Star Wars Outlaws oförlåtande stealth ska bli enklare

Robot
Star Wars Outlaws oförlåtande stealth ska bli enklare

Massive har insett att inslaget är orättvist.


Medlem
Medlem

Haha oförlåtande? AI:n är ju totalt efterbliven att man kan stå precis bakom dom och de kan inte hitta dig.

Medlem

Hade de skrotat stealth helt så hade de fått sig en kund. Finns inget värre än att behöva smyga i spel.

Hcz
Medlem

Med alla buggar å hur kass AI det är i spelet är 70 mer än vad de borde få...

Medlem

Metal Gear Solid släpptes för 26 år sedan. Intressant att blicka tillbaka och se hur AI och stealth-genren knappt har utvecklats sedan dess. Minns inte om det fanns i ettan, men tvåan har en svårighetsgrad där det är game over om du blir upptäckt en enda gång under hela spelets gång. Där kan vi snacka "orättvist", men folk älskar det ändå. Vet inte om jag ska känna mig förolämpad att utvecklarna anser stealth-delen i spelet som för svårt, eller orolig att spelare idag upplever det som svårt.

Medlem

Orättvist ? Bara att för att dåliga spelare inte ska känna sig dåliga. Om de nu vill ha svåra smygmoment i spelet så ska de stå för det !!

Medlem

Löjligt! Smygande är inte ens svårt med så korkad AI


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Det var just delen med insta-fail och att behöva börja om som gjorde mig helt osugen på spelet. Älskar stealth, men det ska vara valfritt om man vill smyga eller skjuta sig fram.

Medlem

jag saknar Alias i dessa trådar om Massive, nu när de behöver som mest stöd från oss alla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Det var just delen med insta-fail och att behöva börja om som gjorde mig helt osugen på spelet. Älskar stealth, men det ska vara valfritt om man vill smyga eller skjuta sig fram.

Håller med. Insta-fail stealth är sämre än alternativet om ni frågar mig. Målet med det är ofta att försöka skapa nerv i smygandet, men för mig skapar det oftare frustration. Det som skapar nerv är istället att bli upptäckt och ha en chans att ta sig ur gropen man ramlat i.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hade de skrotat stealth helt så hade de fått sig en kund. Finns inget värre än att behöva smyga i spel.

Behöva smyga ? Det är väl inte direkt så att spelet tvingar dig till det! Run and gun har funkat alldeles utmärkt!

Skägg.
10 Chambers

Problemet var nog också att du introduceras för två sådana uppdrag väldigt tidigt i spelet, så jag kan verkligen förstå att en del blev avtända. Hade inte resten varit så trevligt hade jag nog slutat också.


signatur
Medlem

Tog tvärstopp för mig som ovan stealth:are på första inbrytningsuppdraget då det kändes som att kastas i stekpannan direkt. Det gick att komma vidare men det känns obekvämt och är inte något jag är intresserad av.

Avstängd

Mitt intryck var att stealthen var både för lätt, som den ofta är i stealth spel, med fiender som inte ser längre än sin hand framför sig etc. och att några mekaniker var för svåra.

För övrigt lamt att klaga på att inte få tillräckligt högt betyg. Höga 70 är dessutom bra.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Metal Gear Solid släpptes för 26 år sedan. Intressant att blicka tillbaka och se hur AI och stealth-genren knappt har utvecklats sedan dess.

Jo, det är lite lustigt att dom två bästa smyg-spelen fortfarande är dom två första Thief-spelen från 1998 respektive 2000. Fanprojektet The Dark Mod finns också, om man vill uppleva högkvalitativt smygande helt gratis.

Skrivet av Broshimitsu:

Minns inte om det fanns i ettan, men tvåan har en svårighetsgrad där det är game over om du blir upptäckt en enda gång under hela spelets gång.

Nja, om en boss ser dig under en bossfajt, eller om man syns i andra sekvenser som korridorstriden, så gör det ingenting. Så man får inte bli upptäckt en enda gång med många undantag.

Skrivet av BloodFarmer:

Det var just delen med insta-fail och att behöva börja om som gjorde mig helt osugen på spelet. Älskar stealth, men det ska vara valfritt om man vill smyga eller skjuta sig fram.

Har inte spelat Outlaws, men det där låter som smygsekvensen i XIII i en ubåt som är mer frustrerande än skoj att spela. Dålig speldesign.

Redaktör
Ponny

Jag blev lite grinig, men mest för att jag tyckte AI:n plötsligt kunde se genom väggar. Inte ett perfekt ställe (a.k.a. början) att slänga in denna frustrerande bit. Men cirka 15 timmar in: jag tycker det är riktigt jäkla bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Hipshot:

jag saknar Alias i dessa trådar om Massive, nu när de behöver som mest stöd från oss alla.

Oooff 😅😅😂

Testpilot

Sånt här som gör mig glad att jag har som ny vana att vänta ett par veckor eller längre tid med att börja med nya storspel.

