Blir Dragon Age: The Veil spritt språngande naket? "Upp till fansen att upptäcka!"

Robot
Blir Dragon Age: The Veil spritt språngande naket? "Upp till fansen att upptäcka!"

Topless? Ja. Under bältet-naket? Kanske.

#dragon-age-the-veilguard


Medlem

Tror nog den stora frågan man har runt detta spel är om det verkligen blir ett bra spel, inte hur avklädda karaktärerna kommer vara i några begränsade scener.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tror nog den stora frågan man har runt detta spel är om det verkligen blir ett bra spel, inte hur avklädda karaktärerna kommer vara i några begränsade scener.

Ungefär vad jag tänkte. Har inga höga förväntningar direkt.

Medlem

En av de grejor jag inte förstår mig på. Digitalt naket och sex är oftast väldigt cringe och stelt, vem njuter egentligen av det? Varför är det så viktigt för många?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

En av de grejor jag inte förstår mig på. Digitalt naket och sex är oftast väldigt cringe och stelt, vem njuter egentligen av det? Varför är det så viktigt för många?

I det här fallet så är det pga DEI. I t ex Witchers fall så är det för att det passar storyn och karaktärsbyggandet.

Medlem
Skrivet av Curick:

I det här fallet så är det pga DEI. I t ex Witchers fall så är det för att det passar storyn och karaktärsbyggandet.

Witcher 3 har tematiskt passande scener men de är fortfarande cringe i mina ögon. Kanske jag som är gubbtråkig. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Curick:

I det här fallet så är det pga DEI. I t ex Witchers fall så är det för att det passar storyn och karaktärsbyggandet.

Gillar att det alltid ska kopplas till DEI

Naket? DEI
Färglatt? DEI
Välja kön? DEI
Osv.

Saker alla rollspel har och haft länge är helt plötsligt DEI.

Redaktör
Ponny

Nu går vi inte för djupt ner i DEI-träsket och/eller skriver kränkande grejer. Rensade kommentarer, låt oss diskutera konstruktivt vetja! Man kan göra det istället för att vara otrevlig.

Skrivet av Freakon:

Witcher 3 har tematiskt passande scener men de är fortfarande cringe i mina ögon. Kanske jag som är gubbtråkig. 😞

Då är vi två. Mina rollspelskaraktärer tenderar att vara tämligen ointresserade av sex och sånt!? ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Minns när jag läste om Conan Exiles, och gimmicken kring nakenheten där. Tyvärr så trodde jag inte at det var så mycket mer med spelet än just en gimmick, och missade därför ett av mina absoluta favoritspel. Bara tur att jag fann det igen några år senare.
Där känns nakenheten helt naturlig, och ger en oöverträffad känsla av utsatthet i början.

Medlem

Ganska osmakligt med sex-fokus i ett spel som uppenbarligen riktar sig till en yngre publik. Lite som att slänga in ligga i Fortnite.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Då är vi två. Mina rollspelskaraktärer tenderar att vara tämligen ointresserade av sex och sånt!? ^^

Hehe samma här. Jag är direkt otrevlig mot alla närmande, rör inte mitt digitala kött!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Själv har jag inget emot naket i spel om det faktiskt tillför något.
Det som däremot stör mig är dubbelmoralen där viss nakenhet är ok men annan är fel. Senaste exemplet är väl Stellar Blade som var problematiskt för att Eve visar hud samtidigt som full on nudity med en björn i BG3 fick hyllningar.

Medlem
Skrivet av Curick:

Hade Bioware varit stolta över deras karaktärsbygge och story så hade de framhävt det istället för att i sensationsnyheter basunera ut hur progressiva de är i hur karaktärerna ser ut, vilka pronomen de har och hur alla karaktärer oberoende av de 57 olika könen kan ligga med varandra. För det är det enda de vill prata om.

Ah typ som att den första trailern frukosterade på just karaktärerna i spelet? Men men, Veilguard gör inget annorlunda emot vad andra rollspel redan har gjort. Konstigt att det är ett problem helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska osmakligt med sex-fokus i ett spel som uppenbarligen riktar sig till en yngre publik. Lite som att slänga in ligga i Fortnite.

"Yngre publik"? Du vet väl att det är spel som har 16-årsgräns?

Medlem

Boobesar?? Hmm, javisst varför inte? Har väl funnits i spel i många år.

Medlem

Ha en vuxen konversation. Sluta försöka förolämpa varandra för det kommer inte hjälpa diskussionen. Jag är själv mycket kritiskt till DEI men fjanteriet hjälper inte.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Avstängd
Skrivet av Maddox:

Ha en vuxen konversation. Sluta försöka förolämpa varandra för det kommer inte hjälpa diskussionen. Jag är själv mycket kritiskt till DEI men fjanteriet hjälper inte.

Den vuxna konversationen är över. Nu är det pajkastningens tid.

Medlem

Vissa i den här tråden verkar inte må så bra. Tips: Fokusera mer på vad som gör dig glad i livet och skaffa dig vänner/partner som du kan älska. Då blir du lite mindre bitter, förhoppningsvis.

Angående nyheten: Det är bra med mer valfrihet. Nakenhet bör vara okontroversiellt. Alla är vi nakna. De flesta har sex. Brist på nakenhet i spel beror främst på amerikanerna som tycker att det är fruktansvärt med lite hud i spel, men helt okej att skjuta skallen av någon.

Redaktör
Ponny

Tråd låst. Kommentarer rensade. Av skäl som är extremt uppenbara.

Jag är kanske en naiv dåre, men jag tycker vi ska vara snälla mot varandra och andra. Det är inte svårt.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar