Maxat MS Flight Sim 2024 kräver 64 GB minne av din dator

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Ja helst ska man sortera bort alla fattiga länder och när vi ändå håller på tar vi även bort dom fattiga regioner i dom rika länderna! Då bara då kan vi få redig statistik över ALLA steams använder! Am I right ?

Skrivet av Slimebeast:

Precis. Och helst kunna sortera bort dem som spelar på laptop och folk som bara spelar CS Go.

Jag vill veta vad gamers i Sverige och möjligen Västeuropa och Nordamerika använder.

Förstår att ni skojar, men varför är det så kontroversiellt att kunna filtrera efter regioner? Utvecklar man spel som är målinriktade för t.ex. de nordiska länderna är det väl användbar data att ha, eller..?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Precis. Och helst kunna sortera bort dem som spelar på laptop och folk som bara spelar CS Go.

Jag vill veta vad gamers i Sverige och möjligen Västeuropa och Nordamerika använder.

Ju mer filter man kan sätta på statistiken desto bättre. Hade varit väldigt intressant att kunna sortera efter land.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår att ni skojar, men varför är det så kontroversiellt att kunna filtrera efter regioner? Utvecklar man spel som är målinriktade för t.ex. de nordiska länderna är det väl användbar data att ha, eller..?

Om du läser kommentaren jag svarade på så handlade det ju om att man ville filtrera bort delar av världen för hen inte tyckte att kinesiska internet cafe inte skulle vara med i statistiken! Min poäng här är att vart drar man då sträcket för vad som får vara med i steams statistik av DERAS EGNA användare har ?

För övrigt om man använder sig av Steams statistik för att optimera sitt spel så att det funkar på så många enheter som möjligt så har man nog större problem som utvecklare än just optimeringen av spelet.

Jag känner dock inte för att sitta här och diskutera vart utvecklare ska hitta sin data för optimering av sina spel, så avslutar denna diskussion!

12
Skriv svar