Prodigy tribut till Keith Flint

Medlem
Prodigy tribut till Keith Flint

Har inte sett detta tidigare men fyfaan vilka rysningar jag fick...Vilken jävla minnesstund!
Jag är inte något inbitet Prodigyfan men uppvuxen på 90-talet så rullar såklart slagdängor som Firestarter och Breathe med jämna mellanrum. Keith's död var som att något från min barndom jag inte ens visste jag hade plötsligt saknades. Samma känsla jag fick när Chester Bennington dog.

Och precis som Linkin Park så vet Prodigy hur man hyllar någon som inte går att ersätta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det intressanta är väl att Keith egentligen bara var en bakgrundsdansare för prodigy för de 2 första albumen och sedan sjöng i 2 låtar, just firestarter och breathe innan han försvann igen och kom tillbaka. Prodigy är så mycket mer än vad många tror, och att Keith skulle vara nån form av front figur för det bandet.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Det intressanta är väl att Keith egentligen bara var en bakgrundsdansare för prodigy för de 2 första albumen och sedan sjöng i 2 låtar, just firestarter och breathe innan han försvann igen och kom tillbaka. Prodigy är så mycket mer än vad många tror, och att Keith skulle vara nån form av front figur för det bandet.

Isf är väl det intressanta huruvida Prodigy vore lika kända idag utan honom och de två låtarna?
Nu var det inte tänkt som någon diskussion kring vad Prodigy är eller ej, ville bara dela den fantastiska hyllningen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av robbis:

Det intressanta är väl att Keith egentligen bara var en bakgrundsdansare för prodigy för de 2 första albumen och sedan sjöng i 2 låtar, just firestarter och breathe innan han försvann igen och kom tillbaka. Prodigy är så mycket mer än vad många tror, och att Keith skulle vara nån form av front figur för det bandet.

Du verkar nästan lite upprörd?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Isf är väl det intressanta huruvida Prodigy vore lika kända idag utan honom och de två låtarna?
Nu var det inte tänkt som någon diskussion kring vad Prodigy är eller ej, ville bara dela den fantastiska hyllningen.

Dom var och är riktigt bra, som jag förstått det har dom en ny sångare nu som tagit över flints roll ganska bra!

Skrivet av Hipshot:

Du verkar nästan lite upprörd?

Verkligen inte. Var ett stort prodigy fan när dom kom tidigt 90-tal, då innan Keith Flint sjöng Låtar som Out of space var riktigt nice.


signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar