Diskutera – Vilket är det dyraste spelet du köpt?

Medlem

Ashes of Creation 400€ (livstidsprenumeration) och Star Citizen med någon liknande summa. Sen några spel till som slukat bra mycket mer under sin livscykel.

Har antagligen köpt dyrare grejer, men det jag MINNS mest var när man som typ 15-åring pröjsade 999 spänn för en beggad variant av Xenogears till PSX. Spelet var värt det, men jag tror att jag tyvärr sålt det nu, minns inte. 🙈

Edit: hade Star Fox Super Weekend-kassetten med, den var dyr. Men gjorde mig av med den när jag slutade samla på spelprylar bara för att de var sällsynta.

Medlem

Diablo IV Delux Edition

Medlem

Star Citizen utan tvekan. Självförvållat då jag pytsat in mycket mer än nödvändigt då jag köpt en del extra skepp, merchendise, prenumeration, totalt en bit över 30.000 genom åren.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hipshot:

Köper aldrig specialutgåvor...
Köpte specialutgåva.

Yes. Köper aldrig =/= aldrig köpt. Men jag kanske borde skrivit "köper aldrig med flit" om det var otydligt.

Medlem

665kr för Baldur's Gate 3. Köper sällan spel vid release, kan nog räkna antalet gånger jag har gjort det på min ena hand. Men det här var definitivt en av få undantag som var värt det!

Medlem

Star Citizen med ett skepp. 2 eller 3 tusen tror jag det var. 10 år sedan nu. Har fortfarande inte börjat spelat det.

Medlem

1990kr för Gran Turismo 5 Signature Edition där runt 2010. Kan hända att specialutgåvan av The Last Guardian snuddade på samma pris.

Medlem
Elden Ring Premium Collector's Edition PS5

€260. Värt varje krona.

Farornas Konung

Torde vara Rock Band 3 om man räknar alla dlc som kom. Köpte alla. Annars runt 1200:-

Medlem

Lätt Dark age of camelot US release.

Köpte det på Ebworld.com inklusive P&P 800kr sen dök det upp tull på par hundra och levererades av UPS som krävde 450kr i dörren för ge mig spelet då enligt han var porto ej betalt.

Medlem

När jag på slutet skulle få ihop min nes samling. Så gav jag runt 10tusen med frakt och tull inräknat för en lös kassett av bonks adventure.

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

It's not a lake, it's an ocean

För ett enskilt spel:
3000 kr för Deep Fear till Saturn

För en samlarutgåva:
3500 kr för Resident Evil 4 Collector's Edition
3500 kr för Starfield Constellation Edition
(Jag har lagt samma belopp på samlarutgåvan av Alan Wake II, men där är det frakt och omkostnader som drar upp priset från ca 2500 kr)

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Asgards Wrath 2, som kom med en gratis Quest 3a *cough*

Medlem

Dyraste var när jag köpte standard-versionen av Diablo 4. Vilken blåsning tyvärr.

Medlem

Det gjorde jag i lördags, köpte Astro Bot för 749 kr.

Är egentligen ganska ekonomisk när det kommer till spel. Eller ja, köper dem på rea, oavsett om jag har tid att spela eller ej. FOMO.

Men nu har jag en fyraåring här hemma som älskar det, och att dela ett spelintresse går det inte att sätta ett pris på. (Jag älskar det med)

Medlem

Hearthstone pga man gjorde säkert av med 10 tusen på kort...

Tarkov annars typ 1800 för lögnen om att alltid få allt.

Medlem

899:- för Donkey Kong Country till Snes .. Idag är det ju nästan standardpris men 1994 var det en ansenlig summa för ett spel.. Men oj vad bra det var!!

Medlem

Om det räknas så är det Gears Of War 3 Limited Edition för 3999 kr.
Men ingick ju en GOW 360 konsol.

Medlem

bror på för mig vad som ska klassas som spel, Men star citizen har jag väl lite över 13 tusen kr spenderat

Medlem

1. DCS (Digital Combat Simulator) ca: 10 st moduler (dlc)
5000 kr

2. Star Citizen
3000 kr

Medlem
Skrivet av Ender:

Diablo IV Delux Edition

Igenkänning på den smärtan, och det är även min "topp" också.

edit: Ännu värre i mitt fall, jag högg "Ultimate"-versionen...

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Inflationsjusterat så är det nog Street Fighter II till SNES, 749kr

Medlem

1200 kr för Flying Power Disc till AES för en massa år sedan, eller var det Top Hunter. Något av dom iaf.

signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5600x 32gb Radeon Rx 6950XT Lian li Evo Akvarium Ed chassi och 12 fläktar.

Medlem

Star Wars: Jedi Survivor. Det kunde ha kvittat.

Medlem

Räknas den rejäla packningen på Kickstarter för båda Divinity OS spelen?
Annars är det väl collectors edition av samtliga wow spelen.

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

World of Warcraft…minst 8 000 kronor…

Medlem

Horizon: Forbidden West för 699 kr.
(Dock kostade spelupplevelsen egentligen mer. Köpte även en PS5 enbart för Horizon. Kunde dock sälja den till nästan samma pris när jag spelat färdigt.)

Köper nästan aldrig spel till fullpris längre. Finns så mycket bra spel att man lika gärna kan vänta ett år och köpa dem till ett bra pris istället.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Buzz quiz world är det dyraste jag köpt 700kr

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Måste ha varit något av Assassins Creed-spelen med nån specialversion. Kan ha varit Origin. Gick på just över tusenlappen vill jag minnas.

Skriv svar