Vad spelar du för tillfället?

Medlem

Dredge och Mario Wonder! Bärbart känns så soft nu under semestern. Att man liksom inte är fast vid en plats. Hoppar runt lite här och var i huset. Nöjd med båda spelen hittils!

Jag spelar Elden Ring hela sommaren, sedan gör jag en paus i höst och tar DLC:et till vintern.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Slim_Solle:

Ah, spider man 2! Extremt roligt spel!
Körde det i våras och plockade Platinum i det!

Ja mycket bra spel! Själv är jag dock en sån som aldrig jagar Platinum i spel, finns för mycket nytt och gammalt att sätta tänderna i än att ägna extra dagar/veckor att finkamma spelen! Men grymt jobbat

Medlem

Dota 2

Ska försöka mig på Ghost of Sashimi nu under semestern Försöker mig på nya spel men defaultar till Dota alltid.

Medlem

Mario galaxy 2 ute på balkongen

På kvällen inomhus blir det Elden ring Dlc Erdtree.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Elden Ring!


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

FM-guru
F.d. Sisyr

Det har blivit mycket Cyberpunk senaste dagarna, där jag börjat på en ny genomspelning. Utöver det även Kingdom Come samt Elden Ring (även dessa två titlar jag klarat sen innan men påbörjat nya genomspelningar). Ja, det är RPG:n för hela slanten just nu.

Medlem

Kör igenom horizon forbidden west. Började spelet när det kom ut på PC men kom sedan av mig ett tag. Så har börjat på det nu igen.

Medlem

Just nu spelar jag Amnesia: The Dark Descent, som är minst lika atmosfäriskt och skrämmande nu som det var under 2010-2011 när jag spelade det första gången. Spelet har åldrats väl.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jag spelar V Rising på PS Portal. Väldigt passande spel för portalen känner jag.

Hade längtat lite under våren efter ett nytt ”bygg, loota, uppgradera i kombination med lite lagom git gud action”-spel och tycker V Rising hittar en ganska bra balans i sin PvE game loop där man bara vill bygga lite mer på sitt slott, bara ta nästa boss, bara uppgradera sitt svärd lite till, bara testa ännu en ny build osv.

Medlem

Håller på att dra igenom alla Half-life-spel ännu en gång.

Är på Half-life 2: Episode 1 just nu. Hoppas hinna båda expansionerna under sommaren.

Ska inhandla en Steam deck om några veckor. Vill inte påbörja något nytt på PC innan det.

Medlem

Efter Paper Mario TYD så blev det Luigis Mansion 2, härliga spel.

Medlem

Project Zomboid! Kanske provar Songs of Conquest senare oxå


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Jag kör Stranded: Alien dawn
Simulator där man ska bygga sin bas. Fixa bostad, mat, kläder, försvar, forskning osv
Var nyfiken på spelet när jag kom på det i storen och nu ingår den i Ps plus extra. Jag testade och fastnade 😁 Kul spel

Medlem

Precis kört genom Total War Warhammer 3 med Nurgle, sugen på att dra Tzeentch nu eller köra en runa Immortal Empires.

Medlem

Varierar lite, blir lite Anno 1800 tillsammans med min bror, kanske man kommer lyckas ta sig upp till ingenjörer den här gången. Själv spelar jag lite Stellaris, testade prenumerationstjänsten till DLC, hade ungefär hälften så kändes som en bra affär. Det är svårt och jag är inte så bra, känns mest som en tuttor-simulator för mig.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

System Shock Remake, märks väldigt tydligt att de har efterliknat originalet då det är lika frustrerande som ett gammalt spel.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Jag fixar och donar lite i The Finals

https://i.imgur.com/M5W0BRf.jpeg

Right there with you!

Sedan blir det SteamWorld: Heist inför uppföljarens release i augusti.

Testade alfan på Supersvive och det var helt klart intressant (om än svettigt).

Medlem

Bzzzt
(Windows och MacOS – inte ute för konsol än, men det är på gång.)

Tror inte jag kommer klara det på normal svårighetsgrad i första taget. Kanske på lätt. Det är utmanande, men på ett roligt sätt.

Det är för övrigt jag som översatt till svenska. Om ni spelar och har någon synpunkt på något i översättningen eller hittar ett fel så får ni gärna säga till.

