlingen, kul att FZ låter medlemsrecensioner dyka upp i nyhetsflödet och kul med så mycket intressant att läsa!

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Trist att veta att man står lite chanslös framöver då min grej är långa recensioner och långa recensioner sägs gå bort.

Meeen, grattis oavsett till vinnarna! Kul koncept med tävlingen, kul att FZ låter medlemsrecensioner dyka upp i nyhetsflödet och kul med så mycket intressant att läsa!

LancelotSwe fick en hel del beröm för sin recension, och den var lång. Blev ett kompensationspris för honom då det glömdes på streamen igår, så nog finns det hopp för längre recensioner

Medlem
Skrivet av Atilaa:

LancelotSwe fick en hel del beröm för sin recension, och den var lång. Blev ett kompensationspris för honom då det glömdes på streamen igår, så nog finns det hopp för längre recensioner

Vi har alla olika referensramar. Skulle inte kalla hans recension för lång, rätt standardlängd på en lite mer ingående recension. Jag är mer TL;DR-material.

😅

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Vi har alla olika referensramar. Skulle inte kalla hans recension för lång, rätt standardlängd på en lite mer ingående recension. Jag är mer TL;DR-material.

😅

Nä men dina är ju mer än bara en text, det är ofta en hel del spelhistoria och saker runt omkring, skriver på ett helt annat sätt. Brukar läsa de flesta av dina även om jag inte kommenterar alltid, och då brukar jag annars ofta tappa koncentrationen när jag läser längre recensioner. Så tappa inte hoppet!
Bara man kan skriva så tror jag själv att mycket handlar om vilket spel man skriver om och att Molin/ Inet fastnar för det. Annars får vi tvinga Molin att ta in en second eller third opinion

It's not a lake, it's an ocean

Att Molin säger sig inte ha så bra koll på PlayStation kan ju drabba konsolrecensioner en aning... Men det där spelar ingen roll för min del då jag inte skriver recensioner för annat än mig eget nöjes skull. Om någon råkar gilla dem är det bara en bonus. Styrkan i FZ:s medlemsrecensioner är variationen i sätt att skriva. Ingen annan är den andra lik.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Att Molin säger sig inte ha så bra koll på PlayStation kan ju drabba konsolrecensioner en aning... Men det där spelar ingen roll för min del då jag inte skriver recensioner för annat än mig eget nöjes skull. Om någon råkar gilla dem är det bara en bonus. Styrkan i FZ:s medlemsrecensioner är variationen i sätt att skriva. Ingen annan är den andra lik.

Spelar egentligen ingen roll för min del heller, har sedan länge slutat skriva recensioner för någon annan än mig själv och precis som du säger är det bara en bonus om någon gillar dem (och en jättebonus när de leder till diskussioner). Reagerade bara på kommentaren om just långa recensioner, det lät så definitivt.

Var hittar man streamen om månadens recension?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Var hittar man streamen om månadens recension?

Du kan titta själv, varsågod!

https://www.twitch.tv/videos/2267447297

signatur

Halo kompis!

Skrivet av Bussovic:

Ah, tackar!

Representant
Skrivet av Atilaa:

Nästa gång kommer pöbeln påminna er

Det gör ni helt rätt i!

Skrivet av Legerdemain:

Nja, det håller jag inte med om. Däremot är det helt klart ett dilemma att försöka välja "bästa" recensionen då det är så subjektivt. Men som jag sa på livestreamen så tar jag gärna emot feedback på vad ni tycker att vi/jag ska kika efter när vi ska kora vinnare!

Skrivet av Ruffles:

Och ändå vann du ett tröstpris

I och med att jag missade att dra den bästa recensionen (och för att jag har beslutsångest och svårt för att bara välja en) så blir det totalt 5 vinnare

Första pris - Atilaas Scars Above recension 1000 kr presentkort på Inet.se
Tröstpris - Ruffles Astro Bot recension 500 kr presentkort på Inet.se
Tröstpris - Slews Everspace 2 recension 500 kr presentkort på Inet.se
Tröstpris - LancelotSwes Anno 1800 recension 500 kr presentkort på Inet.se
Tröstpris - Mirages Star Wars Outlaws recension 500 kr presentkort på Inet.se

Kommer skickas under dagen via PM.

12
Skriv svar