Uppgift – hemligt avtal bakom Black Myth: Wukong-förseningen till Xbox

Robot
Uppgift – hemligt avtal bakom Black Myth: Wukong-förseningen till Xbox

Sony ska ha ha hemligt avtal med utvecklaren.

#black-myth-wukong

Medlem

Gillar att spelet dessutom verkar ha klarat sig ifrån hela Denuvo debatten.

Medlem

Är ju faktiskt riktigt illa om det är ett hemligt avtal där dom i sådana fall ljuger om orsaken för att peka mera negativitet mot en konkurrent.

Medlem

Känns ju ganska ruttet om så är fallet. Riktigt illa om de ljuger eller medvetet vilseleder folk om orsaken till förseningen till Xbox om de har avtal med Playstation.

Testpilot

Möjligt. Fast även möjligt att det är Series S som sätter käppar i hjulet. Det är ju ett krävande spel.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Gillar att spelet dessutom verkar ha klarat sig ifrån hela Denuvo debatten.

Enda anledningen varför jag inte köper skitet

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Måste vara fake news, Sony gör aldrig fel 😏

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste vara fake news, Sony gör aldrig fel 😏

Vad skulle Sony har gjort för fel i det här fallet?

Medlem

Förstår inte varför ett sådant avtal skulle hållas hemligt? Har de accepterat någon dubbel-deal från Microsoft?

Avstängd
Skrivet av Thane:

Vad skulle Sony har gjort för fel i det här fallet?

Måste vara fake news, Sony är helylle😏

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste vara fake news, Sony är helylle😏

Så ingenting?

Avstängd
Skrivet av Thane:

Så ingenting?

Måste vara fake news, Sony är bäst 😏

signatur

Medlem

Det verkar rätt långsökt. Har man exklusivitet så brukar man ju utnyttja det på något sätt.

Vad är annars meningen?

Det känns som att källan här kan vara någon kinesisk utvecklare som på knagglig engelska kan ha försökt förklara något som missuppfattats.

Medlem

Rätta mig gärna om jag har fel men är inte Sony på något sätt skyldiga att i förväg offentliggöra om de har tidsbegränsad exklusivitet på spel? Framkom inte detta under Activision/Blizzard-spektaklet?

Medlem

trist för folk som sitter på brödrosten och vill spela nu när det är sådan speltorka fram till 9 sep då space marine kommer ta över världen =D

Medlem

Om sant så hoppas jag Microsoft svarar med att göra del av sina spel exklusiva framöver par månader på konsolfronten.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Rätta mig gärna om jag har fel men är inte Sony på något sätt skyldiga att i förväg offentliggöra om de har tidsbegränsad exklusivitet på spel? Framkom inte detta under Activision/Blizzard-spektaklet?

Någon skyldighet tror jag knappast att det finns. Sony brukar dock vara ganska bra på att märka ut saker som "first on Playstation" eller helt enkelt sätta ut datum på hur länge det är exklusivt till.

MS-exklusiviteter brukar oftast vara av "vi har inga andra versioner planerade"-varianten tills det helt plötsligt existerar andra versioner 1-2 veckor innan de släpps.

Medlem

Spicy! Det är stort om det stämmer. Men det är ändå lite tvek på detta tycker jag. Det rimligt att Series S sätter käppar i hjulet med tanke på hur krävande det är. Och spelet finns ju till PC...

Medlem

Kan inte stämma, Microsoft skulle förmodligen kunna stämma företaget om dom medvetet saboterar xbox releasen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Måste vara fake news, Sony är bäst 😏

Böjd att hålla med 💗

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Det känns spontant som att detta inte är något som Sony behöver ägna sig åt. Konsolkriget, om nu det existerade, är ju redan vunnet. Det känns som att det är höga odds på att detta ska vara sant.

Medlem

Mer och mer får jag intrycket att Microsoft vill vara så spelar-vänliga som möjligt eftersom de har en utsatt position, och att Sony beter sig vidrigt mot spelare eftersom de har en dominerande marknadsposition.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Mer och mer får jag intrycket att Microsoft vill vara så spelar-vänliga som möjligt eftersom de har en utsatt position, och att Sony beter sig vidrigt mot spelare eftersom de har en dominerande marknadsposition.

Båda företagen har exklusiva titlar och köper tidsexklusiva deals med utvecklare. Båda vill tjäna så mycket pengar som möjligt och ingen är bättre än den andra.

Medlem

https://www.youtube.com/live/YOf7LJRiDww?si=qefAnuU0ohFxX6eD

24:15 - Jeff Grubb säger att källor han har pratat med säger att det inte är någon exklusiv deal mellan Game Science och Sony. Han spekulerar vidare att det kan handla om att Sony har hjälp Game Science att utveckla PS5-versionen.

Medlem

Så jävla otrevligt beteende om det stämmer. Hatar sånt.

Medlem

Vad jag har hört är det ett helsike att släppa något till xbox för microsoft kräver att X och S-versionerna är likvärdiga och att det är så stor skillnad prestandamässigt att det blir en fotboja för utvecklaren.

Så jag vet inte om jag tror på den här läckan så lätt.

Medlem

Lär inte stämma, när Sony betalar för exklusivitet så marknadsför de det hårt. Varje trailer brukar det stå exclusive on ps5 eller motsvarande. Det har inte hänt med Wukong, inte varit med i state of plays eller showcases öht var jag kan komma ihåg. Tror IGNs källa pratar strunt tbh.

Om dessutom utvecklaren själva säger att det beror på problem med xbox ska man nog lita på dem. Det är känt att Series S skapar mycket problem för utvecklare med sin svagare spec, låga mängd minne.

Medlem

Enligt tester så funkar spelet riktigt bra på t.ex en ROG Ally, det går tydligen att få 60fps efter en del pillande i inställningarna. Kan man få det att rulla på den, så kommer det inte att vara nåt problem för Series S heller.

Medlem

Vore ganska roligt om det handlar om både hemligt avtal och problem med optimering. Sony är ju inte så smarta med vad de betalar för.

Medlem

Som allätare inom konsolgenren så måste jag säga att det är kul hur saker svänger.
Verkar vara väldigt inne att hata på Sony nu!?
Hatade vi inte Xbox nyligen för deras inkompetens att släppa spel?
Nintendo sitter nog i ett hörn med sin lastgamla teknik och skrattar sig fördärvade.

signatur

“All thinking people are atheists.”

12
Skriv svar