What grinds my gears!
Av erfarenhet är det inte samhällets elit som gör sig skyldiga till detta beteende. Därför du ser det på bussar och liknande.
Det kan vara en rik gubbjävel också, dom skiter i allt. Har sett det själv några gånger.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Onödiga Trigger varnings !
Såg filmen Blink twice igår och trotts att det va en riktig vanilj skräckfilm där inte mycket händer så va det en TW i början av filmen som lovade att denna va hemsk och känsliga tittare inte borde kolla på den.
TRAMS!
Appropå "Trigger Warnings" var min personliga favorit ett avsnitt ifrån nya Shogun där det varnades om att skulle visas bilder på naturkatastrofer och i öppningsscenen är de mesta grafiska kroppsdelar du kan tänka dig sprängda överallt och plockas upp på en vagn. När jag startade upp Psychonauts 2 igen för ett tag sen var det en varning för folk som har skräck för tänder...
This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.
En ny intrikat grej jag börjat störa mig på är TikTok-videor som innehåller texten "POV: bla bla bla"
Men själva videon är inte alls en point of view! Det har bara blivit ett trendigt "ord" som kidsen känner att dom måste ha med utan att veta vad det betyder.
Det "grund-stör" jag mig på, och nu kommer vi till det intrikata:
Reklamvideor som försöker anamma kidsens TikTok-upplägg, säg att det är reklam för ett rengöringsmedel, då kan videon vara "POV: När du har smutsigt hemma"
Och så är videon gjord som en point of view där dom går runt med sprayflaskan, då har jag börjat dubbelstöra mig på att dom använder POV rätt! Ska dom nu efterlikna kidsen på riktigt så måste dom ju använda POV fel anser jag
En ny intrikat grej jag börjat störa mig på är TikTok-videor som innehåller texten "POV: bla bla bla"
Men själva videon är inte alls en point of view! Det har bara blivit ett trendigt "ord" som kidsen känner att dom måste ha med utan att veta vad det betyder.
Det "grund-stör" jag mig på, och nu kommer vi till det intrikata:
Reklamvideor som försöker anamma kidsens TikTok-upplägg, säg att det är reklam för ett rengöringsmedel, då kan videon vara "POV: När du har smutsigt hemma"
Och så är videon gjord som en point of view där dom går runt med sprayflaskan, då har jag börjat dubbelstöra mig på att dom använder POV rätt! Ska dom nu efterlikna kidsen på riktigt så måste dom ju använda POV fel anser jag
Har säkert skrivit det tidigare men stör mig på filmer som har fet färlagd text mitt i bilden.
Ett typiskt "tiktok fenomen.
Som att orden ska betyda mer för att det skymmer bilden
Det kan vara en rik gubbjävel också, dom skiter i allt. Har sett det själv några gånger.
Spännande, det har jag inte sett ännu. Oftast ganska luffiga typer på gator och bussar som sysslar med detta men visst kan vi vara politiskt korrekta och säga att alla samhällsklasser gör det i exakt samma utsträckning
Bristen på respekt som vissa kan ha i ett kontorslandskap. Prata glatt och högljutt med en kollega om något som inte över huvud taget har med arbete att göra, och på så sätt samtidigt störa varenda person i en 10m radie.
Inse att jag 100 gånger av 100 hade valt ett eget kontor, och respektera andra människors arbetsmiljö kan inte vara så jävla svårt.
Har ni något privat ni absolut måste prata om så gör det i en lägre ton, eller ännu bättre gå iväg en bit.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Spännande, det har jag inte sett ännu. Oftast ganska luffiga typer på gator och bussar som sysslar med detta men visst kan vi vara politiskt korrekta och säga att alla samhällsklasser gör det i exakt samma utsträckning
Har inget med politisk korrekthet att göra 🤦
Pengar
För lite pengar.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Folk som inte förstår hur man bör agera i en tvättstuga.
HAha ja, för några år sen så tvättade jag och kom ner och skulle ta ut min tvätt och då hade en tjej som skulle ha tiden efter mig kastat ut mina kläder innan min tid va slut, aldrig använt tvättstugan efter det.
Så Moana 2 är nu på bio, men i europa heter filmerna Variana istället och anledningen är så extremt dum ...
Tydligen så finns det en porr stjärna som heter Moana och Disney va oroliga att när folk googlar filmen att de skulle få upp henne som sökresultat ...
Moana is called Vaiana in several European countries due to trademark issues and potential cultural associations. Here’s a breakdown:
1. Trademark Conflict: In some European countries, the name “Moana” was already trademarked, most notably in Spain and Italy. The trademark was linked to various products, including cosmetics, which could have created legal issues or market confusion.
2. Cultural Sensitivity: In Italy, “Moana” is also associated with Moana Pozzi, a famous adult film actress and public figure. Disney likely wanted to avoid unintended associations that could detract from the film’s family-friendly image.
