Ubisofts aktier dyker efter förseningen av Assassin’s Creed Shadows

Skribent
Skrivet av Alexcan:

Nolan North sa under en intervju att tanken var att Desmond skulle plocka färdigheter från sina förfäder via Animus och sedan resa tillbaka i tiden med hjälp av Piece of Eden. Hela storyn med Desmond skrotades eftersom det fanns fans som tyckte Desmond delarna var tråkiga.

Aaah så det var något där i alla fall! Jag kan tycka Desmond-delarna var tråkiga (re?) också, men samtidigt gillade jag ändå hela storyn med Desmond. Hade gärna spelat honom som en lönnmördare, nutid...eller dåtid.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aaah så det var något där i alla fall! Jag kan tycka Desmond-delarna var tråkiga (re?) också, men samtidigt gillade jag ändå hela storyn med Desmond. Hade gärna spelat honom som en lönnmördare, nutid...eller dåtid.

Ja hans delar var lite sega men storyn var givande. Det fanns ett stort och viktigt syfte varför vi använde Animus.

Medlem

Under sommaren installerade jag det årliga "stor-bolags spelet", vilket fick bli någon BotW-liknande titel från Ubisoft. Jag har missat den utveckling (som jag kan tyda i kommentarerna här på FZ) som Ubisoft gjort (tycks fortsätta göra). Jag kämpar fortfarande med att få bort den bittra eftersmaken som detta spel gav mig.
Nej, jag kom inte igenom det; nej, jag kommer inte ge det ett nytt försök; nej, jag överdriver inte när jag säger att det måste varit bland de värsta, om inte DET värsta spel jag spelat.

Det är en sak att göra en spelserie, likt Assassins Creed, snarlik, eller identisk när det kommer till uppföljare, men att göra alla sina spel identiska, gör det hela väldigt ointressant. Spelet jag testade försökte få in humor, men föll helt pladask, för mig iaf. Vissa kanske tycker det är köpläge när aktien dyker, men jag förväntar mig att spelare snart vaknar och ser vilken dynga Ubisoft slungar ut år in och år ut. (Upprörd, för testade spelet i mer än 2h, så ingen refund 😄)

Medlem
Skrivet av Balunan:

Shadows har inte haft någon rappmusik i trailersen vad jag minns. Jag tror att du eventuellt blandar ihop det med något annat spel.

Kanske PoP: The Lost Crown? Det hade rappmusik i trailern, vilket många gnällde över.

Fast det har de ju? Från 5:11

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Själv känner jag att det har gått utför med serien efter Black Flag, och då tycker jag ändå att serien borde tagit slut med 3:an och Black Flag varit ett helt fristående spel.

Assassin's Creed Rogue var väl ändå ganska bra? Ett av favoriterna (för mig) i serien.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Fast det har de ju? Från 5:11
https://youtu.be/FjAzNpMYTxw

Vad är det för rap du hör där?

Avstängd

Kan inte ubisoft släppa lite spel av den gamla typen som Rainbow six, ghost recon och splinter cell?
Helt obegripligt att man inte gör det.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Balunan:

Vad är det för rap du hör där?

Ok, skulle ha sagt hip-hop då för att vara korrekt. I vilket fall så passar det då inte alls tycker jag (och kollar man kommentarer så är det ju inte bara jag som tycker så) Till och med Luke Stephens nämner det i en av sina senaste videor angående just AC:Shadows, vid 14:57 närmare bestämt

signatur

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Ok, skulle ha sagt hip-hop då för att vara korrekt. I vilket fall så passar det då inte alls tycker jag (och kollar man kommentarer så är det ju inte bara jag som tycker så) Till och med Luke Stephens nämner det i en av sina senaste videor angående just AC:Shadows, vid 14:57 närmare bestämt
https://youtu.be/7AKXDvyHnpY

Det är inte ens hip-hop. 😅
Om man ska sträcka sig så är det en grind eller trap-inspirerad musikslinga som höll sig i några få sekunder. Kallar man det där för rapmusik så är man antingen oerhört okunnig om musikgenren eller bara vill sprida vidare BS eller driva någon slags agenda mot spelet för att ena protagonisten är svart.

