Om inte Baldur's Gate, hade Larian gärna jobbat med Fallout eller Ultima

Robot
Om inte Baldur's Gate, hade Larian gärna jobbat med Fallout eller Ultima

Och Baldur's Gate-"pitchen" till Wizards of the Coast gick inte särskilt bra.

#Baldurs-gate-3, #Fallout, #Larian, #Ultima


Medlem

Inget står högre upp på min önskelista än ett Larian-Fallout.

Gärna i samma spelmotor som BG3.

Medlem

Ett Larian Fallout hade varit underbart!

Medlem

Jag tänker fortsätta hoppas. Både Larian och Fallout-franchisen är ju glödheta just nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Ett överlämnande av Fallout-franchisen från Bethesda till Larian hade varit det bästa som kunnat hända serien. Jag är nog inte ensam om att tycka att Bethesda inte förvaltat den särskilt väl.

Medlem

Nytt ultima hade varit intressant.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Fallout hade varit riktigt läckert. Fallout: New Larian, månne?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Ett överlämnande av Fallout-franchisen från Bethesda till Larian hade varit det bästa som kunnat hända serien. Jag är nog inte ensam om att tycka att Bethesda inte förvaltat den särskilt väl.

Så otroligt sant. Jag får väl erkänna att jag inte har varit skithypad på Larian efter dom två senaste Divinity-spelen, men Baldurs Gate 3 har dom lyckats med riktigt jäkla bra, och ett Fallout gjort av dom hade inte alls varit dumt. (Fallout-spelen från Bethesda ger jag inte mycket för).

Medlem

Ett Fallout i D:OS2/BG3-motorn? Tack, men nej tack. Den får allt förbättras/bytas ut rejält för att jag ska bli i närheten av intresserad, och då håller jag ändå FO och FO2 högst i serien.

Tar *bra* mycket hellre Owlcats Unity-baserade motor, och den är då fasen inte perfekt heller. Men visst, jämfört med Bethesdas FPS... jag ser också gärna något CRPG igen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Kan förstå varför folk gillar Larian mer än Bethesda. Men för mig är Larians spel mer som "svärmorsdrömmen", där hjärnan kan se att det finns många kvalitéer. Men Bethesda är mer som, ja om man inför spel skulle ha något visst organ vars vilja man inte riktigt kan styra över.

Jag spelar Larians spel färdigt till 80 % och är jättenöjd till dess men sen är det något som bara slocknar inombords. Men Bethesdas Falloutspel spelar jag om och om och om igen.

Medlem

Man märker att både Divinity och BG är inspirerade av Ultima, så ett Ultima hade suttit fint. Finns ingen bättre lämpad

Medlem

Ultima forever (Mitt första RPG på min Amiga 500 var bland annat Ultima 6)

Medlem

Ultima <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Fanns ingen annan studio som kunde levererat BG3 som Larian. Måste faktiskt säga Sven och Larian svek inga BG3 fans.

Där emot tror jag inte dom skulle ge sig på Ultima serien utan ha med starr long och garriot.

Ultima serien har en väldigt specifik soul från ovanstående och sett till hur expansioner till ultima online serien sett ut utan dessa 2 herrar blev på ren svenska skit.

Medlem
Skrivet av gusnan:

Så otroligt sant. Jag får väl erkänna att jag inte har varit skithypad på Larian efter dom två senaste Divinity-spelen, men Baldurs Gate 3 har dom lyckats med riktigt jäkla bra, och ett Fallout gjort av dom hade inte alls varit dumt. (Fallout-spelen från Bethesda ger jag inte mycket för).

Divinity 2 är ju sjukt bra!!

Men ett Fallout, back to isometrisk perspektiv med Larian hade varit magiskt!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Skribent

Ultima hade varit så jävla nice. Men EA äger ju de rättigheterna och körde skiten i botten, så det lär vi aldrig få se igen.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar