Call of Duty: Modern Warfare 3 är släppt på Game Pass

Robot
Call of Duty: Modern Warfare 3 är släppt på Game Pass
Medlem

Hade ju varit trevligt ifall dom erbjöd samtliga Call of duty's, dom kostar alla fortfarande sjukt mycket på steam och finns säkert flera som skulle vilja återbesöka kampanjerna i äldre spelen för en liten slant.

Medlem

217gb installation, holy crap.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

217gb installation, holy crap.

128gb om du installerar bara MWIII multiplayer, fortfarande extremt mycket dock.


signatur

PEACE✌️

Skribent
Skrivet av Dumlen:

217gb installation, holy crap.

Tur man nu kan välja vilka MW-spel man installerar. Men även 120 gig är mastigt. Speciellt då jag själv bara kommer spela kampanjen.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Piigge:

Hade ju varit trevligt ifall dom erbjöd samtliga Call of duty's, dom kostar alla fortfarande sjukt mycket på steam och finns säkert flera som skulle vilja återbesöka kampanjerna i äldre spelen för en liten slant.

Jag tror resterade CD-spel kommer läggas till. Rätt lätt för dem att aktivera via CoD-appen. MW3 är väl slutet på trilogin så då kan de lägga till alla som en drive inför nästa CoD senare i höst.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här är rätt nice. Istället för att köpa det för 699 eller va det kostar nu för tiden kan man köra en månad Gamepass och spela igenom storyn. Perfekt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Medlem

Hade varit kul om Xbox kunde bemöda sig att lägga till fler ActivisionBlizzard spel. Känns som de lagt till väldigt få, och varje gång de gör det får de det att se ut som en fet nyhet och god gärning. Halva grejen med game pass var ju att alla spel från studior de äger skulle dit på en gång.

Medlem

Blev 156 gb för mig på Series S. Det är först nu jag känner av den lilla hårddisken…

Skribent
Skrivet av Detekt:

Blev 156 gb för mig på Series S. Det är först nu jag känner av den lilla hårddisken…

Om du går till installationen kan du ta bort 20 gig till av "onödiga" filer. Jag fick ned det till runt 120 gig. Men det är klart, du kanske vill spela Warzone...var nog mest det jag tog bort nu när jag tänker efter?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om du går till installationen kan du ta bort 20 gig till av "onödiga" filer. Jag fick ned det till runt 120 gig. Men det är klart, du kanske vill spela Warzone...var nog mest det jag tog bort nu när jag tänker efter?

Har liksom inte fattat vad jag laddat ner. Jag gjorde som jag blev tillsagd typ. Trodde inte man hade nåt val. Men har noterat att Warzone finns där. Och online-delen kanske man inte kan radera?

Skribent
Skrivet av Detekt:

Har liksom inte fattat vad jag laddat ner. Jag gjorde som jag blev tillsagd typ. Trodde inte man hade nåt val. Men har noterat att Warzone finns där. Och online-delen kanske man inte kan radera?

Nä precis den går bananas och installerar typ allt, gå till xbox-installationen då kan du klicka bort en del grejor. Det går att ta bort både kampanjer och online. Inte ALLT online, men en hel del onödigt. Jag klickade bort Cod MW2 och dess online tex, plus då Warzone.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bara kört zombie läget sen jag köpte mw3 i vintras,men har haft mååånga roliga timmar där. Väl spenderade €€ för mig iaf. Nu när den finns på GP så kan jag rekommendera att testa

Medlem

Jag är mest intresserade av de två första Modern Warfare-spelen (fyran alltså) som jag älskade way back. Det var seriens storhetstid.

Medlem

"Kul!" tänkte jag och skulle spela kampanjen, som jag alltid starkt gillat i CoD-spelen, helt tills jag kom ett par uppdrag in i spelet och upptäckte att det i stort sett är lata öppen värld-uppdrag à la Warzone. WTF?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror resterade CD-spel kommer läggas till. Rätt lätt för dem att aktivera via CoD-appen. MW3 är väl slutet på trilogin så då kan de lägga till alla som en drive inför nästa CoD senare i höst.