Medlem

Jag tycker smygandet har funkat bra. De oförlåtande checkpointsen har ju gjort att man spelat väldigt, väldigt försiktigt men hittills har jag bara åkt dit en enda gång.

Men det ska inte krävas orimligt mycket tålamod för att lyckas, så bra att de justerar detta. Förhoppningsvis med en justerbar svårighetsgrad på just stealthen.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Sjukt imponerande AI för år 2024.

Sorgliga, komiska, eller vad man ska kalla det, är att Ubisoft har haft enkäter där det frågat spelare vilka inslag de gillar minst i deras spel och det vart ÖVERLÄGSET forced stealth och stealth generellt. Så det är väldigt intressant att se hur hårt Outlaws kört på dessa efter alla enkäter.

Skribent

För mig är det att det blir "game over" om jag blir upptäckt. Har skrivit det tidigare, men stealth-moment ska inte vara svarta eller vita. Visst om du blir upptäckt och fienden hinner skrika eller larma via en walkie talkie, alternativt trycka på larmet så hela basen kommer. Då kan de köra "game over" för då är du ändå död. Men jag tycker man ska ha en chans att kunna fixa sitt misstag. Om jag blir upptäckt så ska det finns en chans att kunna springa upp och knocka snubben och kunna gömma mig igen. Sen om detta leder till att fler ser mig så är vi i ett helt nytt scenario. Men att bli upptäckt och sen direkt börja om, det gör mig fan vansinnig, plus då att ett sådant uppdrag kom väldigt tidigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Forced stealth är ju det som gjort jag inte köpt spelet, får se när patchen släpps hur det upplevs av andra,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

För mig är det att det blir "game over" om jag blir upptäckt. Har skrivit det tidigare, men stealth-moment ska inte vara svarta eller vita. Visst om du blir upptäckt och fienden hinner skrika eller larma via en walkie talkie, alternativt trycka på larmet så hela basen kommer. Då kan de köra "game over" för då är du ändå död. Men jag tycker man ska ha en chans att kunna fixa sitt misstag. Om jag blir upptäckt så ska det finns en chans att kunna springa upp och knocka snubben och kunna gömma mig igen. Sen om detta leder till att fler ser mig så är vi i ett helt nytt scenario. Men att bli upptäckt och sen direkt börja om, det gör mig fan vansinnig, plus då att ett sådant uppdrag kom väldigt tidigt.

I vissa uppdrag/faser eller i vissa typer av spel kan jag köpa att man får game over.

Fastnar man i fel hörn i Dödsstjärnan helt omringad vore det larvigt om man fick en andra chans, om det inte är ett arkadspel eller om man inte är level 100 mäster Jedi kanske

Skribent
Skrivet av marsipanbröd:

I vissa uppdrag/faser eller i vissa typer av spel kan jag köpa att man får game over.

Fastnar man i fel hörn i Dödsstjärnan helt omringad vore det larvigt om man fick en andra chans, om det inte är ett arkadspel eller om man inte är level 100 mäster Jedi kanske

Ja precis, det jag menar om tex vakten lycka larma hela basen eller om det kommer springande 10 vakter för de alla ser dig. Då är det ju typ 110% kört, men om man försöker ta ut någon snubbe ensam inne på ett rum och denna råkar vända sig om. Då ska det finnas chans att rätta upp misstaget och inte måsta börja om.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skönt att man inte spelar trasiga spel. 1år efter släpp är de allt som oftast färdiga för en genomspelning👍 rekommenderas!

Medlem
Kunna spara när man vill

Nu tycker jag själva stealth elementen eller skickas tillbaka från början som är problemet utan att man inte får spara när man vill.
Man skall kunna spara när man vill för då kan man testa sig fram vad som funkar utan börja om.

Medlem
Skrivet av Lobothegreat:

Nu tycker jag själva stealth elementen eller skickas tillbaka från början som är problemet utan att man inte får spara när man vill.
Man skall kunna spara när man vill för då kan man testa sig fram vad som funkar utan börja om.

This. Får superpsykbryt på spel som ska tvinga tillbaka en till checkpoints och sån skit.
(Undantag: Alien Isolation)

Avstängd
Skrivet av BloodFarmer:

This. Får superpsykbryt på spel som ska tvinga tillbaka en till checkpoints och sån skit.
(Undantag: Alien Isolation)

Jaha, så du gillar Hardcore mode utan extra liv?

Medlem

"Gerighty har uttryckt att han är "lite besviken" på spelets snittbetyg. Man hade hoppats på mer än höga 70 på jämförelsesajter som Metacritic och Opencritic."

MEN SLÄPP INTE ETT SPEL SOM INTE ÄR FÄRDIGT DÅ!!!

Spelar de inte spelen själva innan släpp eller har de verkligen ingen koll?
Är utvecklarna utbildade i spelmotorn? Är utvecklarna nöjda med produkten när den släpps eller blir de tvingade? Vad är det som händer i spelföretagen som gör såhär? Jag vill SÅ gärna veta! VARFÖR släpper man ett spel med så många uppenbara fel?

12
Skriv svar