Kingdom Come: Deliverance 2 halkar till 2025

Robot
Kingdom Come: Deliverance 2 halkar till 2025
Medlem

Det var ganska väntat. Känns alltid lite för optimistiskt när utvecklare som inte är bakom de där mega titlarna planerar in släpp i slutet av året.

Medlem

Hellre ta lite mer tid på sig och pollera spelet extra mycket, än att tvinga ut det bara för att möjligtvis tjäna lite mer inför julruschen eller liknande men leverera undermålig produkt.

Längtar!

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Hellre ta lite mer tid på sig och pollera spelet extra mycket, än att tvinga ut det bara för att möjligtvis tjäna lite mer inför julruschen eller liknande men leverera undermålig produkt.

Längtar!

Så är det ju såklart men är ändå besviken. Hade sett fram emot att spela detta under vintern. Hur ska jag nu stå ut med den horribla svenska deprimerande vintern?

Medlem

Bra, hade planerat att spela ettan under sommaren med med all sport som varit har jag inte spelat en minut. Nu får jag mer tid att ta tag i backloggen och förhoppningsvis blir nya spelet mer polerat.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Så är det ju såklart men är ändå besviken. Hade sett fram emot att spela detta under vintern. Hur ska jag nu stå ut med den horribla svenska deprimerande vintern?

11 februari är fortfarande svensk vinter med ganska god marginal så det blir nog inget problem

Medlem

Hösten: Stalker 2

Våren: Kingdom Come Deliverance 2

Medlem
Medlem

Det är ju nästan snart! Hade tur nog att spela detta så sent som i maj, så för min del är väntan relativt kort.

Medlem

Inte förvånad, men det gör heller inget, finns gott om annat att spela så länge. Vild gissning är att de skjuter upp det lite till sen så att det kommer sommaren 2025 eller något.

Medlem

Tråkigt för Microsoft som flyttade Avowed till den 18 februari för att inte krocka med alla spelsläpp i höst

Mycket väntat, lät ju orealistiskt att det skulle komma i år.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Mycket väntat, lät ju orealistiskt att det skulle komma i år.

Ettan släpptes ju för 6 1/2 år sedan. Det hade väl inte varit orimligt att uppföljaren skulle släppas snart?

Medlem

In other news: Julen, som länge betraktades som inställd i år, kommer att firas trots allt.

Medlem

Kindom Later: Delayed

Medlem

Hade varit mycket förvånad om det kommit i år, jag är förvånad att det kommer redan i vår/vinter... antar att spelet är ganska likt det första, fast bara "mer funktioner" + en annan story?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns väntat. Spelar om ettan just nu och kan nu slänga in lite andra spel innan jag tar tag i tvåan.

Skrivet av Chicobello:

Ettan släpptes ju för 6 1/2 år sedan. Det hade väl inte varit orimligt att uppföljaren skulle släppas snart?

Nä okej inte objektivt orealistiskt men med tanke på att så många större spel blir uppskjutna minst en gång så kändes det som att utvecklarna var optimistiska att tillkännage och släppa spelet inom typ ett halvår eller hur länge det nu blir.

Det hade förstås kunnat vara färdigt men då hade de förmodligen tillkännagivit spelet tidigare också.

Oavsett sa min magkänsla att det skulle skjutas upp.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Helt okej för min del, baka på! Men ska bli härligt att få följa allt nästa vecka och se mer av det. Faktiskt grymt taggad på 2an även om det tog mig ett tag innan jag provade första!

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Hösten: Stalker 2

Våren: Kingdom Come Deliverance 2

Tills Stalker 2 också skjuts upp till våren 😅

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tills Stalker 2 också skjuts upp till våren 😅

Har väntat 15 år så kan vänta några månader till om det blir så
Med det sagt skulle det vara trevligt med Stalker 2 på just hösten, ett spel som passar bättre den årstiden 🍂.

Och Kingdom Come Deliverance 2 funkar bra under våren 🌼.

1
Skriv svar