PSN-kravet för God of War Ragnarök moddas bort

Robot
PSN-kravet för God of War Ragnarök moddas bort

Moddare tar saken i egna händer.

#god-of-war-ragnarök

Medlem

Fast då kommer ju alla spelare gå miste om alla fördelar att vara uppkopplade till internet i ett single player spel!

Gnällkuk

Har de motiverat med varför de tyckte att ett sp-spel skulle ha det? Jävligt märkligt beslut. Spökinstallationen av epic-modulen för crossplay finns det ju åtminstone logik bakom, där var man bara jävligt klantiga att inte informera innan. Såg någon som hävdade att det är emot steams regler att ha med sådant utan information, låter ju rimligt men om så är fallet här eller om det blev någon påföljd för saber för tilltaget har jag inte hört något om.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Fast då kommer ju alla spelare gå miste om alla fördelar att vara uppkopplade till internet i ett single player spel!

Nej!!! Hur ska de nu få förmånen att dela sin data med Sony?

Medlem

Slutar nog med att dom inte kommer att sälja Playstation spel på PC.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har de motiverat med varför de tyckte att ett sp-spel skulle ha det? Jävligt märkligt beslut. Spökinstallationen av epic-modulen för crossplay finns det ju åtminstone logik bakom, där var man bara jävligt klantiga att inte informera innan. Såg någon som hävdade att det är emot steams regler att ha med sådant utan information, låter ju rimligt men om så är fallet här eller om det blev någon påföljd för saber för tilltaget har jag inte hört något om.

Det var inte inte ett krav för sp-spel förut, bara multiplayer.

Helldivers hade det ökända drama p.g.a. kontokrav. Sammanfattningsvis så fick Arrowhead problem med servrarna under lanseringsdagen, de valde att direkt släppa en patch som pausade konto kravet som en tillfällig lösning. Steam/YouTube/Sony/Arrowhead var tydliga att konto krävs, men det var inte tillräkligt för att PC spelarna skulle uppmärksamma det. Spelarna tog det som en chock när kravet kom tillbaka och sa "Om det var tydligare krav från början, så hade det inte varit ett problem". Sony skapade ett undantag för Helldivers kontokrav och lovade att vara tydligare i framtiden.

Två veckor efter Helldivers dramat så skulle Ghost of Thushima släppas, vilket är ett sp-spel med ett multiplayer DLC. Farhågan var ett liknande Helldivers drama skulle ske med Ghost of Thushima; folk spelar igenom huvudhandlingen, sedan krävs ett konto för DLCn och PC spelare blir uppröra. Sony valde att vara tydliga och ha konto krav för hela spelet.

Nu verkar det som att Sony är konsekventa för alla spel, i och med att en multiplayer DLC kan släppas när som helst. Tråkigt för sp-player spel

Medlem

Sony lär ju börja grina.

PS. och deras motivering till tårarna lär ju vara "Men det här är inte ok, då kommer vi ju inte kunna leverera bästa möjliga upplevelse till spelarna!"

Avstängd
Skrivet av Vileoxe:

Slutar nog med att dom inte kommer att sälja Playstation spel på PC.

Det finns en anledning varför dom började släppa på PC. En modd som tar bort PSN kravet kommer inte vara det som får Sony att ändra den ståndpunkten

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av itsnotme:

Helldivers hade det ökända drama p.g.a. kontokrav. Sammanfattningsvis så fick Arrowhead problem med servrarna under lanseringsdagen, de valde att direkt släppa en patch som pausade konto kravet som en tillfällig lösning. Steam/YouTube/Sony/Arrowhead var tydliga att konto krävs, men det var inte tillräkligt för att PC spelarna skulle uppmärksamma det. Spelarna tog det som en chock när kravet kom tillbaka och sa "Om det var tydligare krav från början, så hade det inte varit ett problem". Sony skapade ett undantag för Helldivers kontokrav och lovade att vara tydligare i framtiden.

Två veckor efter Helldivers dramat så skulle Ghost of Thushima släppas, vilket är ett sp-spel med ett multiplayer DLC. Farhågan var ett liknande Helldivers drama skulle ske med Ghost of Thushima; folk spelar igenom huvudhandlingen, sedan krävs ett konto för DLCn och PC spelare blir uppröra. Sony valde att vara tydliga och ha konto krav för hela spelet.

