Klart: de första olympiska spelen i e-sport hålls 2025

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Ja, det var precis det jag märkte..

Så länge det är otydligt vad detta faktiskt innebär så har du ju en artikel som befogar läsarens intresse.
Så fort du skriver: "OBS: Det här har inget med FAKTISKA OS att göra, och E-Sport är fortf inte med där... Och det verkar mest vara ett Saudiarabiskt PR-jippo så blottar du att det finns ingenting här att klicka på..

In fact: Folk skulle nog aktivt inte klicka bara för att begränsa spridningen av det här tramset så mycket dom kan om dom egentligen visste vad det egentligen handlade om.

Så jag är inte det minsta förvånad att du är noga med att aldrig säga hur fan det egentligen ligger till...
Jag är LITE nyfiken om det är så att du tror själv att anledningen till att du begränsar läsarens tillgång till den klara tydligen informationen är av typ press-etiska skäl?

För i mitt huvud så känns det orimligt att en människa kan vara så tydligt medveten kring precis vad dom inkluderar och inte - men samtidigt inte förstå varför.
Lixom.. Har typ "journalist"-machiavelli skrivit ett facit som ni mest bara följer men ingen förstår... Eller nått?

Vill försöka plocka fram nån TLDR lärdom: Tappa upp ett bad eller något och ta en ordenlig funderare kring varför du förstog det var noga att INTE påpeka att E-Sport INTE är med i OS..
Eller vafan... Ska jag behöva göra såhär mycket arbete för att den som borde vetat ska förstå vad som redan borde vara tydligt?

Kolla över ditt argument igen - om du inte hittar rötan i det så har du inget här att göra..
In fact om du hittar rötan i det så är du direkt skadlig.

Sen är det lätt hänt att man stänger ute den som visar en massa röta, ist för den som skapat skiten.
If so god bless and peace to all.

Ingenting är otydligt. Det framgår redan i rubriken att det handlar om olympiska spel i e-sport, inte att e-sport har lagts till i vanliga OS. OS hålls i år och OS i e-sport nästa år, så det faller på sin orimlighet att de skulle vara en del av samma arrangemang. Att skriva "OBS: OS I E-SPORT ANORDNAS INTE I SAMBAND MED VANLIGA OS!" är överflödigt, eftersom man fattar det genom att läsa artikeln.

Återigen: kontakta IOC om du vill protestera mot att de kallar det för OS i e-sport. Jag har sagt det jag vill säga och kommer inte att svara mer i tråden. Hoppas att du njuter av OS nu när det drar igång.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Att Zlatan är dum i huvudet? Nej jag förstår på riktigt inte vad din poäng är. Utveckla gärna.

Att deras lands system inte är perfekt, precis som Sveriges system inte är perfekt. Vilka är vi att döma vad som är mest rätt?

// edit: Bara för att vara extra tydlig då: Detta var inte min egna åsikt, utan min tolkning av vad Zlatan menade. //

Hur som helst så antar jag att Zlatan svarade som han gjorde för att han som internationell fotbollsspelare måste uttrycka sig väldigt diplomatiskt för att inte riskera att hamna i skiten. Så innan man kallar honom "dum i huvudet" så måste man förstå situationen och varför svaret blev som det blev. Sedan om man håller med eller inte, eller att det ens var en god idé att ställa frågan till honom över huvud taget är en annan sak...

Skrivet av Rhymst:

Vad fan är äppelbåtar? Lät ju super mys Min fruga snaxar torkad små fisk det stinker av ba helvete.

En "äppelbåt" är väl helt enkelt en urkärnad och eventuellt skalad äppelklyfta?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Precis som med prisgalor är det töntigt och konstlat med VM och OS i dataspel.

Dessutom blir det alltid väldigt korrupt med en elit som tillskansar sig pengar och prestige på köpet.

Tack och lov så bryr sig nästan ingen.


signatur

Memento Mori

Medlem

Minns hur häftigt jag tyckte det var när sexan började sända live-sända CS-matcher, så kan tycka detta är rätt stort ändå! Spelande och e-sport kommer upp sig mer och mer och får en annan legitimitet än att vara leksaker för förvuxna barn (obs: inte min åsikt, utan mer en känsla av vad fördomar kan bestå i, jag är själv ett förvuxet barn så ) men vet också att många fortfarande ser ner på esport då det inte är "riktig sport" så det är väl fortfarande lång väg att gå.

Medlem
Skrivet av conthox:

En "äppelbåt" är väl helt enkelt en urkärnad och eventuellt skalad äppelklyfta?