Medlem

Hoppar mest mellan dessa 5 just nu

Starfield
Har alltid gillat Bethesdas action rollspel, tycker själv att Starfield är riktigt bra även om många andra inte verkar hålla med
Hade tagit en paus men tog upp det nu igen när officiellt modstöd släppts. så ca 700+ timmar in nu.

Forza Motorsport
Alltid varit motor intresserad och alltid gillat racing spel. Gran Turismo var alltid ett stort favorit spel, men slutade spela racing spel helt efter Gran Turismo 5 tror jag det var. Tappade helt intresset därefter, men senaste Forza har väckt upp det intresset igen.

Fortnite
Testade det först bara för att testa och se vad det var innan jag släppte in grabbarna i det, och fastnade själv helt enkelt.

Battlefield V
Alltid varit ett stort BF fan och BF V är nog det senaste Battlefield spelet som är bra, BF1 är också bra men kommer inte riktigt överens med RBD i det spelet.

Conan Exiles
Mitt go-to survival/basbyggarspel spel just nu.

Medlem

Trails through Daybreak (PS5/PC/Switch)
JRPG. Släpptes före helgen så börjat nöta på det sedan dess. Det är senaste delen i Legend of heroes serien men början på en ny story arc med nya karaktärer, så bra start för de som vill ge sig in i den serien. Trails through daybreak II har redan utannonserats att det släpps januari 2025. Största släppet för mig än så länge detta år.

Shin Megami Tensei V: Vengeance (PS5/Switch/PC)
Är i sista området i det här spelet men lade det åt sidan för Daybreak. Shin megami tensei är den spelserie som Persona serien blev en spinoff från. Vanligtvis har det varit Dungeon crawling RPGS (DRPGS) med grid movement, men det här är det första i serien som är free move. Demoner som man slåss mot samt summonar känns dock igen från Persona således.

Last Epoch (PC)
Imorgon släpps första content patchen till Last Epoch (PC) samt den nya content säsongen. Spelet ligger nere idag för patchning av servrar. Så jag tror att jag kommer dra en runda i det imorgon när det kommer upp för att testa nytt content samt ny karaktärsbalans. Jag föredrar själv spelmekaniken i Grim Dawn som jag även brukar köra med pojken. Men Last Epoch har ett intressant karaktärsutvecklingssystem som gör att jag fortsätter komma tillbaka.

Medlem

1
S.T.A.L.K.E.R anomaly med addon-paketet escape from Pripyat (EFP) plus allsköns massa andra addons jag samlat på mig ☺️

2
Total conflict: resistance.

Båda på pc givetvis.

Medlem

Guild Wars 2, mycket sent om sider! Jag spelade Guild Wars med expansioner, men det blev WoW istället för Guild Wars 2 när det släpptes. Fastnade inte för GW2-betan.

Men nu har jag fastnat totalt. Har inte varit så beroende av ett spel på väldigt länge. Har köpt alla expansioner

Medlem

Aktivt spelas väldigt mycket V Rising. Inne på min 6e omstart efter servrar antingen dör eller bara försvinner.

Darktide nöts en hel del, precis som Helldivers 2 och Warhammer 3.


signatur

I drank what?

Medlem

Eftersom jag håller på att flytta in i ett hus sakta men säkert. Så är jag rätt trött efter jobbet och pillandet med möbler mm. Men jag har iaf tagit mig tid att testa gratis spelen (på PS5)Zenless Zone Zero och The First DESCENDANT. Zenless är riktigt trevligt och påminner lite om spel till Playstation Vita(& om Splatoon var ett hack n slash rpg). Det är ett väldigt typiskt Japanskt gratis spel som använder väldigt mycket om och om igen. Precis som den Japanska marknaden säkert är vanna med. Och hitintills så har det varit en helt ok upplevelse. Men jag misstänker att jag kommer att tröttna rätt så snabbt. The First å andra hand är en Destiny klon som lyckas med att vara både mer förvirrande än Destiny 2. Men jag har ändå hittat bättre hitintills. Det jobbigaste är att spelet också återanvänder sina banor och när man går omkring i hubben så är det iaf på ps5an att karaktären hackar på ett lite obehaglig sätt. På grund av att jag är helt bränd på Destiny liknande spel efter Destiny 2. Så föredrar jag att vila ögonen på det Zenless har att visa upp tills vidare. Och The First kommer jag säkert att "lägga på hyllan" snart. Jag har otroligt många spel att spela så jag vet igentligen inte varför jag fungerar så här. Sucktar mest efter Darkest dungeon 2 på PS5 som kommer snart(har redan bokat digitalt)! Och kör annars Elden ring och kommer att sätta igång med DLCT närsomhelst....