Nu verkar det som att Sony är konsekventa för alla spel, i och med att en multiplayer DLC kan släppas när som helst. Tråkigt för sp-player spel

Nej att implementera PSN i alla spel framåt har nog varit planen hela tiden.
Dom vill helt enkelt ha koll och speciellt när beryktade "Playstation butik" till PC inte blivigt av. En egen storefront på PC hade gett ännu mera negativitet och rent av förlorade kunder.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skit bra nyheter för folk i regioner där PSN inte finns! Förstår verkligen inte varför någon annan skulle bry sig dock! Men finns det något att klaga på då ska det fan klagas!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Skit bra nyheter för folk i regioner där PSN inte finns! Förstår verkligen inte varför någon annan skulle bry sig dock! Men finns det något att klaga på då ska det fan klagas!

Problemet är att dom inte kan köpa spelet till att börja med (iaf på steam)

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Som att köpa mjölk på Ica men då måste du ha ett konto på Arla.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Förstår inte riktigt all uppståndelse kring detta, köp eller skit i det, svårare än så behöver det väl inte vara?
På Pc är vi ju inte direkt främmande med olika launchers och annat skräp som samlar in vår data i vilket fall, och sålänge de informerar så kan konsumenten göra sitt beslut ut efter det.

Gnällandet för gnällandets skull antar jag hör ihop med plattformen i sig.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Förstår inte riktigt all uppståndelse kring detta, köp eller skit i det, svårare än så behöver det väl inte vara?
På Pc är vi ju inte direkt främmande med olika launchers och annat skräp som samlar in vår data i vilket fall, och sålänge de informerar så kan konsumenten göra sitt beslut ut efter det.

Gnällandet för gnällandets skull antar jag hör ihop med plattformen i sig.

1. De är psn är osäkert och de tvingar flera att ge foton på sina id kort.

2. Många länder får inte ha psn. Så har man köpt en nykel till spelet exempelvis kan du nu inte starta det eller lämna tillbaka det.

Två största klagomålen jag sätt är de.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Mer som att köpa ett giftcard på Ica. Men ja steam är en butik.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Swayer:

1. De är psn är osäkert och de tvingar flera att ge foton på sina id kort.

2. Många länder får inte ha psn. Så har man köpt en nykel till spelet exempelvis kan du nu inte starta det eller lämna tillbaka det.

Två största klagomålen jag sätt är de.

1. Va? När behöver du legitemera dig med ID-kort exakt? Har haft konto på psn sedan PS3 om jag minns rätt, och det har aldrig behövts. I sådana fall är det väl om folk glömmer uppgifterna/mail-adressen.

2. Antar att de köper nycklarna på externa sajter i sådana fall, då får man skylla sig själv lite, annars är det väl bara att köra en refund i vanlig ordning?

3. Om vi ska sitta här i väst och gnälla om att PSN är region locked eller vad man ska kalla det, hur kommer det sig att vi inte har problem med online spel över lag? Inte alla platser i världen som har tillräckligt stabilt internet för att få Warzone att rulla smärtfritt, eller ens fungera.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Som att köpa ett playstation på webhallen men du måste ha konto på Sony.

Edit: Eller en bättre jämförelse: När man köpte Total War: Shogun 2 på Webhallen men behövde ett konto på Steam för att spela.

Gnällkuk
Skrivet av itsnotme:

Det var ett långt svar som inte hade något med min fråga att göra

signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det var ett långt svar som inte hade något med min fråga att göra

Förlåt hehe men första raden i ditt inlägg
"Har de motiverat med varför de tyckte att ett sp-spel skulle ha det? Jävligt märkligt beslut. "

Medlem
Skrivet av justhitx:

1. Va? När behöver du legitemera dig med ID-kort exakt? Har haft konto på psn sedan PS3 om jag minns rätt, och det har aldrig behövts. I sådana fall är det väl om folk glömmer uppgifterna/mail-adressen.

2. Antar att de köper nycklarna på externa sajter i sådana fall, då får man skylla sig själv lite, annars är det väl bara att köra en refund i vanlig ordning?

3. Om vi ska sitta här i väst och gnälla om att PSN är region locked eller vad man ska kalla det, hur kommer det sig att vi inte har problem med online spel över lag? Inte alla platser i världen som har tillräckligt stabilt internet för att få Warzone att rulla smärtfritt, eller ens fungera.

1. Ja, tydligen, blir det något krångel vid registeringen som internet crashar eller sony själva bara laggar ut, måste man tydligen visa ID, har en del skrivet på reviews och reddit.

2. Ja finns inget annat sätt att köpa steam spel på utanför reor om man inte vill betala överpris xD Men ja, man borde kolla upp lite då, men du får tänka att många är casuals. 1an behövde det inte då tänker de, 2an lär va samma, sen oj nu behöver du en inloggning du inte kan få. Klart en del blir upprörda för det, alla kan inte vpn eller liknande för att byta plast. Flera på pc är ungefär på samma tekniska nivå som vanliga konsolspelare, funkar det inte vid första försöket, funkar det inte.

