Fragzone-fredag – Pc vs. konsol!
Spelat mest konsol men gått över mycket till dator senaste åren. Enkelt att spela på konsol, på PC måste man alltid tänka på sin prestanda och inställningar. Fördelen med PC är mer ”komplicerade” spel och den bästa fördelen - Det går att modda sina spel till något oigenkännligt jämförelse med grundspelet. Skyrim och Project Zomboid med några hundra moddar är helt andra spel.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Som en lärare sa när man frågade om det var si eller så. Svaret: "Det beror på."
En Bamseponny av folket
En PC kan göra allt en konsol kan.
En konsol kan inte göra allt en PC kan.
PC vinner och ja, det inkluderar även enkelhet att använda.
Kolla på steam deck så ser ni hur PC kan vara lika lätt att använda som en konsol.
Rent faktafel, hur skall du köra astrobot på pc ?
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Man spelar något av de andra spelen som finns till plattformen. Och spelar astrobot när Sony släpper det till pc eller så emulerar man helt enkelt en ps5 i framtiden när möjligheten till det finns.
Konsol vurmar jag definitivt mer för. Jag gillar helt enkelt enkelheten och plug and play-känslan. Konsoler har för mig mer eller mindre funkat helt smärtfritt sen jag började spela Nintendo 8-bit med undantag för en liten vägbula i form av YLOD på PS3.
Samma här, också mest spelat på konsol. Och det har funkat utan problem, förutom de senaste åren. När man släpper halvfärdiga spel. För det ska vara Extra Allt, och utvecklarna kan inte leverera. Undantag är Nintendo och SCE Studios Santa Monica.
Ok, jag borde lagt till på hårdvarunivå och rent upplevelsemässigt.
Trodde det skulle vara självklart att jag inte syftade till exklusiva spel, även om det kan komma att släppas till pc framöver eller emuleras. My bad.
Har alltid ägt både konsoler och PC.
PC vinner
Pc alla dagar. Konsolen kan inte matcha med något!
Jo, med priset och enkelheten.
Jo, med priset och enkelheten.
Dyrare spel. Kan göra betydligt mer på en pc enomt mycket större spelutbud.
Dyrare spel. Kan göra betydligt mer på en pc enomt mycket större spelutbud.
För att inte tala om alla otroligt bra Indie spel.