Planet Coaster 2 har utannonserats – med vattenparker!
Spelade första spelet rätt så mycket, möjligheten att detaljstyra all dekoration var imponerande. Sen lyckades jag inte få så fina byggnader men via workshopen kunde man hitta riktigt fina byggnader.
Tyckte också om spelet, men själv tyckte jag dock att detaljstyrningen på dekorationerna blev lite för mycket.
Tyckte också om spelet, men själv tyckte jag dock att detaljstyrningen på dekorationerna blev lite för mycket.
Samma här det var för detaljstyrt så jag gav upp efter ett par timmar.
Hoppas de har gjort konstruktionen av att bygga bergodalbanor bättre, var kniksigt i 1an.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
PC1 var kul, men saknade samma känsla som gamla klassiska Roller Coaster tycoon.
Managetmentdelen i PC1 var ganska dålig. Attrakationer som gick sönder i stort sett hela tiden trots
att man satte inspektionsintervall på kortaste och att man hade dedikerade mekaniker.
Gick heller inte att avgränsa område för t.e.x städare/vakter på ett bra sätt utan de kopplades till attraktioner/kiosker..... var allmänt osmidigt att hantera.
No hill is too steep No hole is too deep
Vad menas med detta? Att två olika spelare kan bygga på en gemensam park, fast inte samtidigt?
Exakt, man har mer eller mindre tillgång till samma sparfil över nätet och turas om att bygga.