Det är ju jättegott!
Som skalad morot med dipp; godare än chips men jag orkar aldrig fixa 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Esport i all ära. Men jag tycker OS är alldeles för spritt som det är. Tycker de bör gå tillbaka till grenarna från det gamla Grekland och hålla sig där. Diskus, spjut, springa, hoppa osv

Varför behöver vi OS i esport, surfing och handboll?

Dragkamp får gärna bli en OS-gren igen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

IOK är ett skämt.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är ju jättegott!
Som skalad morot med dipp; godare än chips men jag orkar aldrig fixa 😄

Jovisst, men bara tillsammans med ett glas vatten blir det lite torftigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jovisst, men bara tillsammans med ett glas vatten blir det lite torftigt.

Sant!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Jonny Myrén:

Dela gärna med dig av din åsikt och missnöje om det som har bestämts, men skippa att göra påhopp på mig för att jag rapporterar om det på ett ovinklat sätt.

Jaså, du skriver "ovinklade nyheter"? Berätta gärna mer om hur det funkar.

Vad jag minns får man lära sig typ första veckan på journalisthögskolan att ALLA nyheter är vinklade. Men jag tror du menade "opartiskt" eller nåt egentligen... ? Även om jag skulle argumentera att all nyhetsrapportering har en viss inneboende bias då vi är människor och inte robotar, men man bör ju åtminstone sträva åt det hållet.

Ursäkta om inlägget låter drygt, det är i sådana fall inte meningen. Tycker bara uppriktigt att det är viktigt att påpeka då det på allvar finns folk som tror att det finns helt "objektiva" nyheter och dylika villfarelser. Bra och intressant nyhet i övrigt.

Skrivet av henkka:

p.s. Blir det slöjtvång för kvinnliga tävlande?

Ta seden dit man kommer? Eller gäller det bara för De Andra, att de ska anpassa sig till västerländska värderingar, ideal och kultur?

Oavsett vilket behöver du inte oroa dig, det finns inget lagkrav om hijab i Saudi sedan ett par år tillbaka. Så de lär nog inte tvinga på några turister/e-sportare slöja.

Medlem
Skrivet av conthox:

Att deras lands system inte är perfekt, precis som Sveriges system inte är perfekt. Vilka är vi att döma vad som är mest rätt?

Nej, vilka är vi att döma ett land som för bara ett par år sen inte tillät de kvinnliga invånarna att köra bil. Sen har vi ju hela grejen med halshuggningar, men du har nog rätt i att vi inte kan sitta här och döma andra länders beteenden. Varför ska vi bry oss om folk utanför vårt eget land liksom, låt dom ha ihjäl folk baserat på de mest bisarra av anledningar.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Korruption rakt igenom

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Nej, vilka är vi att döma ett land som för bara ett par år sen inte tillät de kvinnliga invånarna att köra bil. Sen har vi ju hela grejen med halshuggningar, men du har nog rätt i att vi inte kan sitta här och döma andra länders beteenden. Varför ska vi bry oss om folk utanför vårt eget land liksom, låt dom ha ihjäl folk baserat på de mest bisarra av anledningar.

Bara för att vara extra tydlig då: Detta var inte min egna åsikt, utan min tolkning av vad Zlatan menade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Bara för att vara extra tydlig då: Detta var inte min egna åsikt, utan min tolkning av vad Zlatan menade.

Trodde det var du som laddade upp klippet och taggade mig urpsrungligen, ber om ursäkt för syrligheten.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Trodde det var du som laddade upp klippet och taggade mig urpsrungligen, ber om ursäkt för syrligheten.

Inga problem


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Ingenting är otydligt. Det framgår redan i rubriken att det handlar om olympiska spel i e-sport, inte att e-sport har lagts till i vanliga OS. OS hålls i år och OS i e-sport nästa år, så det faller på sin orimlighet att de skulle vara en del av samma arrangemang. Att skriva "OBS: OS I E-SPORT ANORDNAS INTE I SAMBAND MED VANLIGA OS!" är överflödigt, eftersom man fattar det genom att läsa artikeln.

Återigen: kontakta IOC om du vill protestera mot att de kallar det för OS i e-sport. Jag har sagt det jag vill säga och kommer inte att svara mer i tråden. Hoppas att du njuter av OS nu när det drar igång.

Du värkar inte kunna ta emot kritisk röster speciellt bra.

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Du värkar inte kunna ta emot kritisk röster speciellt bra.

Hursa?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nu va inte kommentaren riktad mot dig.

Skribent
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Du värkar inte kunna ta emot kritisk röster speciellt bra.

Jag tar tacksamt emot feedback och gör rättelser med jämna mellanrum, men tycker jag att något är obefogat så säger jag det.

Medlem

IOK tar till alla knep för att minska sexet under OS, nu testar de att ta in gamers.

12
Skriv svar