36 sägs upp när Humble Games "omstrukturerar"

Robot
36 sägs upp när Humble Games "omstrukturerar"

För att säkerställa stabilitet och support för pågående projekt, enligt Humble själva.

#Humble-games


Medlem

Inte vidare ödmjukt.

Medlem

Har man försökt och inte lyckats sälja företaget ett par gånger känns det som att det snarare går dåligt för dem än att det är onda miljardärer som vill stänga ner ett frodande företag.
Sen vet jag inte varför hon pratar om spelutvecklare när Humble Games är spelutgivare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Humble Bundle har, tyvärr, gått och blivit ett riktigt girigt skitföretag. Man kan inte längre bestämma priset, och man kan inte välja att ge allt till välgörenhet, utan de vill ha minst 15% av pengarna, och bestämmer man inte själv hur pengarna ska fördelas så tar de 30%, medan 65% går till utvecklarna och endast 5% går till välgörenhet. I bästa fall kan 10% gå till välgörenhet.

Medlem

IGN är ett skitföretag som precis som alla andra bara ska ha pengar. Köpte nyligen upp massa nyhetssidor och la ner dem samma dag ungefär. Detta får bli sista spiken i kistan för mig. Avslutar mitt humble choice/monthly/whatever och återvänder ej när nuvarande omgång tar slut i höst. Gillade humble ändå...


signatur

osv.

Medlem

Surt, men själv har jag nog aldrig egentligen brytt mig om humble så lite, jaha...

Skrivet av Minnels:

IGN är ett skitföretag som precis som alla andra bara ska ha pengar. Köpte nyligen upp massa nyhetssidor och la ner dem samma dag ungefär. Detta får bli sista spiken i kistan för mig. Avslutar mitt humble choice/monthly/whatever och återvänder ej när nuvarande omgång tar slut i höst. Gillade humble ändå...

Ja, dumt att ens sälja sig sådär till IGN för 7 år sedan typ. Hade de vetat vad som skulle ske nu så hade man så klart fortsatt själv, eftersom det gick så bra då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Humble Bundle har, tyvärr, gått och blivit ett riktigt girigt skitföretag. Man kan inte längre bestämma priset, och man kan inte välja att ge allt till välgörenhet, utan de vill ha minst 15% av pengarna, och bestämmer man inte själv hur pengarna ska fördelas så tar de 30%, medan 65% går till utvecklarna och endast 5% går till välgörenhet. I bästa fall kan 10% gå till välgörenhet.

Känns som det kommit i samband med att deras ekonomi blivit sämre. Precis som du säger är det en konstig fördelning, och att inte mycket alls går till välgörenheten.

Medlem
Skrivet av Minnels:

IGN är ett skitföretag som precis som alla andra bara ska ha pengar. Köpte nyligen upp massa nyhetssidor och la ner dem samma dag ungefär. Detta får bli sista spiken i kistan för mig. Avslutar mitt humble choice/monthly/whatever och återvänder ej när nuvarande omgång tar slut i höst. Gillade humble ändå...

Som jag förstått det så var det Ziff Davis som stängde ner Humble games, inte IGN.

Blev orolig för Digital Foundry när jag såg den här nyheten då de precis blivit uppköpta av IGN.

1
Skriv svar