Robot
Astro Bot

30 år efter Playstations debut har Sony plötsligt fått sitt Mario. Wahoo!

#astro-bot

Medlem

Härligt! Jag misstänker att sannolikheten att det någon gång släpps till PC är pytteliten?

Redaktör
Skrivet av mttbolle:

Härligt! Jag misstänker att sannolikheten att det någon gång släpps till PC är pytteliten?

Känns så när så mycket bygger på Dualsense-kontrollen. Visst, den funkar till pc, men det är ju väldigt mycket PS-reklam över det här spelet. Men man kan ju drömma!

signatur
Medlem

Blir en mysig helg

Medlem

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Skribent
Skrivet av mttbolle:

Känns lite som om Nintendo skulle släppa ett Mario-spel till PC. Det är så mycket PS-dna i spelet att jag inte tror det är så troligt. MEN hoppet är ju det sista som överger en sägs det....

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Man blir nästan lite sugen, det blir man.

Medlem

Inte förvånad, älskade Playroom så inåt helvete och hur många gånger bättre kan inte ett större Astros bli?

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Åh, nu blev man ju inte direkt mindre sugen på spelet! Snygg recension, kul att du gillar det!

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

När blir det tillgängligt? Är det kl 24 ikväll?

Medlem

Gött! Ett minus är ju dock att man ska behöva betala 800kr för det. Det borde ingå i PS plus! Det hade varit snyggt av dem.

Gnällkuk
Skrivet av N3gn4v:

Inte förvånad, älskade Playroom så inåt helvete och hur många gånger bättre kan inte ett större Astros bli?

Astro Playroom och hur poppis både teknikdemot och.. öhh, maskoten blev måste varit en av Sonys mer oväntade framgångar.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Deekar:

Gött! Ett minus är ju dock att man ska behöva betala 800kr för det. Det borde ingå i PS plus! Det hade varit snyggt av dem.

Eller åtminstone rabatt. Men efter fiaskot med Concord så är väl kanske inte generositet som är det första de tänker på :>

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av mttbolle:

Skrivet av Tomas Helenius:

Känns så när så mycket bygger på Dualsense-kontrollen. Visst, den funkar till pc, men det är ju väldigt mycket PS-reklam över det här spelet. Men man kan ju drömma!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Känns lite som om Nintendo skulle släppa ett Mario-spel till PC. Det är så mycket PS-dna i spelet att jag inte tror det är så troligt. MEN hoppet är ju det sista som överger en sägs det....

Jag tror ändå chansen är riktigt stor. Sackboy släpptes ändå, och här är betygen långt mycket bättre. Jag ger spelet... 70 procents chans att släppas på pc. Dualsense är ju en faktor, som Tompa skrev.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Låter som ren och skär spelglädje!

Kom igen nu Sony! Utannonsera PS5 pro nu till ett vettigt pris, så har ni en kund 😊

Medlem
Skrivet av Deekar:

Finns på Elgiganten för 649kr, det är ju en del pengar det också men lite billigare iaf

Redaktör
Skrivet av filipovic:

Finns på Elgiganten för 649kr, det är ju en del pengar det också men lite billigare iaf

Bra spel är värda att betala utvecklarna för.

signatur
Medlem

Gött!! Ett solkkart köp. Tack för recension @Tomas Helenius

Skrivet av Deekar:

Varför "borde" det ingå i PS Plus? Varför ska du få det gratis? Är det inte normalt att betala för ett nytt spel?

It's not a lake, it's an ocean

Det blir mycket trevligt att sätta sig ned och spela detta med den Astro-designade DualSense-kontrollen i morgon.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tack för en trevlig recension.
Det dyker upp en liten spännande tankelek, vad hade spelet fått om det stod Mario på, hade det verkligen varit en femma då?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Gen
Medlem

Ser mysigt ut. Funderar på att köpa det, starta PS5an som stått och samlat damm i ett år och sen sälja rubbet

Skribent
Skrivet av korvmos:

Tack för en trevlig recension.
Det dyker upp en liten spännande tankelek, vad hade spelet fått om det stod Mario på, hade det verkligen varit en femma då?

Definitivt 5/5. Om vi syftar på exakt samma innehåll, samma funktioner etc. bara Mario i huvudrollen – ja. 100 procent.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Xbox är bättre 🤭

Skämt åsido. Önskar att det kommer till PC, men tror som et andra att det inte kommer hända.

Medlem

Det minus jag ser är priset. Det är fan saftigt. Känns som ett 400:- för mig. Absolut inte en högre kostnad än Space Marines eller Baldurs gate, även fast spelglädjen är så stor.
Jag vill absolut testa det, men det finns ingen möjlighet

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Det minus jag ser är priset. Det är fan saftigt. Känns som ett 400:- för mig. Absolut inte en högre kostnad än Space Marines eller Baldurs gate, även fast spelglädjen är så stor.
Jag vill absolut testa det, men det finns ingen möjlighet

För 400kr får du en biobiljett och en skål popcorn på SF typ. Astro Bot kommer ge dig fler timmars nöje än så för 400 spänn.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Gött!! Ett solkkart köp. Tack för recension @Tomas Helenius

Varför "borde" det ingå i PS Plus? Varför ska du få det gratis? Är det inte normalt att betala för ett nytt spel?

Du skojar med mig nu va? Säg att du skojar. Orkar inte ens förklara varför.

Medlem
Skrivet av filipovic:

Jo det blir väl så. Brukar köpa mina spel på Elgiganten:)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Deekar:

Du skojar med mig nu va? Säg att du skojar. Orkar inte ens förklara varför.

Låter mer som att du inte kan, snarare än att du inte orkar

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det verkar vara en aspirant på GOTY-titeln detta.

Digital Foundry är lyriska över både spelglädjen och det tekniska.

(visar kanske lite mycket för de som vill bli överraskade - se bara de första minuterna i så fall)

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Definitivt 5/5. Om vi syftar på exakt samma innehåll, samma funktioner etc. bara Mario i huvudrollen – ja. 100 procent.

Tack för svar! (:

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skriv svar