Host-host! đŸŒĄïž Feber, hosta, matthet

Medlem
Host-host! đŸŒĄïž Feber, hosta, matthet

Hela familjen har haft mykoplasma nu i Januari. TvÄ ungar fick Äka in till akuten varav min son 7 Är, hade de vÀrst. Han var sjuk i 2,5 vecka med feber i tvÄ omgÄngar som varade 3-4 dagar vardera. Vi ringde VC som gav oss tips att dricka te med honung i och Äterkomma pÄ mÄndag.

PÄ mÄndagen blev det nÄgra tester. Fick nÄgon Medicin man skulle andas Änga för hans dÄliga syrevÀrden (89-90) och sen remiss direkt till akuten för inlÀggning. VÀl dÀr fick han göra röntgen, CR-scanning och alla möjliga tester.

Samtidigt blev vÄr 2 Äriga dotter vÀrre, 7 dagar sjuk med hosta och ont sen 4 dagar med 38 graders feber och vÀldigt slö. Jag fick be morsan skjutsa oss in till akuten (pÄ rekommendation av min 7 Äriga sons lÀkare). Det Àr en lÄng historia med problem med dottern dÄ hon hata allt med prover och senare vÀrst av allt flytande antibiotika man tvingar in med spruta i munnen. Det blev Äterbesök pÄ akuten dÄ hon krÀktes tre gÄnger bara timmar efter första akutbesöket. VÀl dÀr fick vi prova med Sup/stolpiller för att lugna ner febern och magen, vi blev tvungna att va tvÄ för att fÄ till det. Efter fyra dagar fick min stora grabb Àntligen skrivas ut ifrÄn sjukhuset. Nu var det mest att försöka fÄ i flytande antibiotika i en 2 Äring som vÀgrar för livet. Det var skönt att slippa va pÄ sjukhuset iaf.

Sakta men sÀkert började livet bli som vanligt igen. Tills 3-4 dagar senare dÄ jag började kÀnna mig svullen i halsen och hosta. PÄ mÄndagen berÀttade jag pÄ jobbet och de förstod att jag behöver vila ut ordentligt.

Tisdag-Onsdag blev sjuk i omgÄngar, ibland nÀstan frisk ibland orkeslös. Det var allra vÀrst de första 20 min eftersom mitt öga hade varat igen och jag hade massor av slem i behov av saltvatten-gurgling. Bara jag satte mig ner efter jag fÄtt ivÀg barnen till skolan sÄ kÀndes livet drÀgligt.

Torsdag (idag) vakna jag helt blöt i kallsvett. Det var en extremt tung dag ifrĂ„n start till slut. Alla jag trĂ€ffa pĂ„ skola och förskola sa att jag inte ser nĂ„gon vidare ut. GĂ„ hem och vila nu. En promenad hem med barnvagn frĂ„n skola och dagis tar normalt 12-20 min. Idag tog den nĂ€stan en timma. Min sjuĂ„riga grabb försökte hjĂ€lpa till med allt. Öppna, hĂ„ll dörrar och dylikt. HjĂ€lpte till och med med disken pĂ„ kvĂ€llen sen.

Nu har jag flyttat ut i soffan sÄ jag kan hosta hur bÀst jag vill. KÀnner vÀrk i magen av allt hostande och halsen ömmar. Hoppas verkligen den hÀr sjukdomen kan ge sig snart. Den har hÀrjat i familjen hela mÄnaden! 1177 sa tyvÀrr, nÀr jag frÄga om jag kunde antibiotika.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Backloggens befriare

Dog du mitt i meningen?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Han har inte skrivit klart meningen pÄ 20 minuter nu. Jag börjar bli orolig att det hÀnt nÄgot allvarligt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Han har inte skrivit klart meningen pÄ 20 minuter nu. Jag börjar bli orolig att det hÀnt nÄgot allvarligt.

Jag tror det brukar kallas för en "dramatisk paus"

Och krya Hanzo!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Dog du mitt i meningen?

Skrivet av Bennii:

Nej, jag lever, det mycket att fÄ ut. Nu sova!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Nej, jag lever, det mycket att fÄ ut. Nu sova!

Ja, gÄ och lÀgg dig. Och krya pÄ dig.

1
Skriv svar