Planet Coaster 2 har utannonserats – med vattenparker!

Robot
Planet Coaster 2 har utannonserats – med vattenparker!
Medlem

Spelade första spelet rätt så mycket, möjligheten att detaljstyra all dekoration var imponerande. Sen lyckades jag inte få så fina byggnader men via workshopen kunde man hitta riktigt fina byggnader.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hoppas detta är bättre optimerat än planet coaster 1 som fortfarande är ospelbart om man har en större park.

Medlem

Mysigt, hoppas på terränger som är lite mer levande redan från början (täckta av skog osv.), det där med att bygga mitt i en helt kal yta kändes alltid så tomt. Hade varit häftigt med ett litet område att bygga på mitt inne i en stad eller dylikt också, den som lever får se!

Skribent

Hah, vilken tajming. Jag som undrade om ett parkmanagementspel i en tråd nyligen.

Får skicka in det på wishlist och följa utvecklingen.

Redaktör
Ponny

Genuint överraskad att releasen är så nära. Och vattenparker!? Mysigt. Skara sommarlands dito har jag fina barndomsminnen ifrån.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Spelade första spelet rätt så mycket, möjligheten att detaljstyra all dekoration var imponerande. Sen lyckades jag inte få så fina byggnader men via workshopen kunde man hitta riktigt fina byggnader.

Tyckte också om spelet, men själv tyckte jag dock att detaljstyrningen på dekorationerna blev lite för mycket.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tyckte också om spelet, men själv tyckte jag dock att detaljstyrningen på dekorationerna blev lite för mycket.

Samma här det var för detaljstyrt så jag gav upp efter ett par timmar.

Medlem

Hoppas det finns mer speldjup och att det inte är en simpel dekorationsmotor. Oavsett vad är det riktigt skoj att det sker!

Medlem
Citat:

Man kan även bygga tillsammans med andra (en och en)

Vad menas med detta? Att två olika spelare kan bygga på en gemensam park, fast inte samtidigt?

Medlem

Hoppas de har gjort konstruktionen av att bygga bergodalbanor bättre, var kniksigt i 1an.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

PC1 var kul, men saknade samma känsla som gamla klassiska Roller Coaster tycoon.

Managetmentdelen i PC1 var ganska dålig. Attrakationer som gick sönder i stort sett hela tiden trots
att man satte inspektionsintervall på kortaste och att man hade dedikerade mekaniker.
Gick heller inte att avgränsa område för t.e.x städare/vakter på ett bra sätt utan de kopplades till attraktioner/kiosker..... var allmänt osmidigt att hantera.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skribent
Skrivet av Broshimitsu:

Vad menas med detta? Att två olika spelare kan bygga på en gemensam park, fast inte samtidigt?

Exakt, man har mer eller mindre tillgång till samma sparfil över nätet och turas om att bygga.

Medlem
1
Skriv svar