Diskutera – Vilket är det dyraste spelet du köpt?
Europa Universalis 4, där har jag nog plöjt ner minst 3 000 kronor genom åren med alla DLC. Med det sagt, så oerhört låg timpeng. Har lagt kanske 8 000 timmar i spelet så det var värt det.
Fick pappa att köpa F-Zero X på 90-talet, då kostade en sån kassett 800 spänn med Bergsala-skatten. Även där blev det dock en väldigt låg timpeng, jäklar vad jag spelade det spelet.
Även guld-versionen av Ocarina of Time är jag nöjd med (Aus/PAL), runt tusenlappen.
Ska vi prata spel med hög timpeng däremot, högt pris med få timmar spelade, så kommer jag få ångest...
Köper aldrig specialversioner eller samlarutgåvor, men råkade beställa någon specialversion av Battlefield 4 när jag var onykter för en massa år sen. Kostade 900. Hade bara tänkt köpa vanliga grundversionen. Oh well.
Hehehe, kan relatera då jag råkade göra EXAKT samma misstag på fyllan^^ fortfarande det dyraste spelet jag köpt tror jag.
Submission is for the weak
Om det räknas, 35 000 kr en av huvudsponsorerna till utvecklingen av echo-s (Tsunamods)
Det verkar vara en mod för att lägga till pratad dialog till FF7, donerade du 35 000 till det?
Det verkar vara en mod för att lägga till pratad dialog till FF7, donerade du 35 000 till det?
Yes största delen genom bits du kan se https://www.twitch.tv/tsunamods kolla på topp bits donerade och mogswe. Men det var inte enbart för just röst delen utan av till hela communityn som är ett ekosystem av flera många mods.
Mina tre dyraste köp är nog, om jag minns rätt, dessa:
Det första beror lite på hur man ser det. Jag köpte samlarutgåvan inklusive lifetime subscription på LotRO när det kom ut för många år sedan. Kostade väl runt 2000 kr, men tack vare lifetime sub så betalade jag inte en krona mer i månadsavgifter och kunde också köpa DLC för de intjänade mithril coins (speciell "ingame" valuta som man bara kunde använda i LotRO Store och inte som betalning inne i spelet) som man fick som Premium-spelare. Så över tid så hade jag sparat in hela slanten med råge.
Annars så köpte jag MMRPGet Star Wars: The Old Republic först som standard-utgåva. Spelade det ett tag och gillade det så mycket att jag köpte deluxe edition också (fanns ej upgrade). Vilket jag ångrar idag då jag inte spelade det så jättemycket efter det...
Sedan köpte jag typ "Legendary edition" av ArcheAge som kostade runt tusenlappen. Det var nog det sämsta köpet då jag lade av att spela bara efter ett par timmar...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Tekniskt sett WoW om man räknar med alla expansioner och speltid.
Annars Battlefield 3 Limited Edition som jag tror kostade 499 kr. Det är också det enda spelet jag har köpt för fullpris om jag minns rätt, om man ignorerar några expansioner till WoW. Nu för tiden spelar jag inte längre WoW, och jag håller mig till spel som kostar under ca 300 kr. Det enda spelet jag kan tänka mig att köpa för fullpris är antagligen Half-Life 3.
Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB
Jag har collectors edition på Gars of War 3, Order: 1886 och Alan Wake till mitt 360. Dom kostade nog över 1000 spänn alla tre. Men totalt är det nog Fallout 76 som jag har betalt mest för. Vet ärligt inte hur mycket jag har lag på prylar till basen i det spelet.
PSN: OAKTHYR
Donkey Kong 64 sved lite, har för mig att det kostade runt 800-900 spänn där runt år 2000. Ingen billig peng när man går i nian, men värt det!
Köpte Extreme-G till Nintendo 64 för 749 för över 20
år sedan. Fattar inte att man lade pengarna på annat än AAA spel på den tiden givet hur dyrt det var.
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Starfield constellation edition på 3500kr. Det var ett impulsköp och innehållet utöver spelet var ju verkligen inget att hänga i granen... Stark ånger på den!
Äsch, inget att ångra. Constellation Edition är ju väldigt fin och lite annorlunda vid sidan om alla statyetter och artbooks, som CE-utgåvorna vanligtvis består av.
Var inte alls ovanligt med SNES och MD-spel för 699-799+ kr redan när jag var barn. Jag har för mig att det var likadant med N64-spelen. Med det sagt så vet jag inte om jag har betalat så mycket mer än det för ett spel än idag?
Minns inte vad mitt Lethal Enforcers inklusive pistolen kostade, men jag har för mig att det eventuellt var dyrt då. Kanske är det? Haha.
Jag tror Escape from Tarkov har haft högst engångskostnad med Edge of darkness. 1100:- tror jag att jag betalade.
World of Warcraft är nog dyrast med alla expansioner. Ingen koll på det samlade priset.
Mitt absolut dyraste spel gav jag inte en krona för och det är DotA 2. Det har blivit en del ingame-köp där när TI har varit osv
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Tror jag betalade 1500:- för ett Galaga'88 PCB Original och från Namco.
Är ju rätt skoj när man håller på med Arkadspel att det existerade så många piratkopierade PCB'er i arladmaskiner som stod ute i grillkioskerna på 80-talet.
Banjo-Kazooie på TV-spelsbörsen i Uppsala 1998 för 849:-. Bytte in det mesta jag hade (tre-fyra spel) till N64 just då och fick ändå lägga några födelsedagshundringar emellan.
Kan säkert ha slunkit med något dyrare spel sen dess eftersom jag köper det mesta jag spelar på release. Justerat för inflation men i synnerhet jämfört med vilken svindlande investering det var för en tolvårings plånbok tror jag det står sig än idag.