Fragzone-fredag – Pc vs. konsol!

Robot
Fragzone-fredag – Pc vs. konsol!

Vilken är bäst? Vi rotar i den eviga frågan.

#fragzone-fredag, #ps5-pro

Medlem

Pc alla dagar. Konsolen kan inte matcha med något!

Medlem

PC och Nintendo är väl den bästa kombon känner jag om man inte vill äga allt.

Medlem

Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att konsoler hotar mänskligheten...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pc för stort utbud + ps5 för bra exklusiva 😄

signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag har kört konsol hela mitt liv, med ett litet inslag på farsans PC. Spelade då första DOOM, Wolfenstein 3D och Duke Nukem 3D samt NHL 97. 🙏

Medlem

Jag har spelat på konsol sedan 1987, och lär väl fortsätta göra det så länge jag överhuvudtaget spelar. 1998 spelade jag Starcraft på PC, annars har det alltid varit konsol. Äger inte ens dator.

Skägg.
10 Chambers

Den där blicken!

signatur
Medlem

Spelat mest konsol men gått över mycket till dator senaste åren. Enkelt att spela på konsol, på PC måste man alltid tänka på sin prestanda och inställningar. Fördelen med PC är mer ”komplicerade” spel och den bästa fördelen - Det går att modda sina spel till något oigenkännligt jämförelse med grundspelet. Skyrim och Project Zomboid med några hundra moddar är helt andra spel.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Konsol vurmar jag definitivt mer för. Jag gillar helt enkelt enkelheten och plug and play-känslan. Konsoler har för mig mer eller mindre funkat helt smärtfritt sen jag började spela Nintendo 8-bit med undantag för en liten vägbula i form av YLOD på PS3.

Medlem

Båda har sina fördelar och nackdelar.

Så, löst.

Medlem

PC vinner på kraftfullare hårdvara samt funkar bra med både mus/tangentbord och handkontroll. Ibland dyker det ju upp några exklusiva konsolspel man vill spela men inte tillräckligt för att få vågen att tippa över.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Zensu:

Båda har sina fördelar och nackdelar.

Så, löst.

https://www.youtube.com/watch?v=ussCHoQttyQ

Som en lärare sa när man frågade om det var si eller så. Svaret: "Det beror på."

signatur

En Bamseponny av folket

Äh, helt onödig diskussion! Båda är ju bra på olika saker och har lite delvis olika målgrupper. Men vågar jag gissa på att Fredrik kommer konsolvurma medan Tomas kör pc-spåret?!

Rolig bild ni fick till

Medlem

Även fast jag endast spelar på Xbox så är PC bättre där du mer val av spel samt möjligheten att ha de delar som du känner för samt möjligheten att modda spelen.
Konsol är bra för att chilla i soffan när man spelar.

Medlem

En PC kan göra allt en konsol kan.
En konsol kan inte göra allt en PC kan.

PC vinner och ja, det inkluderar även enkelhet att använda.
Kolla på steam deck så ser ni hur PC kan vara lika lätt att använda som en konsol.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En PC kan göra allt en konsol kan.
En konsol kan inte göra allt en PC kan.

PC vinner och ja, det inkluderar även enkelhet att använda.
Kolla på steam deck så ser ni hur PC kan vara lika lätt att använda som en konsol.

Rent faktafel, hur skall du köra astrobot på pc ?

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Man spelar något av de andra spelen som finns till plattformen. Och spelar astrobot när Sony släpper det till pc eller så emulerar man helt enkelt en ps5 i framtiden när möjligheten till det finns.

Medlem

Även om min pc är klenare än vad min series x är så vinner pc alla dagar i veckan! Finns inte många spel i de genrer jag gillar på konsol och inte mycket mods heller. ArmA 3 ftw!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Konsol vurmar jag definitivt mer för. Jag gillar helt enkelt enkelheten och plug and play-känslan. Konsoler har för mig mer eller mindre funkat helt smärtfritt sen jag började spela Nintendo 8-bit med undantag för en liten vägbula i form av YLOD på PS3.

Samma här, också mest spelat på konsol. Och det har funkat utan problem, förutom de senaste åren. När man släpper halvfärdiga spel. För det ska vara Extra Allt, och utvecklarna kan inte leverera. Undantag är Nintendo och SCE Studios Santa Monica.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ok, jag borde lagt till på hårdvarunivå och rent upplevelsemässigt.
Trodde det skulle vara självklart att jag inte syftade till exklusiva spel, även om det kan komma att släppas till pc framöver eller emuleras. My bad.

Behövs verkligen det här? Tycker denna fråga diskuteras/tjafsas i varannan tråd här på forumet och internet/youtube överlag

It's not a lake, it's an ocean

Konsol. Så länge de finns.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

PC, överlägset på alla tänkbara sätt.

Finns komponenter och OS/mjukvara för vartenda tänkbara konfiguration och användningsområde.

Medlem

Har alltid ägt både konsoler och PC.
PC vinner

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alla som tänker efter ordentligt förstår att pc är överlägsen. Vill man spela spel med handkontroll och sitta framför en stor tv kan man ju alltid koppla datorn till tv:n.

Medlem
Skrivet av erson:

Pc alla dagar. Konsolen kan inte matcha med något!

Jo, med priset och enkelheten.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jo, med priset och enkelheten.

Dyrare spel. Kan göra betydligt mer på en pc enomt mycket större spelutbud.

Medlem
Skrivet av erson:

Dyrare spel. Kan göra betydligt mer på en pc enomt mycket större spelutbud.

För att inte tala om alla otroligt bra Indie spel.

Skapligt tröttsamt med plattformskrigandet...

signatur

00:00:02:42

123
Skriv svar