Starfield: Shattered Space
Vi är många som gillade Starfield. Vi var bara för upptagna med att spela när alla negativa typer skrek i forumen 😉
Jag tycker det här låter grymt. Köpte versionen av Starfield där shattered space ingick så jag ser verkligen fram mot att hoppa ut bland stjärnorna igen den 30e september!
Trots alla brister körde jag också rätt mycket Starfield. Dock blir jag inte jätte sugen att gå tillbaka denna gång.
Jag är sugen på att kliva in i Starfield igen efter ett väldigt långt uppehåll. Shattered Space ingår i den utgåva av spelet jag köpte så det är bara att ladda ned. Hoppas lusten finns där när det är dags.
Jag var ruskigt besviken med spelet vid release även om jag spelade 267 timmar för att köra igenom det då jag älskar rymdspel generellt. Men även jag köpte versionen med Shattered Space så kommer köra en ny playthrough när det släpps. Synd bara att antalet patchar och content till spelet har varit så få sedan release. Jag hade hoppats att man gjort lite större förändringar sedan dess
Vi får se om de släpper fler DLCs efter det här.
Fordonen är ett minst sagt välkommet tillskott, men jag hade också hoppats på mer. Hoppas på mer DLC framöver. Inget annat är väl planerat, men kanske avvaktar de och ser hur Shattered Space tas emot?
Låter som rätt riktning även om det blir konstigt att gå från 1000 världar som varit Starfields signum till 1.. Skyrim och liknande spel med en jättekarta känns ju storskaligt nog i mitt tycke och det här låter som större yta och mer avstånd mellan sevärdigheterna
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/06/17/bethesda-co...
Enligt forbes så är det planerat fler story expansions likt shattered space efter detta. men man ger inga fler detaljer än så. Finns en intervju med Tod Howard där.
Ja, det verkar ju logiskt. Klart de vill att spelet ska vara aktivt länge än. Håller tummarna.
Du är absolut inte ensam!
Läst ett rykte om en stor förändring i hanteringen av poi är på gång, hoppas på det.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Blir glad över det här kommentarsfältet. Vet att många gillar Starfield. Nej, det är inte perfekt, men det var en speciell resa. Har varit sugen på att köra igenom det en gång till i lugn och ro (utan recensionsglasögonen på). Började om strax efter release, men kom inte så långt. Kanske det snart är läge?
Skräck och sci-fi är för övrigt najs, och tycker Starfield lyckades riktigt bra när det försökte med skräck.
En Bamseponny av folket
Haha, älskar er här på forat alltså "Jag blev väldigt besviken på spelet men har ändå kört xxx timmar...". Kan inte varit så besviken om man lagt flera dygn på att spela det såvida man inte har en väldigt speciellt intresse av att spela dåliga spel :). Alla är vi unika
Jag tyckte om spelet. Var det fantastiskt? Nej, men det var bra, och en av de bättre i genren. Trots laddningsskärmarna och totala menlösheten med basbygge så var det kul och det engagerade mig och gav mig ett sug att spela mer. Köpte Collector's Edition för det och ser verkligen fram emot expansionen. Finns bra bättre spel som jag aldrig orkat spela (Elite Dangerous t.ex) för det varit för komplext eller krävt för mycket tid. Detta var perfekt.. jump in, göra missions eller fladdra runt och titta, jump out utan några krusiduller. Får bra betyg i min bok.
Man kan vara besviken utan att tycka att spelet är uselt. Jag har spelat ganska mycket för jag vill se vad det har att erbjuda, men det tar alltid emot lite att starta upp det för jag vet att det finns saker jag stör mig väldigt mycket på. Jag har questat mycket i Neon och bara det att man inte kan röra sig i den staden utan att ständigt få laddningsskärmar finner jag väldigt irriterande.
VIssa elder scroll och fallout dlc har ju varit rätt avgränsade från en övriga världen. T.ex dragonborn och nuka-world. Viktigaste är ju att det är välgjort och är intressant.
Spelar igenom Starfield för första gången just nu. Det enda som sticker ut som frustrerande dåligt är outpost systemet. Mycket resources, noll överblick och ointuitivt. Blir nog bra om man slipper det i DLCt. Bästa hade varit en tidigare patch som åtgärdade allt dock.