Starfield: Shattered Space släpps nästa månad
I been asking myself,, varför har dom inte med saker från början som man tycker borde funnits där =D
JA jag vet tid och pengar brist. Men det är inte Olle 64's egna start up företag vi snackar om som ska göra ett indie spel.
Roligaste är han skulle haft med det från början om han gjorde spel speciellt I en fett gammal motor som dom vägrar byta. (om jag inte minns fel är starfield fortfarande samma motor bara upp fixad lite granna)
I been asking myself,, varför har dom inte med saker från början som man tycker borde funnits där =D
JA jag vet tid och pengar brist. Men det är inte Olle 64's egna start up företag vi snackar om som ska göra ett indie spel.
Roligaste är han skulle haft med det från början om han gjorde spel speciellt I en fett gammal motor som dom vägrar byta. (om jag inte minns fel är starfield fortfarande samma motor bara upp fixad lite granna)
Det gamla liket "Creation Engine".
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Härligt! Kan inte säga att jag direkt saknat markfordon i spelet under mina 800+ timmar. När man väl levlat upp sin boost pack färdighet och modifierat boostpacken som man vill går det ändå snabbt att ta sig runt 🙂
Men det ska ändå bli roligt att sladda runt medan man utforskar 😆👍
Så ETT fordon har de lagt till, förstår jag det rätt? I så fall, wow..
Kommer säkert fler som DLC.
Sen kan du vänta nåt år, så kommer det en helikopter/flygplan/drake du kan flyga med.
Kul att Series S fick ett performance-läge så man slipper fippla med mods. Hoppas det funkar bra.
Såg inget om det i changelogen men jag är fast på en Ryujin quest där en person inte dyker upp och många verkar ha samma problem. Håller tummarna att det är fixat också så jag kan köra klart alla faction questlines.
Edit: Nope, questen är fortfarande trasig efter flera uppdateringar. Kommer behöva köra om den questlinen i NG+ och göra andra val. Dom har till och med skrivit på deras hemsida för längesen att dom känner till problemet och ändå blir det aldrig fixat.
Finns det någon anledning att åka runt och utforska planeter?
Nu vet jag inte varför andra gör det men för min del
Leta utposter, gruvor, grottor för att fightas mot rymdpirater, hitta lite unika prylar/loot + få lite loot att sälja
Leta och hitta resurser för att bygga en bas som sedan genererar resurser för antingen crafting eller för att sälja
Bara åka runt och utforska, fotografera och njuta av miljöerna (min favoritsyssla just nu )
På något vänster samlat på mig 400h i spelet ganska snabbt när det kom ut men inte rört det sedan dess, o blir nog inte mer innan dom lagt till fler ställen i sin randomizer, blev smått less på att hitta samma bas med samma fiender 100+ gånger.
Har de ens lagt till några platser?
Fick ihop drygt 100h första veckorna men har väntat på första expansionen innan jag drar igång igen. Ska dock spela klart Red Dead 2.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Finns det någon anledning att åka runt och utforska planeter?
Nej.
I drank what?
Härligt! Kan inte säga att jag direkt saknat markfordon i spelet under mina 800+ timmar. När man väl levlat upp sin boost pack färdighet och modifierat boostpacken som man vill går det ändå snabbt att ta sig runt 🙂
Men det ska ändå bli roligt att sladda runt medan man utforskar 😆👍
Att utforska planeter och månar är sinnessjukt tråkigt. Att springa i 10 minuter i ett håll och sedan inse att det man upptäcker inte var det minsta värt det.. så trist!!
Men markfordon blir ett välkommet tillskott som definitivt kommer göra utforskandet mycket roligare.
De måste mirakulöst få in Space walking i spelet, alltså att man kan gå ut ur sitt rymdskepp, och baser och vandra runt på dem ute i rymden. Det skulle låsa upp möjligheten att boarda andra skepp på mycket speciella och mycket roligare vis.
Sen att få flyga ner på en planet utan en laddskärm skulle vara fantastiskt.
Tänk No mans sky.. men det är knappast möjligt med deras fossil till spelmotor!
Att utforska planeter och månar är sinnessjukt tråkigt. Att springa i 10 minuter i ett håll och sedan inse att det man upptäcker inte var det minsta värt det.. så trist!!
Men markfordon blir ett välkommet tillskott som definitivt kommer göra utforskandet mycket roligare.
Springa? Man boostpackar ju så är man framme på någon/några få minuter, istället för 10
Dessutom så är ingame kartan nu så pass detaljerad så man ser redan innan man kommer dit vad man kommer hitta.
Sen att få flyga ner på en planet utan en laddskärm skulle vara fantastiskt.
Det skulle ta enorm tid.
Plus att Series S körs nu i 60fps. Den skulle väl inte kunna klara det va?
Nja, den siktar på 60 men missar som oftast trots att grafiken kan se ganska hemsk ut. Vet inte hur det rullar på Series X men det är verkligen ingen höjdare på S. Kan bli otroligt hackigt ibland.
Det gamla liket "Creation Engine".
mm låt det vila i frid.