Fallout: London kräver att du nedgraderar "next-gen"-Fallout 4

Robot
Fallout: London kräver att du nedgraderar "next-gen"-Fallout 4

Bethesdas next-gen-uppdatering "inte stabil nog".

#fallout-4, #fallout-london


Medlem

Tråkigt för teamet att de ska behöva hantera olika problem i sista stund och att deras modd inte är "kompatibel" med next-gen uppdateringen. Men kanske längre fram i framtiden, vem vet? Hoppas verkligen att det löser sig och att Fallout: London kan släppas utan fler hinder nu efter allt som varit det senaste, även om man får nedgradera Fallout 4. Hellre det för att kunna spela än inte alls. Ser fram emot att få prova modden när den väl blir dags!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tycker det blivit väldigt irriterande med alla dessa launchers som ska hålla ens spel uppdaterad. Föredrar den gamla goda tiden då att patcha spelet var ett aktivt och medvetet val.

Vill du ha senaste patchen? Då går du in på hemsidan och laddar ner den och kör den på din dator. Ojdå, var patchen dålig? Då installerar du bara om spelet och undviker att ladda ner patchen.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker det blivit väldigt irriterande med alla dessa launchers som ska hålla ens spel uppdaterad. Föredrar den gamla goda tiden då att patcha spelet var ett aktivt och medvetet val.

Vill du ha senaste patchen? Då går du in på hemsidan och laddar ner den och kör den på din dator. Ojdå, var patchen dålig? Då installerar du bara om spelet och undviker att ladda ner patchen.

Skulle inte kunna hålla med mer, ett jäkla otyg är det!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker det blivit väldigt irriterande med alla dessa launchers som ska hålla ens spel uppdaterad. Föredrar den gamla goda tiden då att patcha spelet var ett aktivt och medvetet val.

Vill du ha senaste patchen? Då går du in på hemsidan och laddar ner den och kör den på din dator. Ojdå, var patchen dålig? Då installerar du bara om spelet och undviker att ladda ner patchen.

Jag hatar att säga det, men att själv ta reda på att det finns en uppdatering, gå in på en specifik webbsida, ladda ner en .exe-fil och installera uppdateringen är alldeles för komplicerat för din average gamer idag. Om det inte finns stora, lysande INSTALL och UPDATE-knappar så blir det inget.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Absolut, men då ska det ju vara ett val, inte påtvingat.

Medlem

Köpte FO4an på GOG under ngn rea för just FO London

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker det blivit väldigt irriterande med alla dessa launchers som ska hålla ens spel uppdaterad. Föredrar den gamla goda tiden då att patcha spelet var ett aktivt och medvetet val.

Vill du ha senaste patchen? Då går du in på hemsidan och laddar ner den och kör den på din dator. Ojdå, var patchen dålig? Då installerar du bara om spelet och undviker att ladda ner patchen.

Skrivet av Arzei:

Jag hatar att säga det, men att själv ta reda på att det finns en uppdatering, gå in på en specifik webbsida, ladda ner en .exe-fil och installera uppdateringen är alldeles för komplicerat för din average gamer idag. Om det inte finns stora, lysande INSTALL och UPDATE-knappar så blir det inget.

Hade varit trevligt om det på typ Steam stod "UPPDATERING TILLGÄNGLIG" och att man sen fick välja om man ville ladda ner den eller inte. Både enkelt men också valfritt.
Fattar att multiplayer spel vill tvinga på uppdateringar så alla har samma förutsättningar, men för singleplayer borde det vara valfritt, det påverkar ingen annan än mig själv. Ibland måste man nästan kunna trollkonst för att gå bak en uppdatering eller två för den nuvarande pajar spelet. Minns hur Cyberpunk 2077s stora uppdatering förstörde hela min build totalt, hade två uppdrag kvar så slutade spela för jag kunde inte enkelt gå tillbaka och orkade inte investera i att göra om hur min gubbe spelades bara för att utvecklarna ville peta i balansen i ett singplayer spel. Polaren råkade ut för samma i Rogue Traders 1.2 uppdatering, allt ändrades om hej vilt så han var helt enkelt fast där han var för hans build slutade funka och det gick inte att gå tillbaka till patch 1.1. Tydligen en hel del som har samma problem där.
Sen ska vi inte tala om de otaliga gångerna man måste göra massa extra jobb för att få sina moddade spel att funka p.g.a. någon random patch eller för att utvecklaren drar tillbaka den utgåva man köpte och moddade och ersätter den med någon "anniversary edition" eller annat dumt utan mitt tillstånd.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Fattar att multiplayer spel vill tvinga på uppdateringar så alla har samma förutsättningar...

