Diskutera – Vilka spel ser du mest fram emot i höst?
Black Myth Wukong ser fantastiskt ut.
Det hade jag glömt!
Jag är skeptiskt om det faktiskt kommer bli ett bra spel, snyggt är det om inte annat.
Men lär definitivt spana in det.
The more I practice, the luckier I get.
Space Marines 2, för jag behöver ett schysst co-op spel att växla mellan (Har blivit väl mycket Helldivers 2 nu)
Phasmophobia, skall tydligen släppas till PS5 lagomt till Halloween-uppdateringen. Sonen spelar det på pc och det ser rysligt roligt ut och med tanke på decibelen på hans skrik så verkar det vara lite otäckt också
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
2 spel faktiskt jag håller ögonen på.
Diablo IV expansion.
New World relaunch/expansion på consol tror det kommer sitta som en pungspark rätt i heliga birgitta.
Gillade new world på PC men rocky launch och diverse strul och dåligt med endcontent grusade upplevelsen. Hoppas på nytt blod här.
Astro Bot!
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Indiana Jones ligger högst upp på min lista men tvivlar på att det släpps till hösten. Kommer givetvis spela Ace Attorney Investigations Collection så fort det släpps. Har väntat 15 år på att få spela uppföljaren.
Ska bli intressant att se hur Silent Hill 2 och Lollipop Chainsaw blir men mitt intresse för remakes är generellt ganska svalt.
Fam vad tråkigt efter shadow of the erdtree har jag inget jag ser fram mot.. Möjligen gta 6 men det blir ju ej i höst. Blir väll nästa "fifa" spel nu i höst fram tills dess att fromsoft eller rockstar släpper. Hoppas på någon surprise-titel innan dess.
Jag känner sån enorm tomhet nu när jag varvat Elden Ring DLC:t.
Inget annat känns roligt eller spännande. Dels för att inga andra spel är lika uppslukande som Elden Ring-världen, och dels för att det känns meningslöst att spela vanliga, tillrättalagda spel utan större utmaning.
Men det kanske är bra nu när det ännu är sommar. Tack Elden Ring.
(Stalker 2, Age of Mythology och framförallt Kingdom Come 2 är dock givna).
Memento Mori
Hmm, mycket ointressant för min del men det finns ett spelö som jag verkligen ser framemot och hoppas att det görs bra och det är Space marine 2.
Sedan ser jag frame emot, men har noll förväntningar på vampire-the-masquerade-bloodlines-2
Tror även att det kan bli att testa Path of Exile 2 kanske.
Utanför listan så ligger ju Titan Quest 2 och ser intressant ut...
A badly drawn wolf
Astro Bot
Kan bli årets spel för min del. Så mycket glädje, så mycket kärlek!
Silent Hill 2 Remake
Detta blir intressant. Dels för att det inte blir utan nervositet jag sätter mig ned med det, är inte helt övertygad om att Bloober fixar detta. Men också för att det var väldigt länge sedan jag spelade originalet, som är ett av de mest obehagliga spel jag någonsin spelat. Håller det än?
Stalker II: Heart of Chornobyl
Den preview jag läste i tidningen Edge får mig att tro att detta kan bli en sådan där "å ena sidan, å andra sidan"-titel där vissa delar är riktigt bra men där spelet som helhet hålls tillbaka av gammal spelmekanik. Jag håller tummarna för att det blir bra.
Övrigt
Indiana Jones and the Great Circle
The Plucky Squire
Replaced
Shadow of the Ninja - Reborn
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]