Stora Anime-tråden

Releasehästryttare

I Parry Everything 7/10

Denna började riktigt bra, men redan efter några avsnitt så tog animations budgeten slut.
Överlag så va den snäppet över okej dock!

Releasehästryttare

@Kazutoyo

LIgger inte Dead dead demons dedede destruction inom de ramar du letar, såg att sista avsnittet sändes idag.

Har inte börjat kolla på den själv men enligt vad man hörde så skall den ju handla om livet för två flickor och deras liv med aliens i bakgrunden.

Releasehästryttare

Ossan newbie adventurer 9/10

Riktigt bra fantasi anime, samma typ av energi som One punch man har.

Medlem

Yatagarasu: The Raven Does Not Choose Its Master - 9/10

En positiv överraskning för mig. Hade inga förväntningar alls på den här serien men det borde jag haft med tanke på att den gick på NHK (japans motsvarighet till SVT). NHK serier brukar vara av kvalitet (min favorit fantasy anime "The Twelve Kingdoms" var också en NHK serie) och den här visade sig vara riktigt bra. Hoppas den får en andra säsong, annars blir jag nog tvungen att försöka hitta nån översättning av böckerna den är baserad på.

Releasehästryttare

@holonyaa

Sett nya Spice and Wolf?

Medlem

Jajamen!
Och tycker den var super

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Yatagarasu: The Raven Does Not Choose Its Master - 9/10

En positiv överraskning för mig. Hade inga förväntningar alls på den här serien men det borde jag haft med tanke på att den gick på NHK (japans motsvarighet till SVT). NHK serier brukar vara av kvalitet (min favorit fantasy anime "The Twelve Kingdoms" var också en NHK serie) och den här visade sig vara riktigt bra. Hoppas den får en andra säsong, annars blir jag nog tvungen att försöka hitta nån översättning av böckerna den är baserad på.

https://www.youtube.com/watch?v=mQ7eAlzXRIs

Aha, började kolla den. Var seg i början så jag kom inte förbi första avsnittet ens XD Men, när du nämde Twelve kingdoms så har den ju lite samma problem, ganska seg i början. Får väl ge den lite mer tid ^^

Ang Twelve Kingdoms är det ju trist att det inte släppts mer. Vill minnas att författaren till boken hade ett VÄLDIGT långt uppehåll, men har för mig att hon började skriva igen. Förvisso länge sen jag letade nån info om den, såg den ju fansubbad när den sändes så

Författaren har även skrivit Ghost Hunt som också finns som anime, helt ok serie i mitt tycke. Så även Shiki, men jag kan då fasiken inte ens minnas när jag såg den (massa år sen dock).

Medlem
Skrivet av deezel:

Aha, började kolla den. Var seg i början så jag kom inte förbi första avsnittet ens XD Men, när du nämde Twelve kingdoms så har den ju lite samma problem, ganska seg i början. Får väl ge den lite mer tid ^^

Ang Twelve Kingdoms är det ju trist att det inte släppts mer. Vill minnas att författaren till boken hade ett VÄLDIGT långt uppehåll, men har för mig att hon började skriva igen. Förvisso länge sen jag letade nån info om den, såg den ju fansubbad när den sändes så

Författaren har även skrivit Ghost Hunt som också finns som anime, helt ok serie i mitt tycke. Så även Shiki, men jag kan då fasiken inte ens minnas när jag såg den (massa år sen dock).

Det stämmer, det kom några short stories 2013 men det dröjde till 2019 (16 år efter animen) innan det kom en direkt fortsättning.

Releasehästryttare

Såg klart Yatagarasu nu också.

Det får en

från mig!

Releasehästryttare

Det är officiellt nu att Frieren får en ny säsong!

Medlem

Bleach a thousand year war säsong 3 samt prince of tennis world cup säsong 2 ser jag fram emot nu i början på oktober

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Releasehästryttare

Redo för Spooktober?