Det är ju också någonting man saknar från förr. En gång i tiden, innan företagen började med påtvingad matchmaking osv, så kunde man faktiskt spela valfri version av multiplayerspel via en och samma tjänst/server browser. I vissa spel stod det till och med vilken version av spelet, servern körde.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker det blivit väldigt irriterande med alla dessa launchers som ska hålla ens spel uppdaterad. Föredrar den gamla goda tiden då att patcha spelet var ett aktivt och medvetet val.

Vill du ha senaste patchen? Då går du in på hemsidan och laddar ner den och kör den på din dator. Ojdå, var patchen dålig? Då installerar du bara om spelet och undviker att ladda ner patchen.

Håller med. Speciellt eftersom en del spel släpper patchar som introducerar nya buggar. Då kan det vara skön att vänta någon vecka tills dom buggarna är borta också.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tycker det blivit väldigt irriterande med alla dessa launchers som ska hålla ens spel uppdaterad. Föredrar den gamla goda tiden då att patcha spelet var ett aktivt och medvetet val.

Vill du ha senaste patchen? Då går du in på hemsidan och laddar ner den och kör den på din dator. Ojdå, var patchen dålig? Då installerar du bara om spelet och undviker att ladda ner patchen.

Låter onödigt bökigt. Det bästa vore (om det inte redan finns?) att man bara kan stoppa automatiska uppdateringar.

Medlem

Man kan väl stänga av automatisk uppdatering av spel i steam? Vet inte om Man kan backa till en äldre uppdatering men det kanske är möjligt utan att man måste avinstallera?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Man kan väl stänga av automatisk uppdatering av spel i steam? Vet inte om Man kan backa till en äldre uppdatering men det kanske är möjligt utan att man måste avinstallera?

Verkar inte så. Dessa är de alternativ som finns i Steam.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyraal:

Verkar inte så. Dessa är de alternativ som finns i Steam.

<Uppladdad bildlänk>

En del spel har möjlighet att återställa till tidigare patcher i Steam, om du istället klickar på "betas"-fliken och väljer patch i rullistan där. De titlar som tillhandahåller detta hör dock till undantagen. Men de finns. Lex Rimworld;

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Man kan väl stänga av automatisk uppdatering av spel i steam? Vet inte om Man kan backa till en äldre uppdatering men det kanske är möjligt utan att man måste avinstallera?

Skrivet av Kyraal:

Verkar inte så. Dessa är de alternativ som finns i Steam.

<Uppladdad bildlänk>

Hur funkar det om man väljer "uppdatera bara det här spelet när jag startar det" och samtidigt väljer "pausa nedladdningar i bakgrunden medan jag spelar" i rullisten under? De valen borde ju ta ut varandra.

Medlem
Skrivet av jawik:

Hur funkar det om man väljer "uppdatera bara det här spelet när jag startar det" och samtidigt väljer "pausa nedladdningar i bakgrunden medan jag spelar" i rullisten under? De valen borde ju ta ut varandra.

Ingen aning. Kanske kan funka?

Kom på att om man avinstallerar lär det vara den senaste versionen som installeras sen i alla fall? 😑

Åh tredje sidan skulle väl modden fixa det själv under installationen? Nedgradera till rätt version? Antar att det gäller även om spelet är installerat via steam och modden kommer via gog.?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Fallout London är nu släppt.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

1
Skriv svar