3. Localized Branding: Disney often adapts names and titles to suit different markets and languages. By changing the name to Vaiana in these regions, Disney ensured consistency across marketing and avoided potential legal or cultural complications.
Despite these changes, the movie’s content and character names remained consistent, and audiences largely embraced the title adaptation.
Så inte bara det.
Vägarbete utanför nu i natt, enligt skyltarna så skall de hålla på till 5 på morgonen.
HUR ÄR DETTA LAGLIGT?! (mitt i ett tätbefolkat område)
När vill ni att vägarna fixas då?
När vill ni att vägarna fixas då?
I två månader, sen i början på oktober så har de byggt om vägen där på dagtid, börjat kl 7 och sedan kört till 15-17 alla vardagar men av någon anledning så nu körde de fram till efter 5 på en söndag morgon.
Lyckades sova 4 timmar nu i natt så är helt förstörd mentalt just nu!
I två månader, sen i början på oktober så har de byggt om vägen där på dagtid, börjat kl 7 och sedan kört till 15-17 alla vardagar men av någon anledning så nu körde de fram till efter 5 på en söndag morgon.
Lyckades sova 4 timmar nu i natt så är helt förstörd mentalt just nu!
https://www.apoteket.se/produkt/cirrus-oronpropp-5-par-754990...
De hjälper föga.
Innan detta så hade grannen fest mellan 16.30 fram till 12 på natten.
De hjälper föga.
Innan detta så hade grannen fest mellan 16.30 fram till 12 på natten.
När Jag jobbar på natten och jag ska sova på dagen så hjälper sådana mig mot oljud mm så jag kan sova
SNÄLLA KOPPLA ERA HUNDAR!!
Va ute och gick nyss och mötte två par damer som gick i motsatt riktning på en liten väg, 10 meter efter de passerat så sätter jag hjärtat i halsgropen då nånting kommer i fullfart mot mig på ett mörk område, så tog min hjärna ett tag att koppla att det va en hund och inte ett vildsvin eller liknande som attackerade mig.
Ångrar att jag inte sprang efter dem och skällde ut dem nu efter ...
Personer som råkat bli chef trots att de inte kan något om ledarskap och kommunikation.
Ja. Min nuvarande chef förkroppsligar allt jag stör mig på.
Har aldrig behövt prata med facket förut.
På mitt nuvarande jobb har det skett fyra gånger, om olika saker som min chef varit inblandad i.
Han lyssnar inte, kan inte ta emot feedback utan att bli extremt defensiv, kan inte planera, vänder alla konversationer till någon egen upplevelse, favoriserar, undersöker inte tillräckligt och skäller ut fel person när nåt blivit fel osv osv.
Hade nyligen medarbetarundersökning (man röstar 1-5 på olika frågor). Får chefen 1or (sämsta möjliga) av fem medarbetare eller mer så "krävs åtgärd".
Och så blev det denna gången. Nu ska han åka till huvudkontoret och få utbildning.
Inte för att jag tror det blir bättre, men kan inte låta bli att känna mig lite nöjd. Lär säga upp mig innan sommaren.
Personer som råkat bli chef trots att de inte kan något om ledarskap och kommunikation.
Ja. Min nuvarande chef förkroppsligar allt jag stör mig på.
Har aldrig behövt prata med facket förut.
På mitt nuvarande jobb har det skett fyra gånger, om olika saker som min chef varit inblandad i.
Han lyssnar inte, kan inte ta emot feedback utan att bli extremt defensiv, kan inte planera, vänder alla konversationer till någon egen upplevelse, favoriserar, undersöker inte tillräckligt och skäller ut fel person när nåt blivit fel osv osv.
Hade nyligen medarbetarundersökning (man röstar 1-5 på olika frågor). Får chefen 1or (sämsta möjliga) av fem medarbetare eller mer så "krävs åtgärd".
Och så blev det denna gången. Nu ska han åka till huvudkontoret och få utbildning.
Inte för att jag tror det blir bättre, men kan inte låta bli att känna mig lite nöjd. Lär säga upp mig innan sommaren.
Tråkigt. Själv har jag alltid haft bra chefer tack och lov men din historia är tyvärr inte unik. Jag tycker det är konstigt att chefer inte får någon internutbildning i kommunikation och ledarskap. Det känns som att det ofta är något som de stackarna måste lära sig på egen hand. Eller tror Sveriges företagsledningar på allvar att bra chefer växer på träd? Testar de sig fram tills de hittar någon som duger?
Min fastighet har ~55 brevlådor precis vid entrén till byggnaden. Folk får hem reklam och samhällsinformation som de inte vill ha, så vad gör de? De lägger alla oönskade papper på hyllan framför brevlådorna. Likt förbannat ligger det alltig en hel hög med reklam framför min brevlåda som är på nedersta raden.
Sätt upp en skylt som säger att du inte vill ha reklam eller samhällsinformation, eller ta med dina jävla papper och lägg i soptunnan/återvinningen. Jag är så sugen på att börja stoppa tillbaka all reklam i folks brevlådor.