Medlem

Crow Country - Gillar det skarpt, men i lagom doser kring uppskattningsvis 30-40 min åt gånger för lite småmys i retroskräckens (nåja) tecken. Kört det sedan release men av nämnda skäl har jag faktiskt inte klarat ut det än.

Blasphemous 2 - Fått lite halvdana reviews, men chansade på att jag skulle gilla detta med då jag älskade ettan. Och ja. Det är fenomenalt bra. Kör med CRT-filer via ReShade vilket verkligen sätter pricken över i.

Generation Zero - Fått ännu mer tveksamma reviews än ovanstående men är glad att jag till slut kollade in det själv. (Game Pass). Går däremot otroligt långsamt framåt för mig. Kanske kört 10-15 timmar på flera månader men sakta men säkert så. Älskar verkligen atmosfären som är right in the feels.

Fallout 3 - Igen. Efter besvikelsen Starfield så var det skönt att gå tillbaka till en modern klassiker.

Dessutom inte kunnat hålla mig från att köpa på mig ett drygt dussin retrospel/indies från alla olika sommarreor. Oklart när jag ska finna tiden till att spela alla dessa, men körde några matcher i Worms United ikväll åtminstone. Väcker bra minnen!

Medlem
PlayStation Plus PREMiUM --- (3 månader)

Köpte på mig 3 månader av PlayStation Plus PREMiUM så jag tankar ner allt o alla lir. Blir jävligt rörigt kan man ju lungt erkänna...
Vill öka på min throphy samling så mkt det går med dessa 3 månader då jag gillar att samla på dessa. Ligger på LEVEL 265 för närvarande. Ska försöka fokusera på några få tungviktare att försöka hinna spela igenom innan prenumerationen går ut...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av blackidus:

Hoppar mest mellan dessa 5 just nu

Starfield
Har alltid gillat Bethesdas action rollspel, tycker själv att Starfield är riktigt bra även om många andra inte verkar hålla med
Hade tagit en paus men tog upp det nu igen när officiellt modstöd släppts. så ca 700+ timmar in nu.

Tror jag väntar till första expansionen men är rätt så sugen att spela det igen


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Börjar bli gubbe på riktigt tror jag.

Installerade Resident Evil Village, orkade 1h.
Installerade Spiderman 2, orkade knappt 1h.

Installerade Red Alert 2 på datan. Kört 7h 😅

Medlem

Flera spel som rullar samtidigt.
För tillfället är dessa:

World of Warcraft: Dragonflight [PC]
Håller på att samla på mig diverse kosmetiska prylar innan de blir svårare att få tag på i nästa expansion. Allmänna förberedelser inför The War Within.

The Binding of Isaac: Repentance [PC]
Har fått lite nytändning på denna trotjänare igen. Långt kvar innan målgång om jag ska klara spelet 100%. 1150 timmar and counting.

Don't Starve Together [PC]
Även detta har fått nytändning, nu i form av co-op med spelgänget. Går att klämma ur många timmar roligt spelande, och pga den höga omspelbarheten med olika karaktärer är det ett sånt spel som kommer och går lite hela tiden.

Diablo IV [PC]
Håller på att ta mig igenom storyn, spelade vid release men med tanke på spelets skick då blev det inte många timmar. Får ändå säga att det är avsevärt bättre nu, även om det har långt kvar till nivåer likt D3s glansdagar.

Warcraft 3 inkl expansion [PC]
Var ett tag sedan jag spelade igenom detta mästerverk, så nu gjorde jag nyss slag i saken. Har en kampanj kvar i grundspelet, sedan expansionskampanjerna. Måste ändå säga att det utmanar på den svåraste nivån, inte självklara vinster när man börjar närma sig slutet.

Dessa fem titlar är igång just nu, men det kliar i fingrarna efter något nytt. Plockade på mig en handfull titlar på Steam-rean som väntar på att startas upp, samtidigt som Hitman WoA börjar dra i mig igen. Även väntan på TES 6 börjar bli för lång, så inte alls omöjligt att det blir en ny genomspelning av Skyrim i höst, om inte WoW-expansionen tar all ledig tid.

God spelsommar på er!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skriv svar