Inte helt okomplicerat då jag har för att en del gamla cod-spel lider av säkerhetshål där folk kan implementera skadlig kod på din dator i multiplayer. Detta är något som skulle behöva fixas innan det blir aktuellt med gamepass-släpp.

Skribent
Skrivet av asdfg:

Inte helt okomplicerat då jag har för att en del gamla cod-spel lider av säkerhetshål där folk kan implementera skadlig kod på din dator i multiplayer. Detta är något som skulle behöva fixas innan det blir aktuellt med gamepass-släpp.

Ja jag tänker de från CoD4, MW1-3 har ju remasters dessutom. De tidigare än så är nog problem.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Kyraal:

"Kul!" tänkte jag och skulle spela kampanjen, som jag alltid starkt gillat i CoD-spelen, helt tills jag kom ett par uppdrag in i spelet och upptäckte att det i stort sett är lata öppen värld-uppdrag à la Warzone. WTF?

Japp många är tyvärr det, men det finns några bra banor också. Känns dock som de fyllt ut med "bot-banorna" för att spara tid.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra tips. Jag laddar ner direkt för multiplayer. Börjar tröttna på mitt senaste COD som är MW2.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp många är tyvärr det, men det finns några bra banor också. Känns dock som de fyllt ut med "bot-banorna" för att spara tid.

Jaha, då gav jag kanske upp för tidigt. Tack för infon, då går jag tillbaka och rushar igenom filler-uppdragen

Edit: Side note, menyerna är verkligen miserabla i CoD. Det tog mig 5 minuter (seriöst) att hitta kampanj-knappen första gången, och nu tog det mig 1 minut av fumlande 😅

Medlem

Borde inte detta komma till cloud play?

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Jaha, då gav jag kanske upp för tidigt. Tack för infon, då går jag tillbaka och rushar igenom filler-uppdragen

Edit: Side note, menyerna är verkligen miserabla i CoD. Det tog mig 5 minuter (seriöst) att hitta kampanj-knappen första gången, och nu tog det mig 1 minut av fumlande 😅

Spelet börjar verkligen svagt med jag tror två sådana banor på varandra? Banorna hade varit ok om AI:n varit bra nog att kunna hantera att man kan smyga in. Då hade banstrukturen funkat lite mer som i de gamla Ghost Recon, men även om du försöker köra stealth så slutar det med att man blir upptäckt och sen är det bara skjuta på allt och alla och springa igenom de olika delmålen. På någon bana sket jag helt i att ens skjuta på folk, jag bara sprang till målen för att klara banan.

Menyerna är hemska och svårnavigerade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet börjar verkligen svagt med jag tror två sådana banor på varandra? Banorna hade varit ok om AI:n varit bra nog att kunna hantera att man kan smyga in. Då hade banstrukturen funkat lite mer som i de gamla Ghost Recon, men även om du försöker köra stealth så slutar det med att man blir upptäckt och sen är det bara skjuta på allt och alla och springa igenom de olika delmålen. På någon bana sket jag helt i att ens skjuta på folk, jag bara sprang till målen för att klara banan.

Menyerna är hemska och svårnavigerade.

Kan tyvärr bara hålla med, men billigt är det ju… 😉

Skribent
Skrivet av Detekt:

Kan tyvärr bara hålla med, men billigt är det ju… 😉

Ja priset går ju inte klaga på. Det är bara synd att kampanjen är milvägs från MW1 och 2 i kvalitet. Price och gänget förtjänar ett bättre slut.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Borde inte detta komma till cloud play?

Har för mig att det är Ubisoft som äger streamingrättigheterna till Blizzard/Activision iom en deal de gjorde med Microsoft inför köpet.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Hade inte ens velat spela MW3 även om jag fick betalt.

1
Skriv svar