Bra att många i kommentarerna ändå påpekar att det inte är hiphop.

Medlem

Jaja visst oavsett vad det exakt kallas så känns det ju totalt fel att välja en sån slinga i ett spel som ju ska vara så historiskt korrekt osv, känns ju bara helt off. Menmen det är min åsikt, du får ha din såklart, cheers

signatur

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Jaja visst oavsett vad det exakt kallas så känns det ju totalt fel att välja en sån slinga i ett spel som ju ska vara så historiskt korrekt osv, känns ju bara helt off. Menmen det är min åsikt, du får ha din såklart, cheers

Spelet har aldrig utgett sig för att vara ”historiskt korrekt”. Ubisoft har varit väldigt tydliga med att det är precis tvärtom:
”However, our intention has never been to present any of our Assassin's Creed games, including Assassin's Creed Shadows, as factual representations of history, or historical characters. Instead, we aim to spark curiosity and encourage players to explore and learn more about the historical settings we get inspired by.”

”… Assassin’s Creed games are works of fiction inspired by real historical events and figures. From its inception, the series has taken creative license and incorporated fantasy elements to craft engaging and immersive experiences.”

https://news.ubisoft.com/en-ca/article/7dWPCtVQU7udC0KkPFOyXh...

Inte ett enda AC-spel har utgett sig för att vara en korrekt historisk representation, man har tagit enorma friheter i samtliga AC-spel. Eller trodde du exempelvis att Leonardo DaVinci verkligen byggde flygmaskiner som lönnmördare användande för att ta sig runt i Venedig och hustak? Eller att vikingarna stred mot trehövdade enorma bevingade djur?

Det hade varit märkligt i en spelserie vars hela grund bygger på science-fiction, övernaturliga inslag och ren fantasy.

Med detta sagt så får du självfallet tycka att slingan där inte passande in! Absolut! Det var inte det jag motsatte mig. 😊

Ha en fin dag!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan inte ubisoft släppa lite spel av den gamla typen som Rainbow six, ghost recon och splinter cell?
Helt obegripligt att man inte gör det.

Du har ju...

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction

Tom Clancy's Ghost Recon Frontline

Blev visserligen inställt men det kommer säkert tillbaks, för vem vill inte ha ett nytt battle royale live-service spel?

Sedan ryktas det ju om en Splinter Cell remake!

Så du ser, Ubisoft har ett överflöd av kvalitet, nytänk och fantastiska idéer. Jag kan då verkligen inte förstå varför Ubisofts aktie har rasat senaste tiden när de har alla dessa AAAA-klassiker.

4/5

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Du har ju...

Tom Clancy's Rainbow Six Extraction
https://www.youtube.com/watch?v=oFzsANuSbdw

Tom Clancy's Ghost Recon Frontline
https://www.youtube.com/watch?v=7NewkthNMDE

Blev visserligen inställt men det kommer säkert tillbaks, för vem vill inte ha ett nytt battle royale live-service spel?

Sedan ryktas det ju om en Splinter Cell remake!

Så du ser, Ubisoft har ett överflöd av kvalitet, nytänk och fantastiska idéer. Jag kan då verkligen inte förstå varför Ubisofts aktie har rasat senaste tiden när de har alla dessa AAAA-klassiker.

4/5

Inget av det där är som gamla Rainbow six eller ghost recon.
Skam att dom ens bär namnet Tom Clancy

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jag avskyr allting woke. När ett storföretag ansluter sig tungt till den ideologin så kan jag inte annat än att skratta åt deras konsekvenser. Uppenbarligen är jag inte ensam i min avsmak.

12
Skriv svar