Medlem
Skrivet av magma:

Bleach a thousand year war säsong 3 samt prince of tennis world cup säsong 2 ser jag fram emot nu i början på oktober

https://www.youtube.com/watch?v=hvbBNpw__14

https://www.youtube.com/watch?v=AoBnSde893U

Bleach och Uzumaki ska bli nice. Tror jag väntar tills Uzumaki är klart, det ska ju bara vara 4 avsnitt så, 19 oktober sänds det sista.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Fezk:

Bleach och Uzumaki ska bli nice. Tror jag väntar tills Uzumaki är klart, det ska ju bara vara 4 avsnitt så, 19 oktober sänds det sista.

Såg första avsnittet, va inte jätte imponerad.

Men tror att den blir bättre.

Releasehästryttare

Jag ogillar verkligen Wisoria animen.

Antagonisterna är avundsjuka tonårspojkar med mindervärdeskomplex som bara är jobbiga, medans protagonisten är jätte OP men vägrar använda det mot sina mobbare.

Sett 7 avsnitt, kommer inte kolla klart den.

Undvik!

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag ogillar verkligen Wisoria animen.

Antagonisterna är avundsjuka tonårspojkar med mindervärdeskomplex som bara är jobbiga, medans protagonisten är jätte OP men vägrar använda det mot sina mobbare.

Sett 7 avsnitt, kommer inte kolla klart den.

Undvik!

Smaken är som den är. Jag tycker den har fantastisk animering, grymt röstskådespel, bra antagonister och intressant utveckling. Fantastisk turnering. Föredrar denna över Black Clover alla dagar.

Skrivet av Devan:

Instämmer. Tempot kändes helt off. Har läst mangan och älskade den, men här gick allting i 120km/tim. Min förhoppning är att de saktar ner lite i kommande avsnitt.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Devan:

Skrivet av Proximately:

Instämmer. Tempot kändes helt off. Har läst mangan och älskade den, men här gick allting i 120km/tim. Min förhoppning är att de saktar ner lite i kommande avsnitt.

AJrå, låter ju inte så bra. Men men, får hoppas den blir bättre då.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

Pacingen var lite off håller jag med om, men jag gillar hur vissa händelser som pågår i Uzumaki händer samtidigt. Det ger en ny obehaglig vibb om vilka andra knäppa saker vi kommer få se, som t.ex när killen började bilda ett snigelskal på sin rygg.

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Releasehästryttare

Herregud ja, vem nu än som sa det tidigare, började kolla på säsong 3 av slime animen nu och är på 6e avsnittet ...

Det är möte efter möte efter möte ... man undrar ju vad kreatörerna tänkte??

Blir denna säsongen bättre eller är det dags att lägga ner?

Medlem
Skrivet av Devan:

Herregud ja, vem nu än som sa det tidigare, började kolla på säsong 3 av slime animen nu och är på 6e avsnittet ...

Tyvärr väl 80% av animen i det här stuket var väldigt besviken över många avsnitt. Finns några stycken som är rätt intressanta resten är MEH at best.

signatur

^Katten, idle extreme.

Releasehästryttare
Skrivet av Nehcrom:

Tyvärr väl 80% av animen i det här stuket var väldigt besviken över många avsnitt. Finns några stycken som är rätt intressanta resten är MEH at best.

Tråkigt! Blir nog att lägga den i backloggen så länge då, såg att de ut annonserat säsong 4 nu med.

Releasehästryttare

Såg klart på ATRI -My dear moments-

Riktigt bra! Finns risk att denna kommer på min lista över bästa animes 2024 när jag väl skapar den tråden senare i år!

Visste inte att den baserades på en visual novel tills nu.

Releasehästryttare
Skrivet av Devan:

Re:zero säsong 1 va bra, men nästan igenom säsong 2 nu och känner lika som med Slime att varje avsnitt är bara 2-3 karaktärer som pratar och den är nästan obefintlig med action.

