Blizzard bygger ett team som ska jobba med AA-projekt

Robot
Blizzard bygger ett team som ska jobba med AA-projekt

Satsning på det småskaliga.

#Blizzard, #microsoft

Medlem

Sparkade inte Blizzard 1900 pers ganska nyligen?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https:/youtube.com/shorts/uKsD_5GCY1Y

Det är därför de bara kan göra AA spel idag. Vänt bara, snart är Blizzard en indiestudio med 3 anställda i en källare i Redmond.

Medlem

Återuppliva starcraft ghost!

Eller vad som från Starcraft!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

youtube.com/shorts/uKsD_5GCY1Y

Får man gissa så var väl majoriteten inte utvecklare.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Får man gissa så var väl majoriteten inte utvecklare.

De kanske var verksamhetsutvecklare.

Medlem

Lät lovande tills jag läste att det var ett team från King. Candy Crush: Zergling Rush nästa?

Ändå positiv till initiativet. Större chans att man får något kreativt från ett mindre team. Om det nu finns någon kreativitet kvar på bolaget.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Eftersom MS tänkt satsa lite på mobil branchen så skulle jag tycka att ett nytt Lost Vikings skulle passa bra till mobil.

Men vad jag skulle önska mest är ju nått nytt med StarCraft.

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem

Blizzard har verkligen gått från toppen till botten.
Från ett säkert köp till rör inte skiten ens med tång.

Önskar dom all lycka med sin AA-satsning, lär dom behöva.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Lät lovande tills jag läste att det var ett team från King. Candy Crush: Zergling Rush nästa?

Ändå positiv till initiativet. Större chans att man får något kreativt från ett mindre team. Om det nu finns någon kreativitet kvar på bolaget.

Stort OM. Men jag hoppas iaf det kommer något nytt. De har fantastiska IP som bara ligger.

Skribent
Skrivet av norrby89:

Återuppliva starcraft ghost!

Eller vad som från Starcraft!

Ja, Ghost är så bra idé. Snälla Blizzard...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lite komiskt att använda Hi-Fi RUSH som exempel, tydligen var ju inte MS nöjda med den prestationen.

Medlem
Skrivet av Divion:

Detta.

Ser ingen möjlighet för Blizzard att återta sin krona igen. De eldsjälarna som skapade de klassiska spelen har alla antigen slutat eller fåt sparken. Att Metzen är tillbaka för WoW känns mer som ett desperat PR-trick, än ett seriöst försök att få skutan på rätt köl igen.

Skribent
Skrivet av Phyrino:

Eftersom MS tänkt satsa lite på mobil branchen så skulle jag tycka att ett nytt Lost Vikings skulle passa bra till mobil.

Men vad jag skulle önska mest är ju nått nytt med StarCraft.

Jag hade gärna fått ett nytt Lost Vikings även om det inte är mobilt. Eller Black Thorne, kan de göra om PoP till 3D borde det funka bra med Black Thorne också.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mindre spel för MS och Blizz är mobilspel med cash grab tror jag. = Nej tack för mig!

Gnällkuk
Skrivet av Divion:

Det går mer åt rätt håll nu än tidigare. När Bobby Fetknopp fortfarande rattade Acti så var det enbart åt att mjölka sönder så mycket som möjligt. Skulle säga att det ser bättre ut än på många år idag.

Skrivet av Jönsen:

Lite komiskt att använda Hi-Fi RUSH som exempel, tydligen var ju inte MS nöjda med den prestationen.

Well, spelet må ha gjorts av en mindre studio och varit framgångsrikt men det tog ju ändå över sex år att släppa. Med tanke på att spelen tar så otroligt lång tid idag att utveckla och släppa så vill man väl kanske undvika att ha fler av dessa som bara kostar pengar och som kanske inte ens ser dagens ljus/floppar.

Risk management mer än att man tror att folk vill ha fler aa-spel skulle jag gissa.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Låter helt rätt. Mer AA utvecklade spel behövs för vi behöver betydligt mindre av AAA titlar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag hade gärna fått ett nytt Lost Vikings även om det inte är mobilt. Eller Black Thorne, kan de göra om PoP till 3D borde det funka bra med Black Thorne också.

tänker inte argumentera med det.

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Låter helt rätt. Mer AA utvecklade spel behövs för vi behöver betydligt mindre av AAA titlar.

Fast du vill inte ha AA spel från stora studios, för då får du bara AA med microtransactions och annat skit. Se, om ett AA-spel från blizzard säljer bra, så kommer de vilja casha in som fan på det och sedan försöka få ut så mycket mer av den typen av spel.

Dessutom kostar AA mer att göra för blizzard än uh, t ex de som gjorde nya Robocop, som är ett AA.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Candy Crush: Zergling Rush nästa?

Äh vafan, jag hade provat det på dass!

Avstängd

Spelar ingen roll om ett spel är AA, AAA eller tom AAAA.
Görs spelet av inkompetenta utvecklare med inkompetent ledning blir det skit oavsett.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle älska mer storyfokuserade spel i warcraft universumet som är mer fristående från wow-monstret

Medlem
Skrivet av Phyrino:

ett nytt Lost Vikings

Det var ju ett tag sen man spelade! Minns att jag hade kul med det när det begav sig iaf. Hade ju hellre tagit en konsolversion än ett mobilspel dock.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Det var ju ett tag sen man spelade! Minns att jag hade kul med det när det begav sig iaf. Hade ju hellre tagit en konsolversion än ett mobilspel dock.

Trine-serien är ju lite ett exempel på hur Lost Viktings skulle kunna fungera idag.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Ja AAA är ju ute nu. AAAA är ju vad som är the shit! Nästa år är det AAAAA.

Medlem

Trine-serien är ju lite ett exempel på hur Lost Viktings skulle kunna fungera idag.

Ja de har ju verkligen sina likheter nu när du säger det, absolut. Tröttnade rätt snabbt på Trine dock. Blev lite mycket samma samma tyckte jag.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Ja de har ju verkligen sina likheter nu när du säger det, absolut. Tröttnade rätt snabbt på Trine dock. Blev lite mycket samma samma tyckte jag.

Ja jag håller med, det blir lite mycket av samma i längden. Jag tänker mig att ett nytt Lost Vikings skulle vara lite mindre action och mer varierande pussel.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja jag håller med, det blir lite mycket av samma i längden. Jag tänker mig att ett nytt Lost Vikings skulle vara lite mindre action och mer varierande pussel.

Låter bra i mina öron👍. Vi får hålla tummarna!

Medlem

warcraft 3 reforged

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Äh vafan, jag hade provat det på dass!

Okej, jag erkänner, det skulle jag med 😅

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

12
Skriv svar