Kingdom Come Deliverance 2 blir gratis för vissa Kickstarter-backare

Robot
Kingdom Come Deliverance 2 blir gratis för vissa Kickstarter-backare

Warhorse tackar de som gav en ordentlig slant till första spelet.

#Kingdom-come-deliverance-2, #Warhorse-studios, #nyhetstips


Medlem

Fan vad generöst utav dem. Sånt här gillar man... snacka om att plocka poäng hos oss spelare! Nu var inte jag en av de som backade första men kul för de som gjorde det. Riktigt bra spel ser fram emot 2an! Ska bara bli klar med första


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Åh va hyggligt! Snacka om en fet akt 2 i så fall.

Medlem

Ge bort ett helt spel gratis som tack för tidigare support?

Ubisoft:

Medlem

Schyst av dom. Har man betalat 125 pund så förtjänar man ändå två spel tycker jag.

Medlem

Då bör man få det gratis då! 😍


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Backade spelet som Baron, vilket är ungefär en fjärdedel av Duke som behövs för att få spelet, så inget spel för mig. Men det var ett väldigt trevligt initiativ av dom.

En intressant sak med crowdfunding som Kickstarter är att dom alltid är så överoptimistiska när det gäller tid, inte bara Kingdom Come: Deliverence, utan allt. Men i alla fall, första spelet släpptes 2,5 år efter kickstarterdatumet och Act 2 släpps 6 år efter kickstarter datumet (inga 9 månader efter första spelet inte).

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Backade spelet som Baron, vilket är ungefär en fjärdedel av Duke som behövs för att få spelet, så inget spel för mig. Men det var ett väldigt trevligt initiativ av dom.

En intressant sak med crowdfunding som Kickstarter är att dom alltid är så överoptimistiska när det gäller tid, inte bara Kingdom Come: Deliverence, utan allt. Men i alla fall, första spelet släpptes 2,5 år efter kickstarterdatumet och Act 2 släpps 6 år efter kickstarter datumet (inga 9 månader efter första spelet inte).

Det FINNS undantag. Men det känns som få.
Mest backat brädspel och där är 90% sena. Delvis pga saker som corona, frakten ballade ur etc. Men ofta, precis som med tvspel, pga bloat.
"Vi har ett spel för 100€, men för 200€ får du alla expansioner och för 300€ allt kosmetiskt lull lull!"
Sen var en del spel rätt välarbetade redan vid KS launch pch en del är/var eg bara snygga 3d renders av figurerna man ska spela med.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Schyst av dom. Har man betalat 125 pund så förtjänar man ändå två spel tycker jag.

Tycker nog inte att man förtjänar något över huvud taget förutom det första spelet. Kan man inte bara se det som något så ovanligt som en fin gest från utvecklaren?

ELF
Medlem

Attans, backade bara som Earl.
Men tummen upp till studion att de gör detta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tänk om de som köper samma spel på flera plattformar kunde få samma generösa erbjudande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tycker nog inte att man förtjänar något över huvud taget förutom det första spelet. Kan man inte bara se det som något så ovanligt som en fin gest från utvecklaren?

Tycker nog att smiley:n i slutet säger att det kanske inte var så allvarligt menat som du fått det till...

Medlem
Skrivet av filbunke:

Tycker nog att smiley:n i slutet säger att det kanske inte var så allvarligt menat som du fått det till...

Huvudet på spiken. Jag är medveten om hur Kickstarter fungerar, man får vara glad om man får något alls.

Medlem

Mycket trevligt, jag skulle nog ha köpt det endå. Det är en av de få spelen idag som inte är fyllt med politiska medelanden.

1
Skriv svar