Ow! Avowed körs i 30 fps på Xbox Series X
Kanske kommer senare som med Starfield
jaha. jag som älskar Pillars och hade tänkt att köpa ett Xbox för det här. blir inte ett köp då
Denna art director verkar inte ha större koll på saker och ting.
Ett mindre vackert spel i stabila 60 FPS är nog vad majoriteten av spelare föredrar, om man inte kan få båda då.
60 FPS år 2024 bör vara minimum.
Edit:
Nu spelar jag förvisso inte på konsol, men jag antar att dom flesta som gör det även vill ha 60 FPS. Man har ju ändå spenderat en skaplig slant för manickerna så.
The more I practice, the luckier I get.
Hade hoppats på 24 fps för den riktigt Cinematiska Upplevelsen, men 30 får väl duga.
Kebbes kommentarer i nyheten om Stalker 2 åldrades ju inte så väl
Märkligt nog blir det sällan som jag vill... 🙈
Den här generationen har fått mig att vänja mig vid 60 FPS i nästan alla spel och då är det väldigt trist att gå tillbaka till 30 igen...
Diskussionen om 30 FPS i Avowed lär ju dock vara en västanfläkt jämfört med hur det blir när GTA VI släpps nästa år – också med 30 FPS på konsol...
Det gör de nog. Det finns garanterat marknadsundersökningar som visar om framerate eller grafik säljer fler spel. Många här är insatta gamers, men det är säkert många som köper nåt enstaka spel per år och inte bryr sig nämnvärt om det är 30 eller 60 fps.
Tar 60FPS och sämre grafik alla dagar men sen är en jämn framerate lika viktig, om det går mellan 40-60 hela tiden kan en jämn 30 vara bättre till och med.
Än så länge är det bara rykten från Digital Foundry att GTA6 är 30fps efter deras analys av grafiken från trailern. Rockstar själva har inte sagt någonting än. Så att GTA6 bara är 30FPS är utbildade gissningar. Man kan ju hoppas att man kan ändra till 60fps om man vill.
Den som vet vet.
För mig vore det tidernas skräll om GTA VI skulle släppas i 60 FPS till konsol. Både med tanke på trailer och hur lågt Rockstar verkar prioritera FPS rent generellt. Jag kan ha fel, men visst finns det väl fortfarande ingen 60 FPS-version av RDR2 till konsol?
Men vi får se. Inget är ju bekräftat, så hoppas kan man ju alltid göra.
Seriöst här. Jag tror att 60fps patchen kommer lagom till PlayStation 5 släppet. Och den får det först.
Nu är ju varken Series X eller PS5 första klassens kraftpaket men det är riktigt dåligt av Microsoft att inte lösa detta. Det blåa laget har 60 fps lägen i spel som Returnal, Rift Apart och Spider-Man 2.
Precis, så är det ju. Den stora massan vet oftast inte vad fps är och så länge det inte går ner i sirapssega nivåer är det sällan något de märker av. Personligen tar jag hellre en rock solid 30 om det svajar för mycket vid 60, instabil framerate är mer påtagligt.
Är väl inte jordens undergång men med dagens konsoler tycker jag faktiskt att man ska kunna förvänta sig 60 FPS. 30 FPS känns som ett tecken på att dom antingen stressar ut det eller att dom snålar in på utvecklingen. Hoppas att spelet blir bra iaf.
Sluta ge ok betyg för spel som inte körs i över 30 fps är ju en bra början. Enda som får lida för det är ju utvecklare som bara bryr sig om snygga Screenshots till reklam.
Jag tycker 60fps inte borde vara en för hög lägsta nivå.
Jag tycker ni har ett ansvar eftersom ni borde veta bättre. Speciellt efter cb2077. Det är inte okej att släppa spel som presterar så dåligt.
Eh.. är det bara 30 stabila fps är det lugnt. Är uppväxt med simpla 3D spel som rullade på i 10 fps om man hade tur, så är inte så kräsen eller bortskämd när det kommer till den biten.
Kan ändå ha fantastiskt kul med spel som rullar i lägre framerate för personligen tycker jag att det finns andra aspekter som gör ett spel bra än bara frameraten.
Personligen har jag inga problem med om spel av den här typen rullar på i 30 fps. Däremot kan man tycka att Performance och Quality mode borde börja bli standard i riktigt stora produktioner. Framförallt när dagens teknik gör det till en ganska enkel process i utvecklingen.