Ändå ser jag fram emot säsong 3 av nån anledning, kanske enbart är hopp om att den blir bättre igen.

Medlem

Tredje säsongen av Slime var riktigt tråkig. Det blev lite bättre i slutet med festligheterna men näe, inte en bra säsong. Samma sak med andra säsongen av Jobless Reincarnation som jag tyckte var oerhört tråkig, den handlade mest om hans impotens och systerbråk, men hade några bra avsnitt i slutet av säsongen.

När det gäller Re:zero så tyckte jag att det första avsnittet var så himla bra, tyckte det hade så mycket potential, och såg om det flera gånger i väntan på andra avsnittet. Men det gick bara nerför efter det och tappade intresset efter andra säsongen, kommer nog inte att se tredje säsongen.

Releasehästryttare
Skrivet av Kazutoyo:

Tredje säsongen av Slime var riktigt tråkig. Det blev lite bättre i slutet med festligheterna men näe, inte en bra säsong. Samma sak med andra säsongen av Jobless Reincarnation som jag tyckte var oerhört tråkig, den handlade mest om hans impotens och systerbråk, men hade några bra avsnitt i slutet av säsongen.

När det gäller Re:zero så tyckte jag att det första avsnittet var så himla bra, tyckte det hade så mycket potential, och såg om det flera gånger i väntan på andra avsnittet. Men det gick bara nerför efter det och tappade intresset efter andra säsongen, kommer nog inte att se tredje säsongen.

Verkligen!

Hjälper inte att Re:zeros avsnitt är mellan 27-30 minuter också, jämfört med de flesta andra serier som nöjer sig med 22-23 min.

Aja, har i alla fall bara 7 avsnitt kvar så får kämpa ^^

Releasehästryttare

Well, Uzumaki blev inte bättre, funderar på att skippa sista avsnittet.

-

Såg de två släppta avsnitten av nya slime animen Puniru is a Kawaii Slime

Kan inte direkt säga att den är bra men den är lite rolig ibland.

Väldigt mycket sex skämt för att vara en anime som ser ut som den är gjord för pre teens.

MC är kär i en tjej som har GROVA "mommy issues" ..

Gillar ED musiken:

Releasehästryttare

Makine -too many losing heroines-

Va inte jätte imponerad efter de första två avsnitten, men det klickade varför folk gillar denna serien i avsnitt tre.

Denna är den typ av skolanime som är kul att se, visuellt är den riktigt snygg och alla ljud är där de skall vara.

Rekommenderas!

Releasehästryttare

Så ja .. började kolla på I've been killing slimes for 300 years and maxed out my level

Har varit sugen på den ett tag men nu när säsong 2 skall komma i vinter så gav jag den en chans, jag ser den med dub och skrattar rejält då den är så dålig den blir bra!

Ni som sett denna säsongen kommer ni kolla vidare?

Medlem
Skrivet av Devan:

<Uppladdad bildlänk>

https://lastfm.freetls.fastly.net/i/u/ar0/28719db8637a45eac5b...

Så ja .. började kolla på I've been killing slimes for 300 years and maxed out my level

Har varit sugen på den ett tag men nu när säsong 2 skall komma i vinter så gav jag den en chans, jag ser den med dub och skrattar rejält då den är så dålig den blir bra!

Ni som sett denna säsongen kommer ni kolla vidare?

Hade jag ingen aning om, kommer nog slökolla är väldigt mycket slice of life serie som kan intas då och då.

signatur

^Katten, idle extreme.

Releasehästryttare
Skrivet av Nehcrom:

Hade jag ingen aning om, kommer nog slökolla är väldigt mycket slice of life serie som kan intas då och då.

Jao, den är perfekt när man inte vill aktivera hjärnan

Gillar också att skaparna har tryckt inte lite memes i serien också

Om ni inte vet vilket meme det syftar på:

Skriv svar