Sagan om ringen-spelet Tales of the Shire försenas
Lite nyfiken är jag allt på det här spelet. Känns som att det kan bli lämpligt för steam deck.
Idéen är asmysig i alla fall. Sen får vi se hur det blir.
"Writer and Fighter"
Meanwhile är man välkommen att mysa i The Shire i LOTRO
Meanwhile är man välkommen att mysa i The Shire i LOTRO
Sluta locka mig! Har varit sugen i flera år att återvända
"Writer and Fighter"
Do it! Jag har precis tagit mina första steg i Moria. Fantastiskt spel
Sluta locka mig!
Det är ingen idé att kämpa emot. Tolkiens värld ska man avnjuta.
Återvänder en gång per år ungefär och inser varje gång att det inte har åldrats med värdighet.
1# FZ Troll
Weta Workshop? Är det inte de som gjorde mycket av produktionsjobbet på LOTR-filmerna också?
Korrekt
Efter att ha sett det korta klippet så är det ett hårt pass av mig. DEI skit... Ni som är intresserade, hoppas att det är är underhållande för er
Nu ska vi inte vara så här negativa. Du måste ju tänka på all underhållning som Dustborn och Concord skapade. Samma sak kommer att ske här. Och det finns mycket nöje man kan skapa också som till exempel gissa hur många miljoner som investerare kommer att förlora på denna sophög eller gissa hurvida antalet spelare kommer att passera 10, 100 eller 1000. Och min favorit: hur många timmar efter släppet kommer det att ta innan utvecklare skyller på rasism för det fiasko som kommer att ske!
Efter att ha sett det korta klippet så är det ett hårt pass av mig. DEI skit... Ni som är intresserade, hoppas att det är är underhållande för er
Av ren nyfikenhet: vad är det som gör detta till ”DEI skit”?
För övrigt så är jag försiktigt optimistisk men förseningen oroar mig lite
Av ren nyfikenhet: vad är det som gör detta till ”DEI skit”?
För övrigt så är jag försiktigt optimistisk men förseningen oroar mig lite
För att i Tolkiens värld är det självklart att Hobbits är en homogen uppsättning med personer/Hobbits. I böckerna och filmerna var de 100% vita. Men i dagens PK samhälle kan vi ju inte ha en uppsättning med fantasi personer med 100% vita personer. Man måste trycka in samhällelig politiskt korrekthet i spelet och urvattna Tolikens skapade fantasi värld.
Det här är varför folk inte gillar DEI. För att de inte kan skilja på fantasi och verklighet och måste verkligen trycka in dagens PK fundamentalism i spel och media.
Den som vet vet.
För att i Tolkiens värld är det självklart att Hobbits är en homogen uppsättning med personer/Hobbits. I böckerna och filmerna var de 100% vita. Men i dagens PK samhälle kan vi ju inte ha en uppsättning med fantasi personer med 100% vita personer. Man måste trycka in samhällelig politiskt korrekthet i spelet och urvattna Tolikens skapade fantasi värld.
Det här är varför folk inte gillar DEI. För att de inte kan skilja på fantasi och verklighet och måste verkligen trycka in dagens PK fundamentalism i spel och media.
Så färgen på en karaktär är alltså ett problem för dessa individer? Filmerna hade mörka karaktärer ex de som kidnappade Marry och pippin samt de som red på jätte elefanterna.
Edit fast du kanske menade bara Hoberna?
Så färgen på en karaktär är alltså ett problem för dessa individer? Filmerna hade mörka karaktärer ex de som kidnappade Marry och pippin samt de som red på jätte elefanterna.
De på elefanterna, Haradrim, var iofs mörka i böckerna med. Inte för att hudfärg spelar större roll för mig då det är fantasy.
Switch, PC och Dödsmetall.
Jag fick för mig att jag läst om både mörkhyade hobbitsar, dwarves och ”människor” men kanske minns fel
Filmerna kanske man inte ska använda som referensmaterial för lore:en om man nu ska peta på detaljer då där är ganska mycket som är fel med filmerna (men det funkar såklart ändå!).
Lite lustigt hur många (pekar inte på någon här utan såklart alla andra) kan tycka det är helt okej att alverna kommer till helms deep eller att Arwen räddar gänget vid bruinen men gud nåde om någon har fel hudton! 😂
Endast hobberna. Folk säger att hobberna ska vara en homogen ras. En uppsättning med människor. I filmerna var dom vad jag vet över 90% vita.
Men i detta spel har de blandat in alla raser i trailern. Det är därför många rullar ögonen. Folk gillar inte när något ändras för att passa in i dagens samhälle.
Den som vet vet.
Men i detta spel har de blandat in alla raser i trailern. Det är därför många rullar ögonen.
Är jag blind? Jag kan se 1 mörkhyad hob i trailern men det är allt 🤷♂️
Är jag blind? Jag kan se 1 mörkhyad hob i trailern men det är allt 🤷♂️
Gubben på bryggan och personen som lagar mat. Så minst två
Den som vet vet.
Endast hobberna. Folk säger att hobberna ska vara en homogen ras. En uppsättning med människor. I filmerna var dom vad jag vet över 90% vita.
Men i detta spel har de blandat in alla raser i trailern. Det är därför många rullar ögonen. Folk gillar inte när något ändras för att passa in i dagens samhälle.
När Fylke bosattes och grundades år 1601 av Harfötter (som beskrivs att ha mörkare hudfärg) och Fallohides i Tredje Åldern, var majoriteten av befolkningen Harfötter. Så jag tycker inte att det är ett orimligt antagande att Fylke inte var homogent på det sättet du beskriver. Sen ska vi nog inte hålla filmerna som en måttstock på en korrekt representation av Tolkiens Midgård (Även fast jag älskar dessa filmer extremt mycket)
Ska bli extremt roligt att få spela det! (Who the fuck cares about the skin color of a Hobbit?)
Håller med!
Citat från Tolkien själv i LoTR: ”The Harfoots were browner of skin, smaller, and shorter and they were beardless and bootless”
Nej. Hober var inte en homogen grupp.
Citat från Tolkien själv i LoTR: ”The Harfoots were browner of skin, smaller, and shorter and they were beardless and bootless”
Nej. Hober var inte en homogen grupp.
Browner tror du menar afrikaner eller?
Browner tror du menar afrikaner eller?
Jag menar ingenting. Skrev bara Tolkiens beskrivning.
...men hela världen mår ju tydligen bättre av detta (har en liten grupp människor bestämt)