Röstskådis nämner projekt som skulle kunna vara Half-Life-relaterat
"Project White Sands" har nu tagits bort från hennes hemsida.
#Half-life, #Project-white-sands, #Valve
Om man bortser från troll-clickbait titeln / thumbnailen så var denna intressant att lyssna på ändå och inger en gnutta hopp om att vi förhoppningsvis kommer få se ett icke VR Half-Life inom en snar framtid. Eller så får vi det inte alls. Men finns saker som åtminstone pekar åt det hållet.
Sen kan saker skrotas, som Valve har gjort tidigare.
"It’s time. It is finally time. These last few days have been filled with leaks and new information coming to light about Valve’s next single player game, codenamed HLX. All evidence, including datamined strings from CS2 and DOTA 2, along with accidental leaks from former developers on the game, point towards this game being Half-Life 3."
The more I practice, the luckier I get.
Om man bortser från troll-clickbait titeln / thumbnailen så var denna intressant att lyssna på ändå och inger en gnutta hopp om att vi förhoppningsvis kommer få se ett icke VR Half-Life inom en snar framtid. Eller så får vi det inte alls. Men finns saker som åtminstone pekar åt det hållet.
Sen kan saker skrotas, som Valve har gjort tidigare.
"It’s time. It is finally time. These last few days have been filled with leaks and new information coming to light about Valve’s next single player game, codenamed HLX. All evidence, including datamined strings from CS2 and DOTA 2, along with accidental leaks from former developers on the game, point towards this game being Half-Life 3."
Har inte sett senaste videon di länkar men tidigare videos har pratat om HLX som ett VR spel, möjligtvis ett spel som också går att spela icke vr + vr.
Meeen Citadel verkade också vara nått helt annat än det Neon prime den sen "utvecklades" till
Kan lika gärna vara en HL1 remake.
Den är redan släppt under namnet Black Mesa (är ej gjord av Valve men fått deras godkännande)
Har inte sett senaste videon di länkar men tidigare videos har pratat om HLX som ett VR spel, möjligtvis ett spel som också går att spela icke vr + vr.
Meeen Citadel verkade också vara nått helt annat än det Neon prime den sen "utvecklades" till
Ok minns inte vad tidigare rykten sagt, i senaste videon säger han "HLX seems to be a fully-fledged non-VR Half-Life game" iallafall. Vi får väl se vad det blir av det hela(om det nu nu blir något alls).
The more I practice, the luckier I get.
Ok minns inte vad tidigare rykten sagt, i senaste videon säger han "HLX seems to be a fully-fledged non-VR Half-Life game" iallafall. Vi får väl se vad det blir av det hela(om det nu nu blir något alls).
Ja iom Half life 2 VR som Valve inte utvecklat helt själv men gav sin välsignelse så tror jag mycket väl nästa half life blir ett "hybrid spel", dvs vanligt spel som fungerar i VR mode.
Half life spel är ju nästan samtidigt techdemos, så nån ny teknik kommer säkert Valve visa upp i samband med spelet
Tror knappast de skulle försöka cashgrabba remakes. Det tillhör de andra företagen som gillar snabba cash.
Gissar att om det blir ett Half-life spel så kommer vi inte se en fortsättning på HL2 episod 2 (som nu fått nytt slut) utan något annat.
vadå som nu fått nytt slut? vad har jag missat?
vadå som nu fått nytt slut? vad har jag missat?
Slutet ändrades i half life alyx
Precis.
Valve kan ju iofs göra vad dom vill då det inte känns som att de färdigställer en del 3.
Dom kan ju låta Gordon Freeman kastas in i en annan tidsperiod och på så sett skapa helt nytt äventyr med nya gimicks.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
För VR dessutom? Mumma kardemumma!
Fast ser hellre ett nytt spel i serien då Black Mesa ändå är riktigt bra gjort.
Vi som var med på half life- tiden kommer vara framtidens Perry Mason- generation.
Lagom till 75% av oss dött, 15% har demens och resten går på blodtrycksmedicin och har hemhjälp, då kommer en total remake av Half Life.
Som de gjorde med Perry Mason.
Det tragiska är att vi fortfarande inte kommer få något HL3. 😂
"Writer and Fighter"
jaha, de hade jag ingen aning om!