3. Hängde inte med på din poäng där, vi har bra internet här ja, men menar du att det är tack vare psn? eller att vi inte behöver psn för vi har bra internet? Om du menar att de som klagar är från norden, så tror jag väll inte det är fallet, några kanske bara inte vill ha fler konton, men flesta som klagar är nog de som blir utlåsta eller de som klagar för att personer blir utlåsta.

Medlem

Man skulle ju kunna tycka att kravet på PSN skulle vara någon form av säkerhet också när det kommer till mindre lagliga sätt att kunna spela. Nu är det ju inte så överhuvudtaget för Ragnarök gick att ladda ner samma dag det släpptes...

Jag tillhör dem som inte riktigt förstår kritiken mot krav på PSN. Det är ju inte konstigare än krav på Steam eller Xbox osv osv...

Medlem
Skrivet av Swayer:

3. Hängde inte med på din poäng där, vi har bra internet här ja, men menar du att det är tack vare psn? eller att vi inte behöver psn för vi har bra internet? Om du menar att de som klagar är från norden, så tror jag väll inte det är fallet, några kanske bara inte vill ha fler konton, men flesta som klagar är nog de som blir utlåsta eller de som klagar för att personer blir utlåsta.

Min poäng är mer eller mindre att man väljer vad och när man ska klaga om saker och ting, men man håller sällan en jämn nivå, dvs, man är mer sällan än ofta någorlunda rättvis i sitt fördömande.

Den som lever får ju se, men jag tror ärligt talat att det har blivit lite utav en 'fluga' att gnälla på andras bekostnad, men bara när man själv har något att vinna på det.

Gnällkuk
Skrivet av itsnotme:

Förlåt hehe men första raden i ditt inlägg
"Har de motiverat med varför de tyckte att ett sp-spel skulle ha det? Jävligt märkligt beslut. "

Ok, men de har väl fortfarande inte motiverat varför man var tvungen att ha konto hos dem eller har jag missat något?

Känns ju än mer aktuellt efter backlashen i Helldivers som inte ens är ett sp-spel.

signatur

Avstängd

Det finns saker man kan gnälla om. Massor av launchers, konton och jäkelskap, kan man och bör man gnälla om. De som däremot gnäller på gnällandet om såna saker, tycker jag får hitta på nåt bättre att gnälla på.

Medlem

Det är väl bra att folk har valfriheten att plocka bort en totalt onödig och jobbig funktion från spelet.

Förstår mig verkligen aldrig på fanboys som hela tiden ska rida ut till försvar för storföretagen och klanka ner på andra kunder(spelare).

Medlem
Skrivet av trifix:

Man skulle ju kunna tycka att kravet på PSN skulle vara någon form av säkerhet också när det kommer till mindre lagliga sätt att kunna spela. Nu är det ju inte så överhuvudtaget för Ragnarök gick att ladda ner samma dag det släpptes...

Jag tillhör dem som inte riktigt förstår kritiken mot krav på PSN. Det är ju inte konstigare än krav på Steam eller Xbox osv osv...

Säg mig antalet människor som önskar att de inte bara hade en licens som var låst till Steam eller Xbox..? Du kan ju köpa vissa av Sonys spel på GOG. Där respekteras du nog att kunna ladda ner en separat installationsfil som du kan använda istället för att koppla upp dig mot nätet eller GOG. Kritiken är där för den har ju egentligen aldrig försvunnit. Nämn mig en enda spelare som föredrar licenser låsta till internet framför licenser de respekteras nog att själva upprätthålla utan storebror.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Trots att jag är en konsol person applåderar jag till pc spelarna för denna bragd. Yes jag har en ps5 men det gör mig inte till en Sony toffel, har aldrig varit fascinerad över tanken att skryta över vilken konsol eller plattform som är bäst. Nu för tiden tycker jag ledningen över Sony och Microsoft har en förfärlig attityd mot oss spelare.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Så bara för att något som inte påverkar dig men har en negativ påverkan på produkten i allmänhet utanför din sfär är orelevant?

Sedan är när det kommer till starten för hela debaclet angående PSN så var det för att redan innan släppet av Helldivers när Sony visste att dem skulle införa PSN kravet valde man fortfarande att sälja spelet utanför regionerna som inte har tillgång till PSN. Det gjorde att folk förlorade åtkomst till något Sony sålde dem.

Ända sedan dess så hatar folk PSN kravet av ren princip oavsett hur mycket det faktiskt påverkar dem, speciellt när det är SP spel där anledning som användes för resterande spel var för att det skulle fungera i MP inte har någon betydelse här.

Medlem

Hahaha härlig läsning. Nature finds a way. Vad hände med kunden har alltid rätt Sony? 😂

1
Skriv svar