WH40K: Rogue Traders första DLC försenas

Robot
WH40K: Rogue Traders första DLC försenas

Den tekniska kvalitén är inte riktigt framme än.

#Owlcat, #Rogue-trader, #Void-shadows, #Warhammer-40000


Medlem

Owlcat är det nya Obsidian. På flera sätt.
Men inte minst i att de släpper fantastiska, men helt sönderbuggade RPGs.

Medlem

Bra. Owlcat har en historia av att släppa saker som nog skulle kunna gräddas en stund till i ugnen.

Inte minst Rouge Trader.

De släppte efter ett tag en reviderad första akt av spelet med bland annat röstskådespelare för alla viktiga karaktärer och mängder med buggfixar och balanseringar.

Jag valde själv att starta om min genomspelning pga detta och kan verkligen säga att det var så mycket bättre.

Hade jag inte varit så kåt på ett 40K RPG att jag körde en hel del early access och hjälpte till att knäcka ett par buggar så hade jag väntat ett par.ånader efter release med att spela spelet.

Jag skulle säga att för de som funderar på att spela spelet så är det helt klart tillräckligt putsat nu skulle jag säga.

DLCet får vi vänta och se


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Bra. Owlcat har en historia av att släppa saker som nog skulle kunna gräddas en stund till i ugnen.

Inte minst Rouge Trader.

De släppte efter ett tag en reviderad första akt av spelet med bland annat röstskådespelare för alla viktiga karaktärer och mängder med buggfixar och balanseringar.

Jag valde själv att starta om min genomspelning pga detta och kan verkligen säga att det var så mycket bättre.

Hade jag inte varit så kåt på ett 40K RPG att jag körde en hel del early access och hjälpte till att knäcka ett par buggar så hade jag väntat ett par.ånader efter release med att spela spelet.

Jag skulle säga att för de som funderar på att spela spelet så är det helt klart tillräckligt putsat nu skulle jag säga.

DLCet får vi vänta och se

Tillräckligt putsat, men man kanske vill ha ännu mer. Enligt vissa nyare recensioner så kvarstår en del problem likväl.
Jag sitter nog kvar i båten i väntan på bättre tider. Ingen panik

Apropå akterna så klagar folk också på slutförandet, att det håller lägre kvalitet. Sen om de kommer göra något åt det är väl en annan femma.
Spelat Owlcats första Pathfinder och det var ju bra, vissa delar, men på det stora hela så var det kanske inget bra spel sammantaget. Man vill lite för mycket och kan inte genomföra allting på ett tillfredställande sätt. Det är bra att man försöker gå sin egna väg om inte annat.

Hursomhelst så tickar det många boxar för mig. Turordningsbaserat och 40k. Mums


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Bra. Owlcat har en historia av att släppa saker som nog skulle kunna gräddas en stund till i ugnen.

Inte minst Rouge Trader.

De släppte efter ett tag en reviderad första akt av spelet med bland annat röstskådespelare för alla viktiga karaktärer och mängder med buggfixar och balanseringar.

Jag valde själv att starta om min genomspelning pga detta och kan verkligen säga att det var så mycket bättre.

Hade jag inte varit så kåt på ett 40K RPG att jag körde en hel del early access och hjälpte till att knäcka ett par buggar så hade jag väntat ett par.ånader efter release med att spela spelet.

Jag skulle säga att för de som funderar på att spela spelet så är det helt klart tillräckligt putsat nu skulle jag säga.

DLCet får vi vänta och se

Har de fixat slutakterna med? Väntat med att spela det då jag hörde att dem var nästan ospelbara pga buggar

Medlem
Skrivet av Inso89:

Har de fixat slutakterna med? Väntat med att spela det då jag hörde att dem var nästan ospelbara pga buggar

Jag märkte inte av några problem på den fronten när jag spelade igenom det för någon månad sen.

Sen så har väl buggar aldrig riktigt påverkat mig personligen särskilt mycket, så länge de inte är helt game breaking vill säga. Förmodligen en bi-effekt av att ha spelat på tok för mycket av Bethesdas spel under åren.

Medlem

Hellre försening än en ofärdig produkt!

Medlem
Skrivet av Inso89:

Har de fixat slutakterna med? Väntat med att spela det då jag hörde att dem var nästan ospelbara pga buggar

Ja det skulle jag säga att de har löst.

Personligen väntar jag tills DLCt släpps innan jag gör en ny genomspelning nu när de balanserat om striderna en hel del. Det är inte så fasligt långt bort.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Jag märkte inte av några problem på den fronten när jag spelade igenom det för någon månad sen.

Sen så har väl buggar aldrig riktigt påverkat mig personligen särskilt mycket, så länge de inte är helt game breaking vill säga. Förmodligen en bi-effekt av att ha spelat på tok för mycket av Bethesdas spel under åren.

Skrivet av Aletheides:

Ja det skulle jag säga att de har löst.

Personligen väntar jag tills DLCt släpps innan jag gör en ny genomspelning nu när de balanserat om striderna en hel del. Det är inte så fasligt långt bort.

Tack, då köper jag nog det när DLC släpps

1
Skriv svar